Nenad Skrevet November 14, 2009 Rapporter Skrevet November 14, 2009 Hejsa Hvor kan jeg finde ud af hvilken type xenon pære der skal i min bil? I de gode gamle dage hvor jeg var tank passer kunne jeg skifte pære på nogle minutter og det var ikke svært at finde rette pære eller få hånden ind til pæren. I min passat wagon 2006-07 kan jeg ikke åbne for at komme til at se hvilken type pære der er i bilen for at bestille dem. Dinbil vil have ca 800,- for en pære og de siger at det tager en time at skifte den. Jeg var blevet fyret som tankpasser hvis jeg skulle bruge en time på at skifte en pære:D Nogen der ved om hvor jeg kan slå op på nettet for at se hvilken type pære der skal i bilen? Jeg kan se at phillips pære i et sæt koster omkring 700,- og de er 4300k i styrke som skulle være det bedste/mest klar lys. Nogen der evt. kan anbefale en hobby mekaniker som kan klarer dette pære skifte for mig? For der er noget med at fronten skal af og der skal bruges noget moment værktøj til denne øvelse. På forhånd tak Nenad
michael k Besvaret November 14, 2009 Rapporter Besvaret November 14, 2009 Hejsa Hvor kan jeg finde ud af hvilken type xenon pære der skal i min bil? I de gode gamle dage hvor jeg var tank passer kunne jeg skifte pære på nogle minutter og det var ikke svært at finde rette pære eller få hånden ind til pæren. I min passat wagon 2006-07 kan jeg ikke åbne for at komme til at se hvilken type pære der er i bilen for at bestille dem. Dinbil vil have ca 800,- for en pære og de siger at det tager en time at skifte den. Jeg var blevet fyret som tankpasser hvis jeg skulle bruge en time på at skifte en pære:D Nogen der ved om hvor jeg kan slå op på nettet for at se hvilken type pære der skal i bilen? Jeg kan se at phillips pære i et sæt koster omkring 700,- og de er 4300k i styrke som skulle være det bedste/mest klar lys. Nogen der evt. kan anbefale en hobby mekaniker som kan klarer dette pære skifte for mig? For der er noget med at fronten skal af og der skal bruges noget moment værktøj til denne øvelse. På forhånd tak Nenad hvorfor i alverden skulle der dog bruges momentnögle til kofanger grill osv? der bör stå i din indstruktionsbog hvilken päre der skal i ellers kan vw jo oplyse dig om det personligt havde jeg nok bare betalt dem de 800 for at bytte den for det er et helvedes job og du risikerer at fucke din lygteindstilling
larscph Besvaret November 14, 2009 Rapporter Besvaret November 14, 2009 Jeg mener at der er en pære guide på Philips website. Men ellers bør det altså stå i manualen til bilen. D1S eller D2S hvis lygterne er med linse og D1R eller D2R hvis de er af typen med reflektor. Og ja farven skal være 4300K dem med højre farvetemperatur er blå/lilla så med mindre du tænder bilen ska' have "vi-ses-på-striben" imaget så hold dig til 4300K ;) Forskellen mellem 6000K og 4300K
Nenad Besvaret November 14, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 14, 2009 Jeg mener at der er en pære guide på Philips website. Men ellers bør det altså stå i manualen til bilen. D1S eller D2S hvis lygterne er med linse og D1R eller D2R hvis de er af typen med reflektor. Det er D1S 35W. Det står ikke i min håndbog, men jeg måtte lige købe en guide til min bil fra eBahn. I min håndbog der står at jeg skal kikke på soklen som jeg ikke kan få adgang til. Yderligere står der at alle pære foran i motorrummet skal skiftes af en fagmand. Nu kunne jeg ikke lade være med at skifte parkiringspæren selv, 20,- for et sæt i biltema og 5 minutters arbejde, men de andre har jeg ikke helt mod på at fikse selv. Mvh Nenad
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu