Igelkottar Skrevet January 21, 2010 Rapporter Skrevet January 21, 2010 Hej,vi er på til at flytte til sverige, og vi står og skal have en ny god bil bla. til at pendle i, hvad kan bedst betale sig, at købe den nye bil i DK eller i SV ? mht. afgifter osv. Har gemmelæst pendlerguiden,http://pendler.scanianet.dk/bil/ .... øhh lidt forvirret Da vi har en gammel spand at køre i idag, og ved at kørsel behovet klart vil stige den kommene tid,ville det jo være rart med et ordenligt køretøj.
ahmad.dk Besvaret January 21, 2010 Rapporter Besvaret January 21, 2010 Hej' date='vi er på til at flytte til sverige, og vi står og skal have en ny god bil bla. til at pendle i, hvad kan bedst betale sig, at købe den nye bil i DK eller i SV ? mht. afgifter osv. Har gemmelæst pendlerguiden,[url']http://pendler.scanianet.dk/bil/ .... øhh lidt forvirret Da vi har en gammel spand at køre i idag, og ved at kørsel behovet klart vil stige den kommene tid,ville det jo være rart med et ordenligt køretøj. Afhaengig af hvor meget du skal koere selvf. Men jeg vil klart anbefale en Diesel bil. ( saavidt muligt, " Svensksaald" da de er nemmest at komme af med senere) Jeg er selv til BMW, men det er jo som sagt en smages sag good luck hvad du end vaelger. og velkommen i SE.
Lollikken Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Man kan også finde mange fine volvi (det må vel være flertasl bøjningen af volvo :)). Betragt markedet som det danske, bare billigere. Og som Ahmad siger at hvis bilen er svensksåld (altså ikke importeret) så er den lettere at komme af med igen.
Basse Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Man kan også finde mange fine volvi (det må vel være flertasl bøjningen af volvo :)). Betragt markedet som det danske, bare billigere. Og som Ahmad siger at hvis bilen er svensksåld (altså ikke importeret) så er den lettere at komme af med igen. Det er en sandhed med modificeringer - kommer meget an på hvilken bil du importerer, om den er sværer at komme af med, end en svensk såld. Store luksus biler/sportsvogne er der generelt ikke det store besvær med at komme af med, selv om de er importeret. Salgsprisen matcher selvfølgelig den billigere købspris i udlandet. Men jeg ville nok ikke importerer en volvo v50 diesel og forvente at kunne sælge den til samme pris som en svensk såld :-)
Lynge Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Og tjek altid service borgen, den SKAL være der(ellers er der sikkert fusket med kilometerne). Og vigtigt at service er overholdt eller er den også umulig at komme af med igen, ihvertfald til en rimelig pris. Om det skal være diesel eller benzin kommer meget an på hvor meget i skal kører, vejafgiften(vægtafgift) er temlig høj på diesel biler her i SE.
Igelkottar Besvaret January 23, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 23, 2010 Tak for alle jeres svar, det er dejlig med jer der gider hjælpe os lidt da vi syntes det er jungle at finde rundt i .....men men .....det jeg mener er, biler jo generalt er billigere i DK inden afgiften kommer på, dvs. hvis vi køber bil i DK og flytter til Sverige og for så agiften tilbage fra DK,klart nok jeg ikke vil importere en volvo eller saab for den sags skyld,ikke fordi disse to bilmærker fejler noget, men som i sagt er de svenske, og man tager jo ikke brød med til bageren Det står der jo i pendlerguiden at de er så vidt jeg forstår det ...
Basse Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 I så fald ville det være nemmere, at sælge jeres nuværende bil i DK. Flytte, og så købe en ny i DK uden afgift og hente den direkte til Se. Processen med at få udbetalt reg.afgift kan godt være langtrukken mv. Og man får ikke den fulde reg. afgift retur. Så kan vel ikke betale sig at købe en dk bil, bruge den i dk i et lille stykke tid, og så eksporterer den med til SE ?
Menace Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 Du skal betale 15% af registreringsafgiften til skat når du får den tilbage, det kan derfor ikke betale sig at købe en ny bil i dk og få reg.afgiften tilbage Desuden får du næsten altid mere udstyr med i sverige, meget billigere Det kan dog godt betale sig at få reg. afgiften tilbage hvis man har haft bilen fra ny og får et kæmpetab ved salg i danmark da det sikkert er mere end 15% og skat vurdere biler højere end bilforhandlere/private hvis du sælger din bil til dem istedet for at få reg.afgiftentilbage... Egentligt er det vel bare at sammenligne priser hos den bilproducent hvor du ønsker en bil, i dk og så i se Den danske pris skal så bare fraregnes afgiften plus 15% for at sammenligne med en svensk.... Nu ved jeg ikke hvor meget jeres gamle spand er værd, men prøv at få den vurderet hos skat til export Kender en som fik sin peugeot vurderet hos 3 forskellige danske forhandlere til 50K i ren handel SKAT vurderede den langt højere og efter exportafgften på de 15% var betalt stod han med 60K i hånden og havde stadig bilen som kunne sælges i sverige...... (han har dog beholdt den som vinterbil)
dannemare Besvaret January 23, 2010 Rapporter Besvaret January 23, 2010 SKAT vurderede den langt højere og efter exportafgften på de 15% var betalt stod han med 60K i hånden Det kan jeg nikke genkendende til. Den bil, vi tog med fra DK, fik også en rigtig fin vurderingspris af SKAT.
Igelkottar Besvaret January 24, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 24, 2010 jamen så fik jeg helt præcis svar på mit spørgsmål ....Mange tak :D ... vi køre en tur til skat og for vurderet "Spanden" og hermed et stk.vinterbil til konen Har også en MC, (næsten ny) den tager vi lige med til skat og for vuderet, men den skal med uanset hvad der bedst kan betale sig. Vi glæder os meget til at skal bosætte os i Sverige .... Endnu engang Tak for jeres svar.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu