jolin Skrevet October 3, 2009 Rapporter Skrevet October 3, 2009 Nu kører jeg normalt med toget over broen, men i dag var jeg i bil. Hvor meget kaffe drikker de ude på Øresundsbroens kontrolcenter?? Hastighedsbegrænsninger efter tunellen mod SE her til aften. 70, 110, 90, 50, 110 Ingen ulykke eller noget og dårligt nogen andre biler. Det blæste langt mere i formiddags, og der var 110 hele vejen. Jeg tror de lettere forvirrende hastighedsbegrænsninger var mere til skade for trafiksikkerheden end så meget andet. Men det er måske daglig kost for jer bilpendlere?
Pede Besvaret October 3, 2009 Rapporter Besvaret October 3, 2009 De 50 km/t midt på broen var ihvertfald forrykt da jeg kørte over i eftermiddag. De ku lige så godt ha bedt folk stå ud og skubbe bilen over. Og som du nævner så hopper de direkte fra 50 til 110 - så skal den da edderondelyneme ha en gang pedal lige pludselig haha...
EBL Besvaret October 3, 2009 Rapporter Besvaret October 3, 2009 Jeg tror de lettere forirrende hastighedsbegrænsninger var mere til skade for trafiksikkerheden end så meget andet. Men det er måske daglig kost for jer bilpendlere? Ja der bliver "leget" lidt for meget med skiltene på den bro, og så tror jeg at dem der styrer teknikken glemmer at det altså kan være temmelig farligt at reducerer hastigheden fra eksempelvis 110 til 50 på 4-500 meter, og at der derfor bør være en meget god grund til at kræve det. Oftest er årsagen bare en enkelt stillestående bil i nødsporet og dem er der mange af, så ja det er desværre daglig kost og derfor er der så hellere ikke mange der retter sig efter det. I bedste "Peter og ulven"-stil kan man jo så frygte hvordan det går når der en dag er en rigtig god grund til fartnedsættelsen men ingen tror på det.
Lollikken Besvaret October 3, 2009 Rapporter Besvaret October 3, 2009 Forleden havde de også sænket hastigheden pga. de satte et eller andet op, så der var godt nok nogle folk i "zonen" :) Men det er sku skidt at man ikke slår det tilbage igen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu