Perfekt_g Skrevet November 8, 2009 Rapporter Skrevet November 8, 2009 Hvad ville i vælge? 1. Audi A4 3,0 tdi med ABT turbo (310 hp & 610 nm) 2. BMW 335d med Hartge chip (328 hp & 675 nm) Med identisk udstyr er der en prisforskel på ca. 50.000 dkk i Audi'ens favør.
Rikke Rost Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Hvis du går efter motor alene, så klart en 335D.... Komforten er større i en A4 og jeg personligt synes at kabinen er federe i en Audi. Men er det et kørejern, så er det klart BMW.
Perfekt_g Besvaret November 8, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 8, 2009 Men med ABT turbo'en bør de vel kunne sammenlignes motormæssigt...? Og Audi'en har manuel gearkasse hvilket ikke er muligt på BMW'en...
Rikke Rost Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Ja....Men BMW's diesel er markant bedre set i dynamikken's lys end Audi'ens. Når jeg skal ha ny bil, så bliver det med manuel kasse. Men det er kun fordi jeg også skal bruge den på bane. Havde jeg ikke det behov, så ville jeg vælge automat igen. Meget mere behageligt...
Basse Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Ahh med de nye dobbelkoblings gearkasser, så er det jo intet problem på en bane ? Men ja, BMWen har den bedre køredynamik, fremfor audien - men audien ser federe ud inden i og er nok mere komfortabel. Men til frisk kørsel, så er BMW formentlig bedre. Intressant at Audien er 50.000 sek billigere end BMWen ? - syns altid det er omvendt, når man sammenligner samme årgang, motor mv. Men nu er Den BMW du ser på også en størrer motor end audien jo - skulle man ikke sammenligne 330D og 3.0 TDI istedet ?
Rikke Rost Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Problemet med DKG gearkasserne er at det ikke er dig selv der bestemmer hvornår der skal skiftes både ned og op.....og det er uacceptabelt.
Flemming40 Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Problemet med DKG gearkasserne er at det ikke er dig selv der bestemmer hvornår der skal skiftes både ned og op.....og det er uacceptabelt. Vel ikke, når gearvælgeren sættes i manuel? Så bruger man de shiftpaddles, der er på rattet.
Basse Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Problemet med DKG gearkasserne er at det ikke er dig selv der bestemmer hvornår der skal skiftes både ned og op.....og det er uacceptabelt. SMG3'eren styrer du det helt selv i MS mode jo ? - den skifter først automatisk, når du rammer det røde felt - for ikke at ødelægge motoren. Det er så BMWen, men VWs DSG gør det samme i manuel mode. Har kørt dem begge :-) Eneste grund til jeg ikke har SMG3 i min M3, er prisen for sådan en fætter griner. Eneste problem de gearkasser har er ved pludselige retningsændringer af bilen, så kan den være langsom til at finde det rigtige gear igen. F.eks ved en håndbremsevending. Men sådan kører man heller ikke på bane jo.
webodin Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Hvad ville i vælge? 1. Audi A4 3,0 tdi med ABT turbo (310 hp & 610 nm) 2. BMW 335d med Hartge chip (328 hp & 675 nm) Med identisk udstyr er der en prisforskel på ca. 50.000 dkk i Audi'ens favør. kan se at det er ikke pendler bil du vælger men en gaderacer til weekend opvisning... der er ikke fortrydelses ret når man først kører ud af salonen på gaden, sådane biler bruger mindst for 1000-1500 kr benz om ugen, dog vil jeg vælge en BMW Diesel hvis man skulle vælge mellem de 2...
Gio Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 sådane biler bruger mindst for 1000-1500 kr benz om ugenSikke dog en underlig udmelding at komme med Jeg mindes ikke at have set trådstarter nævne noget om kørselsbehov og km/uge. ...men måske tanken bare er utæt på "din"
webodin Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Sikke dog en underlig udmelding at komme med Jeg mindes ikke at have set trådstarter nævne noget om kørselsbehov og km/uge. ...men måske tanken bare er utæt på "din" måske den SAAB 9-3 2.0 Turbo jeg havde, værste pendler bil jeg havde ejet...
Kasper Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 kan se at det er ikke pendler bil du vælger men en gaderacer til weekend opvisning... der er ikke fortrydelses ret når man først kører ud af salonen på gaden, sådane biler bruger mindst for 1000-1500 kr benz om ugen, dog vil jeg vælge en BMW Diesel hvis man skulle vælge mellem de 2... Tror faktisk ikke den bruger mere end for en 50,- benzin på en uge. Tvivler på nogle af de diesel biler, som der skrives om, kommer langt på benzin
webodin Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Tror faktisk ikke den bruger mere end for en 50' date='- benzin på en uge. Tvivler på nogle af de diesel biler, som der skrives om, kommer langt på benzin[/quote'] henviser til tidligere ejet SAAB 9-3 2.0 TURBO, på 3 dage kunne jeg tømme tanken (ca 600 kr på en fuld tank) på sådan en model... siden der har jeg lært min lektie, og holder mig til mere økonomiske modeler, der jeg sytes ikke at gider smide 1000 ell mere om ugen til svenske ell danske staskasse...
Gio Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Tvivler på nogle af de diesel biler' date= som der skrives om, kommer langt på benzinYou've got a point there too :th2:
webodin Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Tror faktisk ikke den bruger mere end for en 50' date='- benzin på en uge. Tvivler på nogle af de diesel biler, som der skrives om, kommer langt på benzin[/quote'] jeg talte generelt om pedler biler ikke specifik benz ell diesel... desuden hvis du bruger bilen en gang om ugen til den lokale købmænd, så er det klart, at du kommer til at bruge kun for en 50,- lad være gøre sig selv til grin... kan du pendle kbh - malmö kun for en 50 om ugen ? hahahaha kunne godt tænke mig hvilken bil er der tale om...
Don A Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 jeg talte generelt om pedler biler ikke specifik benz ell diesel... desuden hvis du bruger bilen en gang om ugen til den lokale købmænd, så er det klart, at du kommer til at bruge kun for en 50,- lad være gøre sig selv til grin... kan du pendle kbh - malmö kun for en 50 om ugen ? hahahaha kunne godt tænke mig hvilken bil er der tale om... hallo.. Flintstone's bil kan godt. At det så nok koster 5 par sko det er så¨noget andet ellers er vi vel ude i noget EL-bil ting.
Gio Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 kan du pendle kbh - malmö kun for en 50 om ugen ? hahahahaEn tur frem og tilbage på nævnte strækning skulle nok kunne lade sig gøre for en diesel-halvtredser, såfremt diesellaen er økonomisk nok. Så svaret må være "ja".
Don A Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 En tur frem og tilbage på nævnte strækning skulle nok kunne lade sig gøre for en diesel-halvtredser' date=' såfremt diesellaen er økonomisk nok. Så svaret må være "ja".[/quote'] tror han mener for hele uden:cool:
Don A Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 En tur frem og tilbage på nævnte strækning skulle nok kunne lade sig gøre for en diesel-halvtredser' date=' såfremt diesellaen er økonomisk nok. Så svaret må være "ja".[/quote'] tror han mener for hele ugen:cool:
Gio Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 tror han mener for hele ugen:cool:Sikkert - men så bør man skrive hvad man mener. Jeg kunne heller ikke læse noget om en Saab imellem linierne tidligere Gad vide om Webodin er kvinde?
webodin Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 En tur frem og tilbage på nævnte strækning skulle nok kunne lade sig gøre for en diesel-halvtredser' date=' såfremt diesellaen er økonomisk nok. Så svaret må være "ja".[/quote'] vi taler om ca 100 km pr dag, 5 dage om ugen, bare sådan ca, plus du må beregne at du står i myldertids kø i de 5 dage, frem og tilbage til arb. ... man afviger fra emnet om de tidligere nævnte biler kunne køre for en 50'er om ugen, var det en svensk 50'er ? hvis du kan få en helt ny BMW 335d til at kunne forbruge for en syle 50'er i brændstof diesel om ugen, så har du revolutioneret markedet... så må du ud og sælge ideen, inden andre kommer til...
Gio Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 vi taler om ca 100 km pr dag, 5 dage om ugen, bare sådan ca, plus du må beregne at du står i myldertids kø i de 5 dage, frem og tilbage til arb. ...Så skriv det. At "pendle" betyder ikke pr defintion 10 overkørsler på en arbejdsuge.man afviger fra emnet om de tidligere nævnte biler kunne køre for en 50'er om ugen, var det en svensk 50'er ?Jeg tror du tænker ét og skriver noget andet :phvis du kan få en helt ny BMW 335d til at kunne forbruge for en syle 50'er i brændstof diesel om ugen' date=' så har du revolutioneret markedet... så må du ud og sælge ideen, inden andre kommer til...[/quote']Hvis din definition af "om ugen" er de nævnte ti ture over broen, så nej. Men man kan sagtens være pendler, og kun køre over én gang pr uge. Nej - det ville nok knibe lidt i en 335d, at holde sig på en halvtredser. Og, tilsyneladende, også i en SAAB (surpriiiise). Men en Lupo 3L ville fint klare ærterne. Med andre ord - så driller jeg dig lidt, fordi du roooder rundt i hvad du skriver kontra hvad du egentlig mener. Men mon ikke vi har fået styr på det nu, qua ovenstående indlæg i denne tråd!?
webodin Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Med andre ord - så driller jeg dig lidt, fordi du roooder rundt i hvad du skriver kontra hvad du egentlig mener. Men mon ikke vi har fået styr på det nu, qua ovenstående indlæg i denne tråd!? jeg tænker nok hurtigere end jeg skriver.... jeg havde bare en teori, når folk skrev, "at pendle", var at man havde et job, 5 dage om ugen, og man pendlere frem og tilbage 5 fem dage, men det jo skønt at nogen kan nøjes "at pendle"1 gang om ugen, og kan muligvis, have råd til, en BMW 335d, ell hvad ?
Basse Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Fatter ikke brændstof økonomi kom ind i dette billede ? - ud over han vælger en diesel :-)
KGB Besvaret November 8, 2009 Rapporter Besvaret November 8, 2009 Hvad ville i vælge? 1. Audi A4 3,0 tdi med ABT turbo (310 hp & 610 nm) 2. BMW 335d med Hartge chip (328 hp & 675 nm) Med identisk udstyr er der en prisforskel på ca. 50.000 dkk i Audi'ens favør. Tror en hvis person i husstanden ville værdsætte denne, såfremt det KUN var din bil :th2: http://www.dinepenge.dk/%5Bprimary-term%5D/artikel/blev-der-ostbilerne Hvad blev der af de andre modeller?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu