Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Man kan vel sige at der er 2 faktore. 1. Diesel er dyrere i sverige. 2. Der er en "vægtaftift" som er højere på diesel biler (op til ca. 7500 per år) for biler i "normal" svensk standard og feks ca. 12.500 for en A8 4.2tdi Da "gamle" diesel biler ikke kørte volsomt langt på litteren var der kun fordele for biler der kørte over 55.000 per år, mod ca 30.000 i Danmark. Det har dog ændret sig lidt nu, og kommer meget an på gensalgs prisen, som nok er den afgørende faktor på de fleste biler i dag. Man kommer dog ikke uden om et regnestykke på den konkrete bil.

Besvaret
Man kan vel sige at der er 2 faktore. 1. Diesel er dyrere i sverige. 2. Der er en "vægtaftift" som er højere på diesel biler (op til ca. 7500 per år) for biler i "normal" svensk standard og feks ca. 12.500 for en A8 4.2tdi
1: Yes og spm er så om det betale sig... 2: regn med ca. det dobbelte i vejskat for diesel kontra benzin (min egen erfaring) Da jeg spurgte en forhandler om det samme, sagde han også prisen på dem kontra en benzin i forhold til eksta km mv. Der kan dog være visse korte (1/2 år) fordele ved partikelfilter, langt på liter mv. - se vejverk herfor. Men syntes nu det er muligt at finde noget indenfor 2-3 års alderen...? Og enig i der altid bør laves konservativ beregning...
Besvaret
Er afgifter på købe af og kørsel i en diesel bil i sverige meget høj?:confused: ved først øjekast hos bilweb.se, så er der næsten ingen Diesel biler til salg... (forstået sådan at der ikke er et marked for diesel i SE...) her en af de meget få der hverken var en Caddy eller pickup: http://www.bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=10877420 any thoughts?:th2:
Hvis du kan vente et par måneder, kan du købe min Audi A4, Sedan, 2,0 TDI (170 HK) fra 2007 for 165.000 SEK. ;) Jeg har i forbindelse med, at jeg gik i overvejelser til at skifte fra min Audi til en Golf GTI regnet lidt på, hvor meget dyrere det ville blive om året. Ved 15.000 km om året ville merudgiften til Golfen blive på ca. 2.000 DKK om året, og det er jo til at leve med. Det er beregnet ud fra forskellen i fordonsskatten, Km/l, og den forskel der vil være i forsikringen på en Audi A4 og en Golf GTI. Dertil kommer prisforskellen i reparationer på en dieselbil og en benzinbil, for hvis der opstår et behov for motorreparationer er det noget dyrere i en dieselbil end en benzinbil, har jeg fået fortalt.
Besvaret

hmmm..... idag er der mange små diesel biler i Sverige også. Fx koster en Ford Fiesta Miljø Diesel kun ca. 1100kr pr år i Skatt... Den der gamle regl om 4x afgift for diesel, er latterlig synes jeg mener jeg gav omkring 4000sek pr år på min GOLF TDI :(

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...