jacobe Skrevet November 17, 2009 Rapporter Skrevet November 17, 2009 Den 1. december flytter vi til Jakriborg, og får i den forbindelse mulighed for at få TV via bredbånd igennem Perspektiv Bredband. Fint nok... men de har bare ingen Viasat-kanaler i programpakken Det betyder bl.a. ingen TV3, men hvad værre er, jeg kommer også til at undvære Viasat Motor (som har sendt Formel 1 live hele sæsonen) og endnu værre: Viasat Sport, som sender NFL live, og DET vil jeg fandeme nødigt undvære!!! Jeg har kigget på Viaspats side og kan se, at de kan levere via bredbånd, men kun til Telia-, Bredbandsbolaget- samt Stadsnet-kunder, ikke til Perspektiv. De kan også levere via kabel, men ej heller igennem Perspektiv. Så tænkte jeg straks på Boxer, men de har selvfølgelig heller ikke Viaspat!!! Sidste mulighed lader umiddelbart til at være parabol, men... det må vi bare ikke sætte op! Er der NOGEN som helst løsning jeg har overset??
Juff Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 hmmmmm mærkeligt at forbyde paraboler, når folk kan finde på at sætte sig meget andet lort frem istedet. Jeg ved at man hos os kan søge om lov til at sætte en parabol op... Er det 100% udelukket der hvor du nu flytter hen i jakriborg ? Ellers er der jo så meget man ikke må
jacobe Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 hmmmmm mærkeligt at forbyde paraboler, når folk kan finde på at sætte sig meget andet lort frem istedet. Jeg ved at man hos os kan søge om lov til at sætte en parabol op... Er det 100% udelukket der hvor du nu flytter hen i jakriborg ? Ellers er der jo så meget man ikke må Nu har jeg aldrig været tilhænger af parabol-skove (grimme, og siger ofte en del om "klientelet"), og jeg er så absolut lykkelig for at de er forbudte i Jakriborg. Hvis du kendte stedet ville du forstå. Så ja, det er 100% udelukket, heldigvis/desværre. Medmindre.... de sidder indendørs... Hmmm... kan man det?? Viasat har jo vist de dersens små paraboler, kunne man evt. sætte sådan en i et skrå-vindue?? (Pis, fruen slår mig nok ihjel, men wtf... Far skal sgu ha' sin F1/NFL!)
Juff Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Det kan man vel godt så længe den/vinduet peger i den rigtige retning Du kan vel bare sætte en billed af konen på bagsiden i et stort hjerte :D
Jakriborg Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Den 1. december flytter vi til Jakriborg, og får i den forbindelse mulighed for at få TV via bredbånd igennem Perspektiv Bredband. Fint nok... men de har bare ingen Viasat-kanaler i programpakken Det betyder bl.a. ingen TV3, Svensk TV3 er inkluderet i den kabel-tv-pakke, som I betaler for via huslejen fra Jakri, ligesom TV5 og CNN. Det ligger altså allerede i jeres antennestik. Hvis man har set Jakriborgs arkitektur er det vel heller ikke så underligt, at man har forbud mod at opsætte parabol - det ville fuldstændig ødelægge illusionen om en middelalderby!
Guest carspar Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Prøv at høre om Boxer udbyder de kanaler i det terristriske net (almindelig indendørs antenne). Jeg selv har en tagantenne sat op under taget (ikke udenpå) og tager fint danske og svenske digitale kanaler, jeg mener at boxer udbyder nogle af de andres kanaler?? men undersøg det først
jacobe Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 Svensk TV3 er inkluderet i den kabel-tv-pakke' date=' som I betaler for via huslejen fra Jakri, ligesom TV5 og CNN. Det ligger altså allerede i jeres antennestik.[/quote'] WUT?? Jamen... Lars, ved du hvem der leverer den kabel-pakke? For hvis det også er Perspektiv, så er det da underligt at de ikke har Viasat (og heller ikke CNN i øvrigt) med i de digitale pakker de tilbyder
Jakriborg Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Jeg har kigget på Viaspats side og kan se, at de kan levere via bredbånd, men kun til Telia-, Bredbandsbolaget- samt Stadsnet-kunder, ikke til Perspektiv. De kan også levere via kabel, men ej heller igennem Perspektiv. Perspektiv hed tidligere Lunds stadsnet, inden de ekspanderede til hele Øresundsregionen, så det kunne da være, der stadig var en mulighed?
