Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lige nu en Audi A6 2,4 stående i indkørslen og NEJ det er ikke min :) Den er fra 05, og jeg har lidt problemer med kickdown funktionen. Jeg ville lige høre om det er normalt den gør sådan. Kan det passe at det kun virker når bilen er varm ?? I går da jeg kørte fra værkstedet i den (Kastrup), virkede KD ikke, prøvede fra flere forskellige gear, men da jeg nåede ca. midt på broen så virkede det. Har bilen en funktion som gør at KD først kan anvendes når bilen er varm ?? Der står ik noget i instrukstions bogen om det. Tager ud med den til Audi senere så de kan checke den, var bare nysgerrig for om andre havde det på samme måde ?

Besvaret
Smid en vagcom på og nulstil den for fejl...og test igen. Kan være en løs forbindelse til kontakten under pedalen.
efter at have kørt lidt i den i dag, så hænger den også i gearene så man ikke engang manuelt kan skifte op eller ned, ikke så fedt når den løser i 6 gear og du skal stoppe ved en rundkørsel :) Den ryger lige ud og bliver teste hos Audi i morgen..
Besvaret

Så skal du kigge efter selve styringen til gearkassen lige under gearstangen. Der sidder en magnet der styrer gearskiftet og registrerer om den er i manuel eller auto mode. Den kan løsne sig og lave en helvedes ballade. Når der er noget i vejen, lyser alle gear rødt i displayet i speedometeret. Den skal bare limes, så virker den igen.

Besvaret

Nå audi mente de skulle have 53000 sek for at lave det :) for de skulle skifte hele gearkassen.....SMC biler det skulle koster 24000 dkr...men der skiftede de så kun styrerelæ og converteren Men kan forstå at Audi Malmö ik har det bedste ry ?? Mon det kan betale sig at bede Lund kigge på den ? Eller bare give dem artikelnr på de dele SMC mener der skal skiftes og så få en pris på det ?

Besvaret
De aner ikke en skid om noget som helst....de kan ikke fikse noget, men kun udskifte. Bliver det bedre hvis den bliver nulstillet og renset for fejl?
det ved jeg ikke, har ik haft bilen siden de har den nu og har bare lige ringet

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...