Hvalen Skrevet November 28, 2009 Rapporter Skrevet November 28, 2009 Hej alle, Jeg kigger i øjeblikket på et hus, hvor der i beskrivelsen af huset og grunden står: # Övrigt: Då tomtarealen överstiger 3 000 m² erfordras kommunalt förköp. Er der nogen, der ved, hvad det betyder? mvh. Hvalen
LotteB Besvaret November 28, 2009 Rapporter Besvaret November 28, 2009 Hej alle, Jeg kigger i øjeblikket på et hus, hvor der i beskrivelsen af huset og grunden står: # Övrigt: Då tomtarealen överstiger 3 000 m² erfordras kommunalt förköp. Er der nogen, der ved, hvad det betyder? mvh. Hvalen Jeg mener reglen om kommunens forkøbsret gælder alle grunde og grunde over 3000m2 der er bebygget. Problemet er, at du ikke kan få lagfart (tinglysning) på grunden, før der foreligger et skriv fra kommunen om, at de giver afkald på deres forkøbsret. Prøv at læse lidt i Pendlerguiden. Det kan være Nils har skrevet lidt om det eller kender flere detaljer om emnet end jeg gør;) Under alle omstændigheder skal du have fat i kommunen.
Nils Besvaret November 28, 2009 Rapporter Besvaret November 28, 2009 Det har jeg nu ikke skrevet noget om i Pendlerguiden, men kommunen skal have en særlig anvendelse for grunden f.eks. til byudvikling, for at de har ret til at udnytte deres forkøbsret. Højst sandsynligt vil de ikke bruge forkøbsretten, men det kan man jo spørge dem om. Det praktiske med at kommunen skal afstå skriftligt for at man kan få lagfart klarer mægleren.
Hvalen Besvaret November 28, 2009 Forfatter Rapporter Besvaret November 28, 2009 Tak for jeres svar:th2: I så fald er det nok ikke noget problem, da huset ligger i en skov. Nok usandsynligt at kommunen skal foretage sig noget derude. Men det skal da lige tjekkes.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu