Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Jeg tror egentlig det bliver meget billigere...... Jeg købte Starlet for 5000sek....Generator, generatorrem og bremser var døde på den og jeg solgte den for 4000sek efter noget der ligner 35.000km.....Det er der altså ikke mange biler der kan leve op til. Og jeg er sgu ligeglad når jeg tøffer over broen i den....Sålænge der er musik, så kan man holde til meget. Så næste vinterbil bliver en Suzuki Jimny 1,3. Der er nemlig plads til mine ski og den har træk på alle 4....:)
Basse Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Præcis og den bringer dig fra A til B:thumbup: Hellere en Starlet/Polo og en 1-5 år gammel S5/M3/996/997 (bare et eksempel) END en monsterdiesel som bliver kedelig i længden, hvis man har FUEL i blodet:) Økonomisk bliver det stort set samme regnestykke, når totaløkonomien gøres op, baseret på man kører 40-50.000km årligt og har fri mulighed for parkering. Jeg overvejede selv samme konstellation, inden jeg købte min M3 E92'er - dog havde jeg ingen ekstra parkerings muligheder, udover dem der koster penge hver måned. Men det at have og evt. financierer 2 biler, koster det samme som en nær ny M3/997/S5/AMG etc etc. Eneste årsag for mig, var faktisk parkeringshelvede - bor på en gade hvor der er nær 0 p-pladser i forvejen suk. Og så er det sq lidt vildt at have 2 biler, som enlig griner. uanset om de koster det samme, som den ene bil jeg har nu hehe. Den dag jeg får mulighed for at parkere 2 biler ved min bopæl, uden det koster boksen - og den ene kan stå i garage f.eks - så står den også på lille øk. pendler øse, og super sej sportsvogn ting som for sjov bil.
Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 1 km koster dig noget nær 10 kr alt incl i en M3....Så kan du selv regne det ud. Et bud er ca 1000kr for 100km..... Alle pendlerkm i den lille "gratis" bil og de sjove i M3'eren. Det betaler sig mange gange!
Basse Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 1 km koster dig noget nær 10 kr alt incl i en M3....Så kan du selv regne det ud. Et bud er ca 1000kr for 100km..... Alle pendlerkm i den lille "gratis" bil og de sjove i M3'eren. Det betaler sig mange gange! Formentlig på lang sigt ja, men ikke i det daglige budget, hvis begge biler skal financieres. Besparelsen om man vil, kommer når man skal sælge den sjove bil, og købe en ny - så er tabet alt andet lige mindre ja. Tro mig, jeg har prøvet at beregne på det - og det gik ikke rigtig op, på det daglige plan. Men ja, sådanne biler er super dyre at pendle i - og jeg skal også kun have den 1 års tid hehe. Den skulle bare prøves - et must have, når man er til fart og glæde.
Gio Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Eneste årsag for mig, var faktisk parkeringshelvede - bor på en gade hvor der er nær 0 p-pladser i forvejen suk. Du bor tæt på en større P-Malmö plads, og skal hoste op med ekstra 220,- om måneden (det var prisen da jeg forlod den for lidt over et år siden)...så hvad er dét for noget piveri? :D
Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Et lille regnestykke.... M3 og 30.000km om året = 300.000 i totale omkostninger inkl afskrivning. M3 (3000km) og Starlet (27.000km) = (3000*10=30.000)+(27.000*1=27.000)= 57.000... Pænt mange penge sparet.....
credde Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Jeg overvejede selv samme konstellation, inden jeg købte min M3 E92'er - dog havde jeg ingen ekstra parkerings muligheder, udover dem der koster penge hver måned. Men det at have og evt. financierer 2 biler, koster det samme som en nær ny M3/997/S5/AMG etc etc. Eneste årsag for mig, var faktisk parkeringshelvede - bor på en gade hvor der er nær 0 p-pladser i forvejen suk. Og så er det sq lidt vildt at have 2 biler, som enlig griner. uanset om de koster det samme, som den ene bil jeg har nu hehe. Den dag jeg får mulighed for at parkere 2 biler ved min bopæl, uden det koster boksen - og den ene kan stå i garage f.eks - så står den også på lille øk. pendler øse, og super sej sportsvogn ting som for sjov bil. Sådan en konstellation med en pendlerbil og en større benzinsluger har jeg kørt med de sidste 2½ år. Man holder jo alligevel i kø rundt omkring på M3 samt generel masser af trafik. Som Brian skriver, sålænge man har musik/lydbog så går det jo fint :D.
Guest PeterK Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Sådan en konstellation med en pendlerbil og en større benzinsluger har jeg kørt med de sidste 2½ år. Man holder jo alligevel i kø rundt omkring på M3 samt generel masser af trafik. Som Brian skriver' date=' sålænge man har musik/lydbog så går det jo fint :D.[/quote'] Og ikke for at lyde fuldstændig åndsvag og højrøvet (for det er jeg ABSOLUT ikke:laugh:), MEN er der andre end mig som syntes det er "lidt anstregende" hvis man "kun" kører i en SUPERbil og ikke har mulighed for "at slappe" af ind imellem?? Jeg arbejder som sælger og nogle gange er en SUPERbil ikke lige sagen at komme i, når det er svært at parkerer, skal ud med kunder, eller skal ud og flyve, eller i byen i Kbh og bilen skal overnatte etc. etc etc etc.
Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Jeg ser det sådan her..... Når jeg kommer i en Starlet, skal jeg ikke diskutere min høje timeløn med kunden. Kommer jeg i enten ML55 eller RS6, så brokker de sig over prisen.....
Guest PeterK Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Et lille regnestykke.... M3 og 30.000km om året = 300.000 i totale omkostninger inkl afskrivning. M3 (3000km) og Starlet (27.000km) = (3000*10=30.000)+(27.000*1=27.000)= 57.000... Pænt mange penge sparet..... :th2: (lige præcist!) iPOD, et fedt anlæg og noget HERRE musik - Så virker alt!! PS: Og med alle de miljørigtige biler fabrikkerne er på vej med, kan man foretage KONGEkøb på "gamle" biler!!
Basse Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Du bor tæt på en større P-Malmö plads' date=' og skal hoste op med ekstra 220,- om måneden (det var prisen da jeg forlod den for lidt over et år siden)...så hvad er dét for noget piveri? :D[/quote'] Hvilken plads er det ? og tror du selv på der kan stå en ny M3 i fred, 5-10-15 dage af gangen ? griner - næææh du, vil gerne have mine biler inden for synsvidde. :-) Dog har KAB en kælder lidt længere nede af gaden, men ikke til 220 kr. om måneden :( Det gør at du betaler mindre i benzin generelt, men så får du så bare en ekstra forsikring, en ekstra pulje til reps, og en ekstra udgift for mange, til en P-plads. Så i daglig budget, så spiller det ikke den store rolle. For lån og forsikring skal jo stadig betales på den hurtige, og dyre bil. Køb en superbil, der er bekvem nok at køre i hele tiden - som f.eks en M3, M5, M6 - porsche og deslige er og vil altid være rendyrket sport :D Men forstår godt dit synspunkt med hensyn til kundebesøg og når man smider den et sted for at gå i byen. Dog vil jeg prøve at regne på det igen, når jeg skifter næste gang - man behøver jo ikke det nyeste af det nyeste inden for super biler, for at have det sjovt, trods alt :-)
dannemare Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 YEEEEAHHHH, så ønsker/prioterer man dette, så tænk kreativt: Køb en gammel stabil pendlerbil til få penge og brug den de 250 dage om året vejret er røvsygt. OG FYR så den V8ér af resten af dagene:D Jeg har det lige omvendt. Gider ikke have en fed dyt til at stå i garagen det meste af tiden. Når jeg handler bil, køber jeg ud fra devisen om, at jeg skal kunne tillade mig at pendle i den hver dag, hvis det er det, jeg vil. Gider personligt ikke pendle i Polo, Starlet, etc. For mig personligt er det et meget bedre kompromis at købe en knapt så dyr øse (f.eks. 400k versus 600k) og så tillade mig at knalde 25.000 kilometer af i den årligt i forbindelse med den daglige pendling. Køber jeg en Ferrari (yeah, yeah I wish) i morgen, så er det sgu for at nyde den hver dag over broen. :)
dannemare Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Den er ikke opgivet til at bruge mere, faktisk til at bruge det samme. GTIens motor kom ud i 2006, det var kun motorstyring der blev tweaket lidt i den nye til 211 hk. R20'eren har anden indmad og turbo, og er anno 2009 - den skal nok nå de 12 km/l som de skriver, hvis man kører pænt ja. Bemærk at I omtaler 2 forskellige VAG-motorer her. Hhv. EA113 og EA888. GTI mk5 har set dem begge, GTI mk6 udelukkende er EA888. Golf R er derimod med EA113'eren. Frederik' date=' hvis du får den bil under 10 km/l konstant - så tager jeg hatten af for dig sq griner. Så skal jeg i hvert fald ikke være nr.2 ejer af den golf r20 haha.[/quote'] Jeg siger ikke 10 km/l konstant, men i snit.... ok, det kommer selvfølgelig an på gearingen, som jeg ikke kender endnu. Og hvis der er noget, du roligt kan gøre, så er det at købe en brugt bil af undertegnede. Og det mener jeg sgu. Ingen, og jeg mener ingen (okay, okay, de findes selvfølgelig derude), plejer deres bil (på den mekaniske front; vaske og polere er ikke lige mig) mere end jeg. Hvorfor tror du, jeg selv insisterer på fabriksnye biler, der lige et rullet af produktionsbåndet? Fordi stort set ingen bilejere mekanisk plejer deres bil efter samme nøjsomme foreskrifter som mig. Hvorfor tror du, at jeg tidligere har beklaget mig over, at en variabel (olietemp.baseret) omdrejningstæller ikke er en defacto standard? Og hvorfor tror du, jeg hellere selv vil forestå al basal service på mine biler selv (ja, ok mit skift af olie og filter i automatgearkassen på BMW'en sidste år kan ikke ligefrem kaldes basal). ;) Deal. :th2: Yeps, fruen kører. Jeg kigger på sammen med bettemand. Deltager selv d. 21. :)
Rikke Rost Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Tror lige du skal inkludere undertegnede i den dér gruppe Frederik.....;)
dannemare Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Tror lige du skal inkludere undertegnede i den dér gruppe Frederik.....;) Hehe - ja, jeg kan nok tænke mig til, at der er et par stykker herinde. :)
Basse Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Bemærk at I omtaler 2 forskellige VAG-motorer her. Hhv. EA113 og EA888. GTI mk5 har set dem begge' date=' GTI mk6 udelukkende er EA888. Golf R er derimod med EA113'eren. [/quote'] Er det ikke også det jeg siger? - 2 forskellige motorer hehe - blokken skulle være identisk dog, med mindre jeg har læst forkert ? :D Hvis den er fed, skal jeg selv have en til efteråret 2010 - Og forventer en 11 km/l i snit, men kan også snildt leve med 10 km/l hehe. Det var også bare en joke Frederik, du behandler sq din bil, som vi behandler vores kvinder hehe - Men derfor vil jeg se om jeg kan finde en brugt r20'er stadigvæk, med mindre VW vil give en klækkelig rabat og god pris på M3'eren hehe Så kan du også få lidt tips og råd af fruen :D - er det i skodaen så ?
Basse Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Hehe - ja' date=' jeg kan nok tænke mig til, at der er et par stykker herinde. :)[/quote'] Er personlig i den gruppe, der køber en fed bil, for at køre i den. Den skal ikke stå hjemme i garagen til pynt. Så må man tage det medfølgende tab og ekstra udgifter, og købe bil man har/vil have råd til derefter. - hvorfor fanden have en fed bil, hvis den bare står og glor. Og man til daglig kører rundt i en gammel kedelig spand, man egentlig ikke gider køre i. Det kan ingen iPOD eller godt anlæg erstatte - følelsen og lyden af en fed bil, man virkelig er glad for.