Juff Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Hvis man har set Jakriborgs arkitektur er det vel heller ikke så underligt, at man har forbud mod at opsætte parabol - det ville fuldstændig ødelægge illusionen om en middelalderby! ok.. så er det jo noget anden meeeeen hvis der kan være mobiler og automobiler i middelalderen kan der vel også være en parabol :D
jacobe Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 Perspektiv hed tidligere Lunds stadsnet' date=' inden de ekspanderede til hele Øresundsregionen, så det kunne da være, der stadig var en mulighed?[/quote'] Good point, but no dice: Stadsnät er idag kun i Stockholms, V. Götalands, Västmanlands og Örebros län... øv. Er undersøgt, og Boxer har slet ikke Viasat på programmet - period!
Jakriborg Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 WUT?? Jamen... Lars' date=' ved du hvem der leverer den kabel-pakke? For hvis det også er Perspektiv, så er det da underligt at de ikke har Viasat (og heller ikke CNN i øvrigt) med i de digitale pakker de tilbyder [/quote'] Jakri har en enkelt parabol og en tv-antenne sat op nær den grå bymur og dermed i udkanten af byen, så det er ikke igennem Perspektiv, at vi får TV3, TV5, CNN, SVT1, SVT2 og DR1 og TV2 i antennestikket. Signalerne til to danske kanaler er i øvrigt blevet vældig forringet, efter at Danmark overgik til de digitale signaler 1. november, og pga. et opsat filter på fællesantennen kan jeg fx ikke se DR1, DR2 og TV2 med min MPEG4-digitalboks. Derimod går de nye kanaler fint igennem - altså DR HD, DR K og DR Ramasjang samt gamle DR Update. DR1, DR2 og TV2 kan jeg derfor reelt kun se, fordi jeg har tv fra Perspektiv.
jacobe Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 ... det er ikke igennem Perspektiv' date=' at vi får TV3, TV5, CNN, SVT1, SVT2 og DR1 og TV2 i antennestikket. Signalerne til to danske kanaler er i øvrigt blevet vældig forringet, efter at Danmark overgik til de digitale signaler... (KLIP)... DR1, DR2 og TV2 kan jeg derfor reelt kun se, fordi jeg har tv fra Perspektiv.[/quote'] ARGH, hvor frustrerende... du får de danske kanaler med i huslejen, men kan ikke se dem uden at betale ekstra!!! Og stadig ingen løsning på Viasat Sport/Motor... det siger jeg jer, hvis det ikke kan lade sig gøre, så opsiger jeg fandme lejekontrakten og finder et andet sted at bo!!!!! Ellar.... jeg bliver sur i hvert fald...
Juff Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 viasat on demand http://viasatondemand.com/Sports.list måske det er bedre end slet ingenting...
jacobe Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 http://viasatondemand.com/Sports.list måske det er bedre end slet ingenting... Mjoe, men du skal stadig have en parabol...
Juff Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Mjoe' date=' men du skal stadig have en parabol... [/quote'] nej, du køber kampen over din pc og streamer den derfra.... har selv gjort det ved CL kampe... Mener jeg betalte 50 pr stk.
Jakriborg Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Ja, det har været ret frustrerende her efter 1. november... spørgsmålet er også, om de mon ikke også stadig forsøger at justere på deres antenne... men alting går desværre ret sløvt for sig hos Jakri, når det handler om noget, der skal fikses Heldigvis har jeg som sagt tv fra Perspektiv, så jeg klarer mig nok... det er værre for dem, som ikke har... Glemte i øvrigt at sige, at TV4 også er inkluderet i huslejen.
jacobe Besvaret November 17, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 17, 2009 Ja' date=' det har været ret frustrerende her efter 1. november... spørgsmålet er også, om de mon ikke også stadig forsøger at justere på deres antenne... men alting går desværre ret sløvt for sig hos Jakri, når det handler om noget, der skal fikses [/quote'] Ja, det har jeg desværre hørt... men vi må håbe det bliver bedre!
Juff Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 citai fra hjælp menu: Test din bredbåndforbindelse For at kunne bruge Viasat OnDemand tjenesten skal du have en bredbåndsforbindelse på mindst 2Mbit/s For at teste din bredbåndsforbindelse, klik her
Jakriborg Besvaret November 17, 2009 Rapporter Besvaret November 17, 2009 Eurosport er i øvrigt også inkluderet i huslejen, så den kanal får I også automatisk via antennestikket.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu