Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hej venner, har brug for lidt hjælp. det fordi jeg har fundet en bil jeg gerne vil have, det er en privat som sælger den. men jeg er lidt usikker. fordi bilen er er rimlig billig iforhold til hvad den koster på nettet. har talt med sælgeren og han siger at gruden til at han sælger bilen er fordi han flytter til udlandet og derfor skal af med bilen. han påstår at der intet lån på bilen er. men hvordan kan jeg være sikker, så jeg ikke hænger på lånet når jeg har købt bilen.

Besvaret
hej venner, har brug for lidt hjælp. det fordi jeg har fundet en bil jeg gerne vil have, det er en privat som sælger den. men jeg er lidt usikker. fordi bilen er er rimlig billig iforhold til hvad den koster på nettet. har talt med sælgeren og han siger at gruden til at han sælger bilen er fordi han flytter til udlandet og derfor skal af med bilen. han påstår at der intet lån på bilen er. men hvordan kan jeg være sikker, så jeg ikke hænger på lånet når jeg har købt bilen.
Log ind her, og brug fax funktionen. Der kan du se sidste synsrapport, 2-3 sidste ejere, samt evt. gæld. https://www21.vv.se/fordonsfraga/ hvis din fax står i danmark så skriv bare 0045 (eller +45) foran nummeret :)
Besvaret

Log nu bare ind på siden og læs hva' der står :) Det kræver 'bare' registeringsnummeret.

Fullständiga ägar- och fordonsuppgifter Fullständiga ägar- och fordonsuppgifter kan du få via våra servicetelefoner eller fax. Här kan du få information om: * vem som äger fordonet * vilka de föregående ägarna är (uppgift om de två senaste ägarna kan lämnas) * fordonskatten är betald * fordonet godkändes vid den senaste kontrollbesiktningen * leasing eller kreditköp Viss information får du även via vår sms-tjänst. Vill du få uppgifterna faxade till dig anger du ditt faxnummer nedan (endast inom Sverige). Uppgifterna är de samma som du kan beställa till din fax via servicetelefon
SMS Tjenesten: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/Sms-tjansten-vem-ager-fordonet/ Denne giver nogle af oplysningerne, men ikke den alle. Ved ikke med Gæld. PS: Jeg antager kraftigt at kreditköp er det som afslører om der er gæld i skidtet, men 'desværre' har jeg ikke en bil med gæld så jeg kan teste det ;).
Besvaret

Der står på de almindelige oplysninger man kan trække på transportstyrelsen om der er "kredit" i bilen. Når man betaler lånet ud på sin bil, får man også et nyt reg. attest så hut jeg hvisker, hvor der ikke længere står kredit på.

Besvaret
präcis... det står på regbeviset.... "kreditköp" og hvis det står der skal du insistere på at i sammen går ned og betaler gälden ud
100000 tak nu følger jeg mig mere sikker.:th2: LOVE THIS SITE:D:love2:
  • 9 months later...
Besvaret

Skal op og hente en bil i Stockholm i morgen. Da jeg først kommer sent derop (efter kl 18), har jeg kun mulighed for at betale kontant eller med en postvaxel check. Jeg ved der er gæld i bilen, så ved du/i hvordan man sikrer sig bedst at sælger betaler den udestående gæld på bilen?

Besvaret
Skal op og hente en bil i Stockholm i morgen. Da jeg først kommer sent derop (efter kl 18)' date=' har jeg kun mulighed for at betale kontant eller med en postvaxel check. Jeg ved der er gæld i bilen, så ved du/i hvordan man sikrer sig bedst at sælger betaler den udestående gæld på bilen?[/quote'] Det eneste du kan gøre er at skrive det i kontrakten, men du kan ikke være sikker på vedkommende gør det... Og gør han ikke skal du igennem en retsag for at få ham til det... Og er han typen som finder på den slags sager, ja så skal du nok ikke satse på han har dadlerne til efterfølgende at indfrie lånet... Og skulle det ske er det dig der mister bilen når finansbolaget opdager det... Skal man være sikker, skal man sammen med vedkommende i hans bank for at lave indfrielsen af lånet...
Besvaret

Jeps - man kan se det på de oplysninger man kan trække på nettet på hvilket som helst køretøj ud fra regnummeret - jeg har lige prøvet for min egen som der er lån i. Der står "kredit" ud for Upplysningar under Fordonsidentifikation.

Besvaret
Jeps - man kan se det på de oplysninger man kan trække på nettet på hvilket som helst køretøj ud fra regnummeret - jeg har lige prøvet for min egen som der er lån i. Der står "kredit" ud for Upplysningar under Fordonsidentifikation.
Da jeg skulle købe min bil, lånte jeg 250.000 sek. i banken. 6 måneder efter overførte jeg alle de penge fra DK til SE og lukkede lånet. Det var for 4 år siden. Men der står stadigvæk på "Sök uppgifter om annat fordon" at jeg har "Upplysningar: Kredit" Hvad gør jeg når jeg skal sælge bilen? Hvordan overbeviser jeg køber at jeg ikke har kredit på bilen?
Besvaret
Da jeg skulle købe min bil, lånte jeg 250.000 sek. i banken. 6 måneder efter overførte jeg alle de penge fra DK til SE og lukkede lånet. Det var for 4 år siden. Men der står stadigvæk på "Sök uppgifter om annat fordon" at jeg har "Upplysningar: Kredit" Hvad gør jeg når jeg skal sælge bilen? Hvordan overbeviser jeg køber at jeg ikke har kredit på bilen?
Læs hva Basse skriver på post #5 du skulle meget gerne have modtaget et nyt reg.bevis. Jeg fik min forleden, en uge efter jeg betalt min gældf af.
Besvaret

Hvis der stadig står på info-siden hos Transportstyrelsen at du har lån i bilen så skal du kontakte det firma hvor du havde lån med sikkerhed i bilen, som nu er indfriet, og bede dem slette det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...