dannemare Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Er det ikke også det jeg siger? njoh njah GTIens motor kom ud i 2006' date=' det var kun motorstyring der blev tweaket lidt i den nye til 211 hk.[/quote'] Det er ikke kun en simpel motorstyring, som er forskellen. Der er tale om to vidt forskellige motorer. Motoren i GTI anno 2006 (og frem til midtvejs i 2008, hvis jeg husker rigtigt) er en EA113. I 2008 erstattes den så af en helt anden motor, nemlig EA888 (bl.a. Scirocco GT bruger også EA888).
dannemare Besvaret November 10, 2009 Rapporter Besvaret November 10, 2009 Golf r20 skulle også komme op på hele 12.5 km/l - super fint må man sige for 2.0' date=' 270 hk og 4wd - dog kræver det formentlig dsg gearkassen til at nå de tal.[/quote'] Tjekkede lige de officielle tal fra volkswagen.de, og de siger: 11.76 km/l (MT6) 11.90 km/l (DSG)
Basse Besvaret November 11, 2009 Rapporter Besvaret November 11, 2009 Tjekkede lige de officielle tal fra volkswagen.de, og de siger: 11.76 km/l (MT6) 11.90 km/l (DSG) Ja ok, så rammer vi andre nok kun en 10-10.5 km/l :D
Juff Besvaret November 11, 2009 Rapporter Besvaret November 11, 2009 Ja ok' date=' så rammer vi andre nok kun en 10-10.5 km/l :D[/quote'] Så bliver det nok med morfar kørsel hvilket ikke tæller, men vil nu gerne se en Golf R trække kø hele vejen over øresundsbroen i venstre spor med 90,- for at nå de 10 km/l :th2:
Juff Besvaret November 11, 2009 Rapporter Besvaret November 11, 2009 Nej nej nej nej, du sammenlignede ikke lige din riskoger med min tyske fuldblods sports sedan vel ? griner. Med ordet lidt, så håber jeg du mener omdrejninger - og ikke andet griner. jo jo.. Det var omdrejningerne. Nu er jeg jo høflig af natur og ikke konfliktopsøgende.... Så at sammenligne mit moderne tekniske vidunder med en ældre tung ( men stærk ) tysker kan hvis ikke svare sig :D Nu har vi jo talt lidt om mazda 3 mps. Så honest john ( mærkelig mand ) teste den i tyskland. Det er åbenbart en glimrende cruiser... Samme pris som Golf GTI, mere udstyr, 50 mere hk og mere stabil crusing.... Golfen er måske lidt "skarpere" De har fået mere styr på forhjulene ved at begrænse moment i 1 og 2 gear, men stadig ikke så godt som Focus RS. Kunne sagtens finde på at få sådan en som næste bil. Fornuftig plads, gode motorvejs egenskaber, alt udstyr.... citat honest john: I can see many owners bettering the claimed 29.4. Our average worked out at 28mpg (10.1 l/100km), and that included running at up to 155mph Konen mener dog det er en "brian" bil , men prøver at forklare hende hun kan bestemme køkken... http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=401 se video road test...
Rikke Rost Besvaret November 11, 2009 Rapporter Besvaret November 11, 2009 Haldex'en på Golf og TT-RS osv kan justeres meget bedre ved hjælp af en boks fra HPA eller EIP. Så bliver den meget mere neutral og ikke så understyrende som fra fabrikken.
Juff Besvaret November 11, 2009 Rapporter Besvaret November 11, 2009 Haldex'en på Golf og TT-RS osv kan justeres meget bedre ved hjælp af en boks fra HPA eller EIP. Så bliver den meget mere neutral og ikke så understyrende som fra fabrikken. Kan du ikke komme forbi mölledalsgatan i din RS6. Så kan konen se at Mazda 3MPS ikke er en brian bil ;)
Juff Besvaret November 11, 2009 Rapporter Besvaret November 11, 2009 Kan du ikke komme forbi mölledalsgatan i din RS6. Så kan konen se at Mazda 3MPS ikke er en brian bil ;) og dog... hun er tosset med Audi stationcars Audi generelt...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu