darksaint Skrevet October 26, 2009 Rapporter Skrevet October 26, 2009 Hej når nu der kommer nogle fine nye hd kanaler pr. 1 nov overvejer jeg at investere i en ny boks SAGEM DTR 94250TA HD jeg modtager idag digitalt tv via boxer(svensk) og en samsung boks via det gamle mpeg2 signal. Hvis jeg køber en sagem box er jeg så kørende for at kunne modtage de nye kanaler ?? Tillægsspørgsmål har hørt at der pr. 1.1.10 skulle være flere dele af sverige som skulle kunne modtage hd kanaler via boxer andre som har hørt dette rygte ?
Weiser Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Hej når nu der kommer nogle fine nye hd kanaler pr. 1 nov overvejer jeg at investere i en ny boks SAGEM DTR 94250TA HD jeg modtager idag digitalt tv via boxer(svensk) og en samsung boks via det gamle mpeg2 signal. Hvis jeg køber en sagem box er jeg så kørende for at kunne modtage de nye kanaler ?? Hej, rent teknisk set opfylder boksen de tekniske krav til at se de nye danske kanaler(Den er godkendt af Boxer DK). Nu skriver du at du modtager tv via svenske boxer, for at se de danske kræver det jo selvfølgelig at du kan modtage fra danske boxer...
Frakkel Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Nu skriver du at du modtager tv via svenske boxer, for at se de danske kræver det jo selvfølgelig at du kan modtage fra danske boxer... Jeg antager at der menes dr og tv2. Disse kræver ikke dansk boxer for at kunne se.
Weiser Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Jeg antager at der menes dr og tv2. Disse kræver ikke dansk boxer for at kunne se. darksaint skriver: "der kommer nogle fine nye hd kanaler pr. 1 nov". Så det må jo være fx. DR HD og de andre nye og dem er jeg ikke sikker på at boxer i sverige vil udsende... Men nej for at se DR og TV2 kræver det ikke Boxer DK for at se, dem sender Boxer SE også ud.
Gio Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Men nej for at se DR og TV2 kræver det ikke Boxer DK for at se' date= dem sender Boxer SE også ud.Hvor ser du dem henne? (http://www.boxer.se/?page=1933)
Weiser Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Hvor ser du dem henne? (http://www.boxer.se/?page=1933) Ja, dem ser jeg sku ikke nogen steder... Jeg er helt sikker på at de var der sidst jeg kiggede... :D Beklager...
darksaint Besvaret October 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2009 Hej Ideen med at skifte min nuværende samsung box ud med den nye sagem er at jeg gerne ville se de nye gratis hd kanaler fra DR - mig bekendt skulle de ikke være krypterede og derfor skulle de vel også kunne trækkes ned fra hvilken som helst boks med mpeg4 også udne at man har boxer abb ???
Gio Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Hej Ideen med at skifte min nuværende samsung box ud med den nye sagem er at jeg gerne ville se de nye gratis hd kanaler fra DR - mig bekendt skulle de ikke være krypterede og derfor skulle de vel også kunne trækkes ned fra hvilken som helst boks med mpeg4 også udne at man har boxer abb ???FTA er følgende på Boxer i DK: TV 2, DR1, DR2, DR Update, DR Ramasjang, DR K, DR HD og Folketingskanalen.
Weiser Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 Jeg har fået rodet lidt rundt i det jeg enlig ville sige. Ved at tage en boxer godkendt boks så er man sikker på at den også kan modtage de FTA kanaler, problemet ligger i at lyden på (ihvertfald) HD kanalerne bliver sendt med HE-AAC audio codex, og det er ikke alle mpeg4 bokse der kan decode det. Det findes der dog også ikke godkendte boxer bokse der kan... fx. SAGEM ITD81HD.
darksaint Besvaret October 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2009 kan man så slutteligt konkludere at SAGEM DTR 94250TA HD med svensk boxer abb uden problemer kan modtage alle de nye danske kanaler ?
Weiser Besvaret October 27, 2009 Rapporter Besvaret October 27, 2009 kan man så slutteligt konkludere at SAGEM DTR 94250TA HD med svensk boxer abb uden problemer kan modtage alle de nye danske kanaler ? Ja. hmm, jeg skal mindst have 10 bogstaver for at må sende mit indlæg...
darksaint Besvaret October 27, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret October 27, 2009 tak for alle svarene :-) Nu skal jeg bare have fundet en boks....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu