Greenking Skrevet January 22, 2010 Rapporter Skrevet January 22, 2010 Hej alle.. På tirsdag kører jeg ned og bestiller min nye bil, en Audi A5 sportback, 3.0tdiq. men lige et par småting inden... fælge: 19" eller 20"? hvad er forskellen i komfort og brændsels økonomi? Her er min konfiguration hvis nogle skulle være nysgerrige: http://ak4-it.audi.de/entry?mandant=accx-se&ecardid=1264173406952 Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen er på Handsfree og Handsfree plus? under: Körinställningar. - Audi drive select - Dynamisk styrning - Sportdifferential er de pengene værd? kan man overhovedet mærke det? Mvh. Kasper
Rene Larsen Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Uden at vide hvad der menes i Sverige med 'Handsfree plus' - så er det normalt sådan at den dyre udgave også kan modtage SMS'er i MMI'en. Hvis ikke du kan få en bil at prøve hos Audi, må du da gerne prøve min 2009 A4 3.0 TDI Avant som har Drive Select med dynamisk styring og dæmper regulering - dog ikke sport diff., da det først kom fra 2010 modellen - men prøv lige hos Audi først. Alt efter hvad du har tænkt dig at benytte bilen til, vil jeg ikke mene at du får det helt store med sport diff - det er kun til 'sportlig' kørsel, hvor du bla. vil kunne 'frem provokere' køreegenskaber som ved en baghjulstrukket bil - også ved quattro.
Greenking Besvaret January 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2010 Uden at vide hvad der menes i Sverige med 'Handsfree plus' - så er det normalt sådan at den dyre udgave også kan modtage SMS'er i MMI'en. Hvis ikke du kan få en bil at prøve hos Audi, må du da gerne prøve min 2009 A4 3.0 TDI Avant som har Drive Select med dynamisk styring og dæmper regulering - dog ikke sport diff., da det først kom fra 2010 modellen - men prøv lige hos Audi først. Alt efter hvad du har tænkt dig at benytte bilen til, vil jeg ikke mene at du får det helt store med sport diff - det er kun til 'sportlig' kørsel, hvor du bla. vil kunne 'frem provokere' køreegenskaber som ved en baghjulstrukket bil - også ved quattro. Er du tilfreds med 3.0tdi'eren? haft nogle probs med den? Så tror jeg ikke det er de 12k værd for mit vedkommende, det skal være min pendler bil og så sportsligt kører jeg ikke.. Hvad er drive select og dynamisk styring helt præcist? i hvilket omfang bruger man det og synes du det er pengene værd?
Martin_M Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Jeg kører med 19" fælge på min A6'er med sportsundervogn, og det er lige på grænsen til hvad der er komfortabelt at pendle med... Tror 20" er for meget...
Rene Larsen Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Er du tilfreds med 3.0tdi'eren? haft nogle probs med den? Så tror jeg ikke det er de 12k værd for mit vedkommende, det skal være min pendler bil og så sportsligt kører jeg ikke.. Hvad er drive select og dynamisk styring helt præcist? i hvilket omfang bruger man det og synes du det er pengene værd? Det er min anden 3.0 TDI - den første var i en A6'er med generation 1 af den med 224 HK. Ja, jeg er udemærket tilfreds med min nuværende generation 3 af 3.0'eren, der er kræfter nok til mit behov, og den har en OK brændstofs økonomi. Du kan her se hvordan min diesel økonomi indtil nu har været (det har ikke altid været 'kun' morfar kørsel, men af og til har der været det): http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/263974.html Med Drive Select (hvis man har tilvalgt både styring og dæmpning) kan du indstille hvordan motor, dæmpere, og styrstøjet opfører sig. Dynamisk styring kan give dig en mere 'hård' styring - så du føjer at du har mere styr over hvad du gør - uden Dynamisk Styring vil du få en blød styring pga. at servoen tager mere over. Dynamisk dæmpning er at du får en blødere eller hårdere dæmpning, alt efter hvordan du har sat det op. I min version af Drive Select har jeg tre faste menu punkter (Comfort, Auto og Dynamic), plus et individuelt opsat menu punkt hvor jeg kan bestemme hvordan motor/gearkasse, styring og dæmpning skal være sat op.
Greenking Besvaret January 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2010 Det er min anden 3.0 TDI - den første var i en A6'er med generation 1 af den med 224 HK. Ja, jeg er udemærket tilfreds med min nuværende generation 3 af 3.0'eren, der er kræfter nok til mit behov, og den har en OK brændstofs økonomi. Du kan her se hvordan min diesel økonomi indtil nu har været (det har ikke altid været 'kun' morfar kørsel, men af og til har der været det): http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/263974.html Med Drive Select (hvis man har tilvalgt både styring og dæmpning) kan du indstille hvordan motor, dæmpere, og styrstøjet opfører sig. Dynamisk styring kan give dig en mere 'hård' styring - så du føjer at du har mere styr over hvad du gør - uden Dynamisk Styring vil du få en blød styring pga. at servoen tager mere over. Dynamisk dæmpning er at du får en blødere eller hårdere dæmpning, alt efter hvordan du har sat det op. I min version af Drive Select har jeg tre faste menu punkter (Comfort, Auto og Dynamic), plus et individuelt opsat menu punkt hvor jeg kan bestemme hvordan motor/gearkasse, styring og dæmpning skal være sat op. Okay, jeg er også helt sikker på at motoren er mere end rigeligt hvad angår kræfter til mit behov. hvad med reperationer på den, er den rimelig pålidelig ellers? Dynamisk styring og dæmpning, er det noget du bruger? og ville du i så fald ofre 25.000sek på det? Drive select, er det noget man kan vælge for sig selv eller er det en tilføjelse der kommer med dynamisk styring og dæmpning?
Greenking Besvaret January 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2010 Jeg kører med 19" fælge på min A6'er med sportsundervogn' date=' og det er lige på grænsen til hvad der er komfortabelt at pendle med... Tror 20" er for meget...[/quote'] Okay, Jeg tror sgu også det bliver 19" i stedet for.. de er trodsalt også 7k billigere og billigere når der skal nye dæk på..
Rene Larsen Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Okay, jeg er også helt sikker på at motoren er mere end rigeligt hvad angår kræfter til mit behov. hvad med reperationer på den, er den rimelig pålidelig ellers? Dynamisk styring og dæmpning, er det noget du bruger? og ville du i så fald ofre 25.000sek på det? Drive select, er det noget man kan vælge for sig selv eller er det en tilføjelse der kommer med dynamisk styring og dæmpning? Drive select kan bestilles med alle berørte systemer - eller bare ét af dem (dynamisk styring og/eller dæmpning og/eller Sports diff.) Jeg benytter normalt det individuelle setup i Drive select når jeg køre landevej og mototvej - og hvis jeg har behov for lidt 'lettere' styring fx ved bykørelse benytter jeg 'Auto' eller 'Comfort'. 'Dynamic' erstatter S'et i automatgearkassen (S'et kan ikke vælges). Indtil nu har jeg ikke haft de store (selvforskyldte) reperationer. Har dog fået omlakeret motorhjælm, venstre forskærm og dør pga. hærværk, ikke endgang én måned efter at jeg havde fået udleveret min A4'er for nøjaktigt ét år siden. Af defekter det forgangne år har der været en utæt lygtesprinklet, som Audi Malmö skulle bruge tre værkstedsbesøg til at få skiftet - første gang skiftede de godt nok den defekte pumpe (for-kofanger løsnes i venstre side og på igen), men så ødelage de den klap som sidder i kofangeren - så endnu et besøg hvor kofanger skulle af og på endnu engang. Det tredje besøg gik på at de havde spændt min låseboldt på mit venstre forhjul alt for hårdt, og derved havde ødelagt min adapter til at tage den af med - i følge værkstedet selv siger de at de ALDRIG benytter kundernes adapterer, da de selv har dem - men det er ikke rigtigt, for da de skulle skifte sprinklerpumpen spurgte de til min adapter, og det var også tydeligt at 'stjernen' indeni adapteren var blevet rund i kanterne Pt. har jeg et lille issue med mine sidespejle når det er rigtigt koldt - og har haft dem slået ind automatisk - når de så igen skal slås ud drejer de hele vejen ud, og ikke kun til deres normale stop. Dette er et kendt problem hos Audi i Tyskland, hvor de enkelte værksteder kan kontakte Audi direkte, men ikke i Danmark og Sverige hvor alt kontakt skal gå gennem importøren - og problemet er jo så her at for at få evt. skiftet sidespejlene skal de også fejle når man viser det til værkstedet - og det sker jo aldrig.... Om denne 'fejl' stadig findes på de nye A4/A5'er ved jeg ikke, de har jo fået helt nyt design fra modelår 2010.
Breznew Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 og problemet er jo så her at for at få evt. skiftet sidespejlene skal de også fejle når man viser det til værkstedet - og det sker jo aldrig.... kan man ikke optage fadæsen på en telefon med cam? bare et eks. :) eller det tror de måske heller ikke på?
Greenking Besvaret January 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2010 Drive select kan bestilles med alle berørte systemer - eller bare ét af dem (dynamisk styring og/eller dæmpning og/eller Sports diff.) Jeg benytter normalt det individuelle setup i Drive select når jeg køre landevej og mototvej - og hvis jeg har behov for lidt 'lettere' styring fx ved bykørelse benytter jeg 'Auto' eller 'Comfort'. 'Dynamic' erstatter S'et i automatgearkassen (S'et kan ikke vælges). Indtil nu har jeg ikke haft de store (selvforskyldte) reperationer. Har dog fået omlakeret motorhjælm, venstre forskærm og dør pga. hærværk, ikke endgang én måned efter at jeg havde fået udleveret min A4'er for nøjaktigt ét år siden. Af defekter det forgangne år har der været en utæt lygtesprinklet, som Audi Malmö skulle bruge tre værkstedsbesøg til at få skiftet - første gang skiftede de godt nok den defekte pumpe (for-kofanger løsnes i venstre side og på igen), men så ødelage de den klap som sidder i kofangeren - så endnu et besøg hvor kofanger skulle af og på endnu engang. Det tredje besøg gik på at de havde spændt min låseboldt på mit venstre forhjul alt for hårdt, og derved havde ødelagt min adapter til at tage den af med - i følge værkstedet selv siger de at de ALDRIG benytter kundernes adapterer, da de selv har dem - men det er ikke rigtigt, for da de skulle skifte sprinklerpumpen spurgte de til min adapter, og det var også tydeligt at 'stjernen' indeni adapteren var blevet rund i kanterne Pt. har jeg et lille issue med mine sidespejle når det er rigtigt koldt - og har haft dem slået ind automatisk - når de så igen skal slås ud drejer de hele vejen ud, og ikke kun til deres normale stop. Dette er et kendt problem hos Audi i Tyskland, hvor de enkelte værksteder kan kontakte Audi direkte, men ikke i Danmark og Sverige hvor alt kontakt skal gå gennem importøren - og problemet er jo så her at for at få evt. skiftet sidespejlene skal de også fejle når man viser det til værkstedet - og det sker jo aldrig.... Om denne 'fejl' stadig findes på de nye A4/A5'er ved jeg ikke, de har jo fået helt nyt design fra modelår 2010. De er vidst bare nogle fjolser derovre, alle har jo bare haft problemer med dem! Men jeg køber min i Ystad som jeg har hørt godt om og fået fin behandling indtil videre.. derudover 75k i rabat... Okay, Jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge det og synes det er lidt mange penge at bruge hvis jeg ikke kommer til at udnytte funktionerne. Hvis du skulle vælge af følgende, hvad ville du så tage med? -dynamisk styring -sport differential -Dämparreglering tak for de hurtige svar iøvrigt :)
Breznew Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Hej alle.. På tirsdag kører jeg ned og bestiller min nye bil, en Audi A5 sportback, 3.0tdiq ser fornuftigt ud :) tæløk med den når du engang får den.. :th2:
Rene Larsen Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 kan man ikke optage fadæsen på en telefon med cam? bare et eks. :) eller det tror de måske heller ikke på? Det kunne måske være en mulighed - eller et forsøg værd. Ellers må jeg jo bare have fat i mit værksted i Tyskland - ved lejlighed
Rene Larsen Besvaret January 22, 2010 Rapporter Besvaret January 22, 2010 Hvis du skulle vælge af følgende, hvad ville du så tage med? -dynamisk styring -sport differential -Dämparreglering Det er helt op til dig selv - jeg vil foreslå dig at du prøver en A4/A5 med det i - ellers er du som sagt velkommne til at prøve det i min (dog uden sports diff.). Der er jo ikke noget galt i at købe bil hos Audi Malmø - bare man holder sig væk fra deres værksted. Min(e) erfaringer med dem er ikke de bedste, og jeg vidste også godt at det var et dårlige værksted inden jeg fik dem til at skifte min lygtesprinkler - men jeg havde nu troet at en så simple operation kun de da godt 'klare' - men nej det kunne de ikke...
Greenking Besvaret January 22, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2010 Det er helt op til dig selv - jeg vil foreslå dig at du prøver en A4/A5 med det i - ellers er du som sagt velkommne til at prøve det i min (dog uden sports diff.). Mange tak, jeg vil utrolig gerne hvis du vil tage mig med på en tur så jeg får et godt indblik i hvad det egentlig er og om det er pengene værd for mit vedkommende. sender dig lige en pm...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu