øresunds Skrevet February 15, 2010 Rapporter Skrevet February 15, 2010 nu ved jeg ikke lige i hvilket emne jeg skal indrykke dette så det kommer her på off topic.. sagen er den at min bror som jeg har boet sammen med i flere år efterhånden skal flytte tilbage til dk mens jeg blir bosidende i malmø. han har så solgt sin lejlighed og mangler kun at komme af med bilen. og den vil jeg gerne overtage. han skylder på den til ge money bank. jeg ved vi kan prøve at søge om at jeg kan få lov at ta over lånet men det jo self ikke sikkert. så spørgsmålet lyder: kan vi ikke lave en ejerskifte på den og derved undgå alt det bøvl med ge money bank? mvh
Andreas- AutoPerformance Besvaret February 15, 2010 Rapporter Besvaret February 15, 2010 Nej, du har inte rätt att göra ägarbyte på bilen då den är finansierad och finansbolaget har äganderättsförbehåll i objektet. Du kan ansöka om att ta över finansen (överlåtelse av kontakt) från din bror, då GE har slutat finansiera bilar i Sverige är det dock inte säkert att dom går med på detta, men inte omöjligt (har en kund som gjorde en liknande manöver får någon vecka sedan) Jag skulle dock gissa att det kräver att din ekonimoska sitiuation är samma eller bättre än din brors för att dom skall godkänna transaktionen.
øresunds Besvaret February 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret February 15, 2010 oki det var da ærgeligt.. jamen hva kan man så gøre udover "overlåtelse af kontakt".. nu tænker jeg på at han skal flytte tilbage hurtigst muligt.. kan han give mig bilen flytte tilbage til dk, jeg laver så forsikringen om i mit navn og han får så regninger sendt til dk, (som jeg self betaler). ps bilen er købt hos jer, autoperformance:)
øresunds Besvaret February 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret February 15, 2010 og vi tjener det samme da vi arbejder sammen.
Lollikken Besvaret February 15, 2010 Rapporter Besvaret February 15, 2010 Der er vel flere ting I kan gøre: Du kan låne bilen af din bror og betale ham udgifterne. Det er jo ganske lovligt for ham at eje en svensk bil selv om han bor i DK. Så længe en person bosiddende i DK ikke kører rundt i den i DK (hvis du er i tvivl om forholdene så søg herinde). Dvs. det også er lovligt for dig at køre bilen i DK så længe du bor i SE. Det kan selvfølgelig give nogle knas på linjen hvis du smadrer bilen eller på anden måde gældsætter din bror ;) Den mere fornuftige løsning er at du får et billån selv, og køber bilen af din bror (altså betaler GE ud).
øresunds Besvaret February 15, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret February 15, 2010 ok hva med sån noget som forsikring? kan jeg bare køre rundt i den selvom bilen står i hans navn både gæld og forsikringring mæssigt? altså i første omgang er det jo os det vi lige prøver, om jeg nu bare kan overtage hans lån det ville da være bedst, men ved jo ikk om det blir en røvhul der vurdere vi tjener jo det samme..... jeg vil bare gerne høre om muligheder.. også da jeg på denne måde ikk skal til at smide 20% af beløbet..
Andreas- AutoPerformance Besvaret February 15, 2010 Rapporter Besvaret February 15, 2010 Ring mig i morgon så skall jag se om vi kan hitta en kreativ lösning... +46 709420142
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu