Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

nogen herinde der har erfaringer med sådan et dyr ? - Noget man skal være OBS på ? Tænker også på hvorledes de 250 hk arbejde, især i mellemacc. på motorvej. Og i sidste ende, nogle der har erfaringer med tunning ala turbo eller kompressor på sådan en bil ? - Hvor meget kan DSG kassen egentlig holde til - nogle siger 500 nm, 600hk Andre siger meget mindre. Kan det betale sig at gå efter skålsæderne, fremfor de normale lædersportssæder. Og hvilket nav system sidder der i grunden i en 2008 model ? - troede først der var nogle af dem med RNS 510 modellen, men det tvivler jeg på nu.

• Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Det er en fed bil der kører pissegodt.....Smider du et kit på fra HGP, så bliver den ond. De forstærker gearkassen, så den kan holde til 500+hk/700nm. Jeg ville klart gå efter en 3 dørs manuel gearet bil. DSG er fedt, men dyrt når det bøvler. Og med manuel styrer du helt selv hvornår den skifter.... :)

Besvaret

Det er en super vinter bil, men den drikker benz..... Fik min fra helt ny i 2007 med DSG - læder m.m., gode bremser, fed lyd fra motor og køre så godt med Haldex AWD..... Det med turbo eller SC, tror jeg at du godt kan glemme alt om, Du får den ikke godkendt i Sverige... jeg kunne ikke :sad: Held og lykke med din .:R

Besvaret
1) Tænker også på hvorledes de 250 hk arbejde, især i mellemacc. på motorvej. 2) Kan det betale sig at gå efter skålsæderne, fremfor de normale lædersportssæder. 3) Og hvilket nav system sidder der i grunden i en 2008 model ? - troede først der var nogle af dem med RNS 510 modellen, men det tvivler jeg på nu.
1) Inden mit nuværende køb testede jeg en R32 med hhv. manuel og med DSG-gearkasse. Den bil bliver bare en helt anden med DGS og Sport-mode !! Kæft den kører fint og kvik på speederen - rykker meget pænt. 2) I min verden skal bilen have alt udstyret - og køres der på bane, er skålformede sæder næsten et must 3) Jo, der er RNS510 i R32 - alt efter årgang. Men man skal se efter !
Besvaret
Det er en fed bil der kører pissegodt.....Smider du et kit på fra HGP, så bliver den ond. De forstærker gearkassen, så den kan holde til 500+hk/700nm. Jeg ville klart gå efter en 3 dørs manuel gearet bil. DSG er fedt, men dyrt når det bøvler. Og med manuel styrer du helt selv hvornår den skifter.... :)
Bilen, hvis det er, blir en 3 dørs i den fede blå farve, men med DSG da det også er en pendler bil. Og med DSG i M mode styrer jeg også 100% hvornår jeg skifter, har haft det før i en Golf GTI V. Eneste tidpunkt den tvinger et skift er når man har været i det røde for længe :D Regner bare med at skulle have en 100-150 HK ekstra, og vil helst have kompressor, da jeg syns det giver en bedre fornemmelse når man acc. man får ikke turbolag eller turbo rykket.
Det er en super vinter bil, men den drikker benz..... Fik min fra helt ny i 2007 med DSG - læder m.m., gode bremser, fed lyd fra motor og køre så godt med Haldex AWD..... Det med turbo eller SC, tror jeg at du godt kan glemme alt om, Du får den ikke godkendt i Sverige... jeg kunne ikke :sad: Held og lykke med din .:R
Troede at man i Sverige kun intresseret sig for om den var forsikret med det udstyr og den holdte de påskrevne DB og co2 tal fra fabrikken ? Det med benzen gør ikke noget, kører i en e90 M3 pt - så alt over 7.5 km/l er gevinst for mig ved blandet kørsel.
DSG er komfortabelt og hurtigt, men der er altså lidt "elastik effekt" over det :rolleyes: manuelt er sjovest :)
Det er fordi du er dårlig til at skifte gear Juff :D, så får du et ryk i bilen - når dine omdrejninger ikke matcher med dit kobling arbejde :-) Det kan føles som om bilen skyder frem, men i virkeligheden er du langsommere end hvis du lavet et korrekt og smooth gearskifte.
Altid......og der skal satme noget hurtig DSG til for at udkonkurrere et lyn skift fra 5 til 3.... Manuel er altid bedst til en bil der også skal lidt på bane.....og det SKAL den jo Basse....:D
DSG skifter hurtigere fra 5 til 3, end du kan gøre manuelt tror jeg - men kræver gearkassen er i S eller Manuel. Gearskiftet sker med det samme du trykker på gearpedalen, og trykker du 2 gange, går den 2 ned med det samme - den skifter ikke første 1 gang, og så 1 gang til. Det hører til de almindelige aut. gearkasser - steptronic,7-g tronic mv. Der er jo 2 koblinger, så den ved hvilken den skal bruge ved 2 klik - skal ikke have dem begge i aktion - så vidt jeg husker. Og ja, Gu skal den på bane hehehe - men med mine skills vil jeg hellere fokuserer på linierne, fremfor gearskifte, mellemgas og kobling :D Kan sq ikke lige ha styr på det hele der endnu hehe.
1) Inden mit nuværende køb testede jeg en R32 med hhv. manuel og med DSG-gearkasse. Den bil bliver bare en helt anden med DGS og Sport-mode !! Kæft den kører fint og kvik på speederen - rykker meget pænt. 2) I min verden skal bilen have alt udstyret - og køres der på bane, er skålformede sæder næsten et must 3) Jo, der er RNS510 i R32 - alt efter årgang. Men man skal se efter !
2 - tænker på skålsæder, er dog bange for de er tunge, i forhold til de almindelige ganske gode lædersæder, og så er de ikke elektriske styret. Det kunne jeg leve med, men den er tung nok i forvejen. 3 - Må håbe jeg kan få RNS510, eller lever jeg med systemet for årgangen før.
Besvaret
Det er fordi du er dårlig til at skifte gear Juff :D, så får du et ryk i bilen - når dine omdrejninger ikke matcher med dit kobling arbejde :-) Det kan føles som om bilen skyder frem, men i virkeligheden er du langsommere end hvis du lavet et korrekt og smooth gearskifte.
hehe jeg er en farlig racerkører mht gearskift :D har prøvet dsg i superb 2.0 TDI commonrail 170 HK og golf 1.4 tsi 122 HK det er meget komfortabelt og afslappende at kører med.
Besvaret
* host host * :tongue2:
Basse vrøvler meget lige pt.......:D Der har været mange eksempler på modsigelser på det sidste...sågar i samme indlæg i samme tråd.............:lol:
Så blir man lige total slagtet her griner Man har et standpunkt til man tager et nyt :th2:
Besvaret
Skulle du ikke "på landet"?
Det blir ikke i denne omgang desværre - hus bliver for dyrt for mig, ser det ud til. Skal man have et fornuftigt et, så koster det hurtigt 2.5 mill, og så kommer vand,varme,el og den slags oven i. Så kigger på Bunkeflo/Annestad/Almvik - bare lidt væk fra Malmø, ville være dejligt.
Besvaret

Lejlighed i Annestad og Golf R32...:-) Det lyder som noget der er gennemtestet af andre i hvert fald! Held og lykke med både bil og bolig. Mht. bilen er skålsæderne markant federe end de almindelige "sport"sæder :-)

Besvaret
Flyinge :new:
Der er vist et par håndværkertilbud til salg herude for tiden :D ...og så skal jeg nok lade være med at holde mig til emnet, og virke uforstående over, hvordan man overhovedet kan gå fra en M3 til en Golf - helt frivilligt ;)
Besvaret
Der er vist et par håndværkertilbud til salg herude for tiden :D ...og så skal jeg nok lade være med at holde mig til emnet, og virke uforstående over, hvordan man overhovedet kan gå fra en M3 til en Golf - helt frivilligt ;)
har faktis lige siddet og kigget på et par huse i flyinge og omegn. Men kan ikke rigtig beslutte om jeg syntes det er for langt væk?
Besvaret
Lejlighed i Annestad og Golf R32...:-) Det lyder som noget der er gennemtestet af andre i hvert fald! Held og lykke med både bil og bolig. Mht. bilen er skålsæderne markant federe end de almindelige "sport"sæder :-)
Så må jeg eje sådan et sæt, hvis jeg kan finde en bil med dem - men intet er sikkert endnu :-)
Hvis jeg var 25 år köbte jeg KLART en R32:laugh:
Tager jeg som et kompliment :D
Det er heller ikke helt frivilligt :D - Men må prioritere lidt her, indtil jeg finder drømme boligen:-) Og så er det også et spørgsmål om at få lov til at prøve alle de biler man kan selvfølgelig, mens man kan :-)
Besvaret
Det er heller ikke helt frivilligt :D - Men må prioritere lidt her, indtil jeg finder drømme boligen:-) Og så er det også et spørgsmål om at få lov til at prøve alle de biler man kan selvfølgelig, mens man kan :-)
Så giver det hele pludselig lidt mere mening :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...