DoLa Skrevet December 31, 2009 Rapporter Skrevet December 31, 2009 Hej alle Først ønskes i god jul og et godt og lykkebringende nytår :th2: Da min fortryllende og kommende viv og jeg tager til Thailand i slutningen af januar (:th2:) skal man jo have sit pas med. Dorthe har et par dage "punket" mig for at fremdrage det føromtalte dokument. Jeg mente mig rimelig sikker på hvor det lå. Jeg brugte det i slutningen af november til en fordboldtur til Madrid, så det burde være en done deal, men ak nej! Passet lå ikke i den taske jeg havde haft med Hvad gør man så ? Man roder rundt i hytten nogle timer, hvor man samtidig, blidt men ikke uden en anelse syrlighed i stemmen, bliver gjort opmærksom på vigtigheden i at opbevare sine vigtige dokumenter et fast sted bla.bla.bla... Hun har selvfølgelig ret, så jeg undlod at komenterer stikpillerne. Og som sædvanligt var det også hende der, til sidst, fandt passet. Men ak og ve... Det lå i lommen på et par bukser der har været igennem en 40graders finvask. Gæt hvem der nu havde et par syrlige bemærkninger om det fornuftige i at tjecke lommer i tøjet FØR det bliver smidt i vaskedyret... (Med den stående aftale om "finders keepers" undre det mig faktisk at hun ikke er mere grundig. Det kan til tider være RET lukretivt) Nu er mit spørgsmål hvor laset et pas må være ? Alle sider er der. Ingen er klistret sammen, man kan se billedet og alle de tidligere stempler er klare og tydelige. Det er dog klart for enhver, at det er medtaget og nok trænger til en opdatering og man ved sgu aldrig hvordan en emsig sydøstasiatisk tolder reagerer når han kan se en tidligere visering, med et billede af kong Bomibol der er meget udtværet MVH. Lars H
michael k Besvaret December 31, 2009 Rapporter Besvaret December 31, 2009 men hvad er problemet? det er da bare at gå på borgerservice mandag morgen og bestille et nyt det urde nå at komme frem inden i tager afsted ellers kan du jo få et provisorisk pas i köbenhavns lufthavn eller sikkert også på borgerservice når du bestiller det nye.. hvis jeg var dig ville jeg slet ikke gamble med om de nu godtager det eller ej .. det er surt at sidde i en celle i thailand og vente 4-5 dage på at de får taget sig sammen til at fastslå din identitet
RS6 Besvaret December 31, 2009 Rapporter Besvaret December 31, 2009 men hvad er problemet? det er da bare at gå på borgerservice mandag morgen og bestille et nyt det urde nå at komme frem inden i tager afsted ellers kan du jo få et provisorisk pas i köbenhavns lufthavn eller sikkert også på borgerservice når du bestiller det nye.. hvis jeg var dig ville jeg slet ikke gamble med om de nu godtager det eller ej .. det er surt at sidde i en celle i thailand og vente 4-5 dage på at de får taget sig sammen til at fastslå din identitet Helt enig, jeg rejser 80 dage om året, i hele verden. Jeg ville ikke bevæge mig udenfor vesteuropa uden at have papirerne 112% i orden. Med dagens orden indenfor flyrejser risikere man NEMT at miste flybilletten og evt. også som nævnt et par dage i et rottehul i Kirgisistan indtil vagten på den danske ambassade har fundet en fra konsulatet og en fax.
Humle Besvaret January 1, 2010 Rapporter Besvaret January 1, 2010 Regler for indrejse til Thailand er strammet op. Passet skal være gyldig i mindst 6 måneder fra afrejse dato og være i GOD STAND.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu