Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Satser på der er en skarp elektrikker herinde... Kan man købe spots hjem fra England, og så forvente at de fungerer i Sverige? Er interesseret i disse men gider ikke betale 500 dkk for dem når man kan få dem til 250 i England... Der er lidt yderligere info her Når man kigger på lampen i DK/SE/UK er der ikke umiddelbart nogen forskel... Se DK og UK Men vil de fungere i SE? pft.

Besvaret

ja de körer jo 240v og vi körer 230v så det skal nok gå men du skal jo köbe en driver med til de spots.. og hvis den driver er til 230/240v så kan du bruge den her men för du bestiller bör du tage en snak med Don A herinde han arbejder jo med den slags måske han har et billigere og bedre alternativ.. personligt havde jeg valgt 230v spots så man ikke skal ha grimme trafoer siddende eller kämpe med at gemme dem som vidst nok også er ulovligt osv ... 230v er vejen frem ved at det firma han arbejder for har nogle fede 4w med armatur til 230v for ca 300kr stk billigere hvis man köber mere end 12 så vidt jeg husker

Besvaret

Tak for svar. Håber Don A ser tråden så :) Mht driveren, så havde jeg set dette. Her er en, hvor man kan se alle specs ved at mouse over. Den klarer fra 100-240v... Så det ser ud til at der ikke er nogen fare ved at bestille det i UK.

• 2 weeks later...
Besvaret
Jeg købte mine Osram 5w GU10 hos Lysman.com. Prisen i Bauhaus var 449sek og hos Lysman gav jeg ca. 173sek og de var til at presse lidt på prisen da jeg købte mange.
jeg köbte mine 3w igennem Woody POG fra Gelia de giver mere lys end en 30w halogen og kostede mig 85sek pr stk dog er det 230v og ej dämpbare
Besvaret
jeg köbte mine 3w igennem Woody POG fra Gelia de giver mere lys end en 30w halogen og kostede mig 85sek pr stk dog er det 230v og ej dämpbare
Lyder ikke dårligt, tror ikke helt mine svinger sig derop selvom det er 5w - mine er også ej dæmpbare desværre!
Besvaret

ja eneste forskel på dem og en 30w hlogen er at de ikke spreder lyset ligeså meget så lyskeglen er mere koncentreret .. men så kan man jo sätte et par extra op og stadig spare mange penge på strömmen... jag har i stuen og i kökkenet (110m2) 30 stk og de gir rigeligt med lys og bruger kun 81 watt tilsammen

Besvaret
har I links til de led spots I har købt? Det er lidt nemmere at købe i sverige mht garanti, lovkrav osv...
gå på gelia.se log ind som gäst og sög på artikelnr : 4035033332 gelia sälger dog ikke direkte til private så du kan ikke se priser osv d4e afhänger af hvor du köber dem
  • 3 weeks later...
Besvaret

Hmm.. Prøvekøbte lige en enkelt 3W GU10 LED pære hos LiteHouse og må sige at det er alligevel overraskende så fint lys de giver... Er der nogen der ved hvordan reglerne er hvis man indbygger dem i eksempelvis et loft - skal man så tage forholdsregler med hensyn til varme svarende til hvis der monteres en GU10 halogen pære i stedet for LED'en med den effekt som amaturet nu engang er godkendt til?

Besvaret
Hmm.. Prøvekøbte lige en enkelt 3W GU10 LED pære hos LiteHouse og må sige at det er alligevel overraskende så fint lys de giver... Er der nogen der ved hvordan reglerne er hvis man indbygger dem i eksempelvis et loft - skal man så tage forholdsregler med hensyn til varme svarende til hvis der monteres en GU10 halogen pære i stedet for LED'en med den effekt som amaturet nu engang er godkendt til?
ved led kan man montere dem uden varmekasser osv men så må man ALDRIG sätte halogen i og man er forpligtet til at oplyse ved slag af hus/lejlighed...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...