Gio Skrevet January 4, 2010 Rapporter Skrevet January 4, 2010 Hvor mange var berørt? Jeg har (endnu) ikke kunnet finde noget info om årsag og omfang. Strømmen gik i Flyinge/Sandby/Lund omkring 03:50, og kom først tilbage fem kvarter senere. I mellemtiden var der et par forsøg på at få strømmen tilbage, da der var kortvarig tilbagevenden to gange, inden de fik det hele på plads igen. Normalt ikke det store problem - men lige nøjagtig her til morgen stod jeg med en bil der kun indeholdt dampe i tanken, og derfor var jeg nød til at tanke for at komme på arbejde. Men dette var jo lidt svært, eftersom ingen af automaterne i området virkede. Så jeg endte op med at holde en lille time på Shell i Ö. Gårdstånga, mens jeg ventede på at strømmen vendte tilbage. Jeg turde ikke satse på jeg kunne humpe til Lund og tanke et sted - og desuden så Lund også pænt mørk ud fra hvor jeg befandt mig - så jeg blev pænt hængende, eftersom jeg hellere ville løbe tør 1½ meter fra en stander end midt på motorvejen mellem Flyinge og Lund. :p
Gio Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 4, 2010 Tilsyneladende en højspændingsledning: http://www.skanskan.se/article/20100104/KAVLINGE/100109910/*/stort-stromavbrott-i-kavlinge "Et hunddratals kunder" er dog nok en keeeende i underkanten, eftersom hele området fra Lund Nord og op over Södra Sandby, Flyinge og længere op var mørkelagt. Nå...fred med dét. Problemet er åbenbart udbedret.
MissCath Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Der var ikke noget her hos os... Har du ikke vænnet dig til det endnu? Det er jo kotyme at strømmen går 2-3 gange om året - gerne, når det er skidekoldt og aften/nat og aldrig en lun sommermorgen...
Gio Besvaret January 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 4, 2010 Der var ikke noget her hos os... Har du ikke vænnet dig til det endnu? Det er jo kotyme at strømmen går 2-3 gange om året - gerne, når det er skidekoldt og aften/nat og aldrig en lun sommermorgen... Denne gang var jeg nok bare tilfældigvis oppe, og oplevede det på et ubelejligt tidspunkt. Men "oh well" passer jo nok meget godt.
Rikke Rost Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 http://www.quine.dk/product.php?pid=471&cid=&buy=0
3pac Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Så jeg endte op med at holde en lille time på Shell i Ö. Gårdstånga Er det ikke koldt at holde der en lille time? for det kan jo ikke være meget varme der har været i bilen, det er jo ikke så smart at holde i tomgang(ej heller lad sig gøre) Men jeg så desværre ikke en eller anden morgenfrisk dansker i morges da jeg kørt forbi der var i panik over han ikke kunne tanke, dette skyldes nok at jeg ikke var der før 5.30
RS6 Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Er det ikke koldt at holde der en lille time? for det kan jo ikke være meget varme der har været i bilen, det er jo ikke så smart at holde i tomgang(ej heller lad sig gøre) Men jeg så desværre ikke en eller anden morgenfrisk dansker i morges da jeg kørt forbi der var i panik over han ikke kunne tanke, dette skyldes nok at jeg ikke var der før 5.30 Hvorfor kan man ikke holde i tomgang i en time??
MissCath Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Hvorfor kan man ikke holde i tomgang i en time?? Det kan man normalt også, men.... ... men lige nøjagtig her til morgen stod jeg med en bil der kun indeholdt dampe i tanken' date=' og derfor var jeg nød til at tanke for at komme på arbejde... [/quote']
RS6 Besvaret January 4, 2010 Rapporter Besvaret January 4, 2010 Det kan man normalt også' date=' men....[/quote'] Han holdt ved standeren, biler bruger næsten ingen brændstof i tomgang. Selv på dampene ville jeg lade den gå i tomgang, især hvis alternativet er -12 grader!!!
3pac Besvaret January 5, 2010 Rapporter Besvaret January 5, 2010 Hvorfor kan man ikke holde i tomgang i en time?? Skulle man jo også kunne... men at køre på dampen hjemmefra er unden at vide det omkrig 3km så kan der ikke være meget damp tilbage, så rent gæt...
Gio Besvaret January 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 5, 2010 Nu er det længe siden jeg har suget tanken tom - og eftersom det jo er en ældre bil, så var jeg ikke helt hooked på 1) at suge bundslam og skidt op i filteret, og risikere et tilsnasket brændstofsystem (og dermed slet ikke kunne køre, når jeg engang kunne få benz på æ dyt) :o Desuden er jeg ikke typen der kører fra A <-> B iført kun skjorte og kaffekop - så 2) jeg var klædt på til at kunne vente/gå hjem uden at fryse, skulle det blive nødvendigt. Ergo var alternativ 1 værre end 2...og sådan blev det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu