Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Ofte stillet spørgsmål. