Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Min vaklende hukommelse siger mig at dette emne har været debateret her, men selv ihærdig brug af SØG, har ikke givet resultat. Sagen er: Jeg (pensionist) har solgt min lejlighed og overvejer at vagabondere lidt mellem venner med bopæl i klimatsk venligtsindede lande eller ulempe rejsebureauroér med lidt charter rejse. Sådan ca ½ til 1 år. Derefter kommer jeg nok tilbage til Malmø området. Nogle gange vil jeg nok have min dyt med, andre gange ikke. Jeg har tidligere gjort det samme i Danmark, hvor jeg efter megen bøvl, blev registreret som "uden fast bopæl" men med en c/o adresse. Jeg er klar over at VV/trafikstyrelsen og Skatteværket, er hvor man spørger, men ku godt lide at være forberedt. Så hvem husker tråden og konklusionen eller ka sagen udenad og gider give mig hovedpunkterne? Hvis alt er umuligt, overvejer jeg at leje en lejlighed, men har ikke endelig besluttet mig endnu. Helst vil jeg bruge pengene på fjant og tas og ikke boligleje.:love2: Hilsener Thage PS: fik rimelig solgt

Besvaret
Du kunne jo få en mailbox hos Mailboxes Etc.
Jeps, det var et af elementerne. Jeg ved, at svenskerne vil have en postadresse, de kan skrive til. Så der skulle postbox være ok. Afgifter etc kan betales over autogiro, så det er heller ikke et problem. Det væsentlige er, om vore svenske venner vil acceptere en dansker, bosiddende i Sverige uden fast adresse. Det handler selvfølgelig igen om at spare lidt på bilafgifterne, ellers kunne jeg jo bare blive vagabond i Danmark. Da det jo "kun" drejer sig om et årstid eller så, ville jeg jo gerne spare de 300.000 dkr, jeg nok skal spytte i skattefars bilafgiftsbøsse ved at flytte adresse til DK. Det er jo lidt meget, især når man tager i betragtning, at jeg kun vil være i DK når familie eller venner inviterer til større middage Når jeg er færdig med at være "Weltbumler", vil jeg jo alligevel tilbage til Sverige. Ked af, at jeg ikke kan finde den tråd, der tidligere har været om emnet. Hjælp en stakkels ældre edb-søgesystemukyndig. Hilsener Thage
Besvaret

Seniliteten breder sig vist SORRY Jeg har fundet den tråd jeg efterlyser!! Til min græmmelse, ser jeg at jeg der har fået svar på 99% af mine spørgsmål, ovenikøbet efter at jeg selv har stillet spørgsmålene. Havde bare glemt alt andet end tråden. Flovt. Jeg har altid ønsket mig at blive "Senilkonfus" det er da et vist sus over, men nu ser det ud som om jeg kun er senil - skidt.:rolleye: HYG JER:th2: Thage ps Lejligheden er solgt, madam flytter til DK og jeg skal beslutte om jeg vil være weltbumler med Svensk bil eller leje en lejlighed i Bunkeflo e.l. med svensk bil. Jeg har nemlig fået vores fede kat, bliver jeg weltbumler må katten lade livet - det har jeg sgu mere end svært ved. Resultatet kan let blive afgjort af den skide kat. :sad:

Besvaret
Jeg har nemlig fået vores fede kat' date=' bliver jeg weltbumler må katten lade livet - det har jeg sgu mere end svært ved. Resultatet kan let blive afgjort af den skide kat. :sad:[/quote'] ... det kan være Gio vil overtage ham? ;)
Besvaret
Så' date='så. Gio har det slemt nok i andre tråde, ikke belaste ham mere end godt er:eek:[/quote']Kald det bare "arbejde" - for det er det jo. Jeg skipper lige Garfield i denne omgang :D
Besvaret

Nå, min geniale ide virker ikke. Bilen kan man godt holde uden at bo i Sverige, men det der med at være registreret i folkebogføringen går ikke. Skatteværket siger, at man skal framelde, når man ikke har fast bopæl og rejser rundt. Man kan så melde til igen, når man falder til ro igen i det svenske. Det betyder, at Jens betjent kan snuppe bilen, hvis man vover sig over broen. Det gider jeg ikke risikere, så nu er jeg på markedet for bolig køb eller - leje. Hilsener Thage Thage

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...