Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej skåneborgere :) Vi søger lidt råd og vejledning ang. det med at leje (helst) et hus eller en gård/ hus på landet, vi er godtnok lige startet, men men ..... da vi har kontaktet 10 - 12 stykker og ikke modtaget et eneste svar retur,hverken om de er udlejet eller andet, dem vi har kontaktet er via Blocket, sveden begynder at komme frem på panden, da vi har solgt vores hus i DK og skal være ude inden 1 maj. Vi har 2 små børn og 2 vovser som vi selvfølgelig har oplyst om,vi er røgfrie,begge fast job. Gode råd modtages. :new:

Besvaret
kontakter i dem via mail ? Hvis ja, så glem det, svenskere har utroligt dårlig mail-kultur...... brug telefonen istedet og hvis det kniber med det svenske, så bed dem gentage ;-)
Jeg kan kun bekræfte dette. Mit råd er, at når du griber knoglen og ringer, så indled på Svensk med, at du er dansk, og derfor ikke forstår så meget (!!!!). Dette gør samtalen mere ligeværdig, og gør samtidig, at den du har i den anden ende ikke bare 'rambler' afsted på skånsk :laugh: Det er ihvertfald min erfaring - selvom jeg er næsten flydende (når jeg har behov for, at være det) :) Held og lykke.
  • 4 weeks later...
Besvaret

Ja ! :rolleye: ... Så har vi ringet på snart samtlige boligere :confused: der er til udlejning på blocket, har det desvære måtte erfarer at mange ikke gider at fjerne deres annoncer når man har udlejet sin bolig, selv en måned efter boligen var udlejet :mad: Overvejer at købe noget, men ved ikke lige hvor vi gerne vil bo i skåne. :new:

Besvaret

haha .... næ faktisk ikke, generalt når man skal leje, kan man jo kun leje det er der til udlejning :th2: ..... altså man kan ikke bare vælge helt som man vil og ej heller bo hvor man vil ! da vi ikke kender så mange steder i Sverige endnu hvor alt går op i en højere enhed med, børn,hunde,pendlertid,økonomi.arbejdstidere osv. Men det er vel ikke være end man kan få brug for allemandsretten på en mark i et telt. :laugh::new:

Besvaret
Jeg har haft lejet et hus lidt uden for landskrona. Jeg ved det stadigvæk er ledigt. ca. 190 m2 til 11.000 SEK pr. mdr. Stor grund på 4000 m2 med udsigt over marker og hav.
11000??? så havde jeg nok sögt mod veberöd/blentarp egnen .. det er tättere på og tilsyneladende meget billigere .. jeg gav 8900sek om måneden inkl ALT for et nyrenoveret hus på 210m2 i veberöd
  • 2 weeks later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...