Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har købt sådan en 17 i 1 flashmemory kort læser til ExpressCard porten in min MacBook Pro 17" hos Kjell & Co.... Når jeg har læseren monteret i ExpressCard porten kan jeg ikke få MacOS til at gå i dvale (den går i dvale, tænder igen, går i dvale, tænder igen osv i et væk). Samtidig bliver maskinen meget varm - meget mere varm end når den "normalt" er tændt. Den virker ellers som den skal. Så vidt jeg kan se via Google er der mange andre med samme problem og der findes endda en update fra Apple - men den kan jeg ikke installere - "your system does not need this update". (Den er her: http://support.apple.com/downloads/ExpressCard_Update_1_0) Er der nogen af jer Mac gutter herinde der har et bud på om det kan lade sig gøre at få den til bare at SLUKKE ExpressCard kortet når maskinen går i dvale og ikke reagere på wake-signals osv?

Besvaret
Jeg har købt sådan en 17 i 1 flashmemory kort læser til ExpressCard porten in min MacBook Pro 17" hos Kjell & Co.... Når jeg har læseren monteret i ExpressCard porten kan jeg ikke få MacOS til at gå i dvale (den går i dvale, tænder igen, går i dvale, tænder igen osv i et væk). Samtidig bliver maskinen meget varm - meget mere varm end når den "normalt" er tændt. Den virker ellers som den skal. Så vidt jeg kan se via Google er der mange andre med samme problem og der findes endda en update fra Apple - men den kan jeg ikke installere - "your system does not need this update". (Den er her: http://support.apple.com/downloads/ExpressCard_Update_1_0) Er der nogen af jer Mac gutter herinde der har et bud på om det kan lade sig gøre at få den til bare at SLUKKE ExpressCard kortet når maskinen går i dvale og ikke reagere på wake-signals osv?
lyder ikke sundt. Det lader til du har samme kort som mit. Her sidder det altid i og har aldrig forårsaget maskinen ikke vil gå i dvale, eller forøget temp. Har haft det installeret både under leopard og nu snow leopard. Kan det tænkes der er noget galt med selve kortet?
Besvaret

Jeg ved det ikke... For det virker uden problemer jo. Og hvis jeg søger på Google og lignende så er der en del med samme. Men det er dog underligt hvis det virker helt uden problemer hos dig, du har ikke installeret nogen specielle drivers eller noget? Det er på en Snow Leopard jeg har problemet. Det med varmen tror jeg kom af at den stod og skiftede fra dvale til tændt hele dagen... Så spinner den jo disken op igen og igen og igen og starter systemet... Jeg har haft den i hele aftenen mens jeg bare havde kortet i og der var den helt normal i temperatur. Så problemet er vist indsnævnet til at kortet "vækker" MacOS af dvale når der er sat i....

Besvaret

Har ikke installeret nogen form for drivere. Under energibesparelse er der en mulighed for at vække computeren ved netværksforbindelse. det r valgt fra hos mig. Sikkert ikke noget med det at gøre da det jo ikke r et netværkskort, men alligevel - kan jo være det kunne tricke et problem med dvale funktion.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...