Eckhausen Skrevet December 19, 2009 Rapporter Skrevet December 19, 2009 Hej. Jeg har ca. 30.000 lån i banken. Tidligere var det en kassekredit. Jeg har betalt ca. 6000 i bare renter fra år 2008 og jeg er kun nået ned på 29.800. (har så desværre kun haft råd til at betale 250 kr om md) Udover det har jeg også et studielån på os omkring de 30.000 som jeg har betalt omkring 4000 af på det. Er så startet på udd. igen så lige nu står tilbagebetalingen på standby. Mit spørgsmål er så: Kan jeg få et højere fradrag? Indtil videre ligger det på omkring 4000. Andet: Betaler man egentlig renter for at have kassekredit? Jeg har ikke særlig meget forstand på økonomi. Men den gang i år 2008 da jeg gik med til at lave min kassekredit om til et lån og betale 250 kr af på det om md, var det egentlig ikke en ret dårlig deal? Jeg mener bare at betale 6000 kr for at kunne betale 200 kr af, på 2 år?? Da jeg havde kassekrediten, der mærkede jeg ikk at jeg skulle betale noget yderligere. Håber i vil svare... På forhånd tak for svarene.
michael k Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 30000? det var mange lån Hej. Jeg har ca. 30.000 lån i banken. Tidligere var det en kassekredit. Jeg har betalt ca. 6000 i bare renter fra år 2008 og jeg er kun nået ned på 29.800. (har så desværre kun haft råd til at betale 250 kr om md) Udover det har jeg også et studielån på os omkring de 30.000 som jeg har betalt omkring 4000 af på det. Er så startet på udd. igen så lige nu står tilbagebetalingen på standby. Mit spørgsmål er så: Kan jeg få et højere fradrag? Indtil videre ligger det på omkring 4000. Andet: Betaler man egentlig renter for at have kassekredit? Jeg har ikke særlig meget forstand på økonomi. Men den gang i år 2008 da jeg gik med til at lave min kassekredit om til et lån og betale 250 kr af på det om md, var det egentlig ikke en ret dårlig deal? Jeg mener bare at betale 6000 kr for at kunne betale 200 kr af, på 2 år?? Da jeg havde kassekrediten, der mærkede jeg ikk at jeg skulle betale noget yderligere. Håber i vil svare... På forhånd tak for svarene.
Nils Besvaret December 19, 2009 Rapporter Besvaret December 19, 2009 Det er umuligt at gennemskue, hvad du betaler i rente på dine smålån, og hvad du dermed kan få i fradrag, men det skulle da være relativt enkelt at se på dine opgørelser. Hvis du betaler 250 om måneden uden at gælden på 30.000 flytter sig, så er det ca. ti procent. Det er ikke billigt, men på den anden side er det vel uden sikkerhed, så der er nok grænser for, hvor billigt man kan få det andre steder. Og ja, man betaler renter på en kassekredit. For det meste mange renter, så det er ingen god ide.
thn Besvaret December 20, 2009 Rapporter Besvaret December 20, 2009 Hej Ja du betalte også rente på din kassekredit. Forskellen på en kassekredit og et lån er at du på kassekreditten kan blive ved med at trække op til dit max (30.000) hvor i mod du på lånet ikke kan trække igen hvis du har betalt et afdrag. hvis renten på dit nuværende lån er højere end kassekreditten, ja så var en dårlig idé, er den lavere, ja så var det en god idé Som skrevet ovenover betaler du ca 10% i rente. Det er ganske fair hvis du ikke har sikkerhed og lav indkomst (SU?) Du kan desværre ikke få højere fradrag med mindre du betaler noget mere i rente og det er jeg ikke sikker på at du har lyst til :-) Så fantastiske er fradrag heller ikke. Til gengæld betaler man meget lave renter på studielån. pt 4% under studietiden og 2% efter. Så hvis du ikke tager studielån allerede, kan du med fordel tage det 10-11 måneder og så bruge pengene til at betale dit banklån. dermed får du samlet gælden til en meget lavere rente.
Eckhausen Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Tak for hjælpen. Det med sulånet var faktisk en ret god ide til at betale lånet af med :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu