Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er nu begyndt at overveje om jeg skal satse på bil i stedet for tog i december måned. Pga. rabatordningerne er man jo nødt til at vælge ca. en måned ad gangen. Der kommer helt sikker kaos fordi.. Fra den 7. til den 18. december er der klimakonference i Bellacenteret med forskellige VIP's der flyver ind i tide og utide. Obama har vist meldt sig som besøgende den 8. Fra den 13. december sker der markante ændringer på Malmö Central pga. city tunnel ombygningen. De skal til at bruge de spor som p.t. er lukkede (ved pågatågstationen) og til gengæld tages de nuværende spor ud af drift. Samtidigt skal SJ til at anvende Svågertorp som ny station for "fjärrtåg". http://www.ombyggnadmalmoc.se/sv/Startsida-fast-informationssida/ Øresundsbroen har allerede meldt ud at de kommer til at lukke bron i tide og utide pga. eskortekørsel af VIP's. Samtidigt med vil en ikke ubetydelig andel af klimakonferencens deltagere blive indlogeret i Skåne. Der er ingen tvivl om at der nok skal opstå en form for kaos. Når man tænker på hvor mange fuck ups der kan ske for DSB under normale omstændigheder så er det jo yderst skræmmende at tænke på hvor meget som vil gå galt når systemet stresses. Hvad er folks bud - hvad bliver værst - bil eller tog? Hvordan kommer vi på arbejde i december?

Besvaret

Vi tager bilen og satser ensidigt på at kunne komme igennem alle forhindringer !! Jeg tror umiddelbart, at mit eget frustrationsniveau ville være højere i togene, med mindre de lige i dén periode vælger at køre 100% til tiden (haha !! :rolleyes:) - for i bilen er der dog 1) garanteret siddeplads, 2) ingen der sidder lårene af en og 3) a/c til når man er ved at koge over af arrigskab over demonstranter, VIP'er og Air Force One.

Besvaret

Hvis man som undertegnede arbejder midt i København så vil de offentlige transport midler være klart at foretrække. Der bliver MASSIVE afspærringer, vejomlægninger, kortege-kørsler osv osv osv... Meget af dette kan undgås ved ikke at sidde og koge i sin bil. Så også sidst Obama var her at det var meget begrænset med stop for togkørslen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...