Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Det virker som om at udbuddet af brugte campingvogne er størst I DK - og at priserne og er en helt del lavere. Man man som bosiddende i SE købe en dansk indregistreret campingvogn - og så naturligvis køre i den i DK hhv SE med sin svensk indregistrerede vogn? Vh, Lars.

Besvaret
Man man som bosiddende i SE købe en dansk indregistreret campingvogn - og så naturligvis køre i den i DK hhv SE med sin svensk indregistrerede vogn?
Det må du vist godt - men du får nok problemer i længden med forsikringen, eftersom du er bosat i Sverige. Og lur mig om ikke Transportstyrelsen også gerne vil have den på svenske plader efter en periode. Præcis som de vil med biler på danske plader, kørt og ejet af danskere bosat i Sverige. www.transportstyrelsen.se burde kunne kaste 100% lys over dén sag. Evt. slå dem et signal på mandag, og forhør dem direkte. EDIT: Tilsyneladende ikke helt så firkantet som jeg huskede det. Læs videre i tråden.
Besvaret

Vores står i min Fars navn Vores står i min Fars navn. Det tør vi bare fordi det er noget gammelt bras. Min brors trailer stod i min Mors navn da hun døde, så den røg pludselig ind i dødsboet:rolleye: Men problemet er at man ikke må trække en DK vogn med en Svensk registreret bil i DK. I Sverige er det ok. Man skal lige tænke på at det er ret dyrt at få en DK vogn ændret til Svensk. Og at fordelen med en Dansk er at den ikke skal synes så ofte. Så...

Besvaret
Som jeg læser det' date=' så må man stadig ikke??[/quote'] Som jeg læser det må man kun, hvis campingvognen (og kun campingvogn; ikke trailer) er registreret til udlejlning... og opfylder de øvrige regler. Hm... ja... forbudsDanmark. Hvad fanden er formålet med den lov? Vh, Lars.
Besvaret

Hør en gang. Cirkulæreskrivelsen er stadigvæk gældende. Bil og påhængsvogn skal til syn i en dk synshal. Her kan de godkendes i fast kombination. Bilen skal naturligvis være godkendt til at have påhængsvogn "hjemmefra". Der skal søges køretilladelse ved politiet i dk. Tilladelsen udstedes i en periode på 3 uger. Hvis man derimod lejer en påhængsvogn, skal der man ikke stille til syn. Det er reglerne kort fortalt, ellers ring til Rigspolitiet på 33 14 88 88, og spør efter nationalt færdselscenter (Ellebjergvej).

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...