Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Efter at have prøvet en ældre BMW og sammenlignet den med andre mærker i samme størrelse fra samme periode må jeg indrømme at jeg er en smule skuffet over komforten i bilen (på førersædet). Sammenlignet med f.eks. Audi og SAAB så synes ikke at jeg sidder behageligt. Udsynet fejler som så ingenting, bilens håndtering er fin (kørte ikke ræs :P), men jeg bilder mig ind at man sidder i en lidt mere 'racer agtigt' stilling, hvilket jeg ikke finder udpræget behageligt. Er det kun mig der opfatter det sådan, eller har BMW bevidst gået efter det i deres design?

Besvaret

Syns man generelt sidder fint i de gamle normale BMWere. Men kan være der er noget med dem i starten af 90'erne ? har egentlig kun prøvet 85-89 modeller og så en 97'er. Men Saabs sæder kan man heller ikke sammenligne med andre end volvo -komforten er skide god griner. Men tror BMW er lidt mere sporty i sæderne, som du er inde på, det er jo en bil som besidder rigtig gode køreegenskaber - så sædderne supporter nok den slags lidt trods alt. Audi og Saab er stadig morfar biler, i de normale modeller. Så sæderne er derefter :-)

Besvaret
Syns man generelt sidder fint i de gamle normale BMWere. Men kan være der er noget med dem i starten af 90'erne ? har egentlig kun prøvet 85-89 modeller og så en 97'er. Men Saabs sæder kan man heller ikke sammenligne med andre end volvo -komforten er skide god griner. Men tror BMW er lidt mere sporty i sæderne, som du er inde på, det er jo en bil som besidder rigtig gode køreegenskaber - så sædderne supporter nok den slags lidt trods alt.
Hehe måske er det bare min bygning så :)
Audi og Saab er stadig morfar biler' date=' i de normale modeller. Så sæderne er derefter :-)[/quote'] Så når man snakker om at der er god komfort i en Merc'er så er det også en morfar bil ? Eller har den bare morfar sæder? :tongue2: Spøg til side .. jeg var bare ret overrasket over forskellen.
Besvaret
Hehe måske er det bare min bygning så :) Så når man snakker om at der er god komfort i en Merc'er så er det også en morfar bil ? Eller har den bare morfar sæder? :tongue2: Spøg til side .. jeg var bare ret overrasket over forskellen.
Nej mercedes i de normale modeller er skam også morfar, måske endda mere end Audi og saab :-) De har dog en væsentlig bedre ridekomfort end andre i klassen :) Indrømmer gerne jeg har haft 2 morfar biler hehe -og havde det stadig, havde det ikke været for min lyst til trackdays griner
Besvaret

Der findes 2 slags sæder til 5 serien fra 90´erne, sportsæder og komfortsæder! De første er mere skålformede med mere sidestøtte og betydeligt hårdere, de andre er mere "komfort"able.. Jeg har sportsæder i min og foretrækker dem helt klart, jeg havde på et tidspunkt komfortsæder i den jeg solgte, men mit højre ben begyndte at sove efter 10-15 kilometer, nok mest pga lange ben. Alt er relativt, smag og behag plus kropsbygning spilller ind her! :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...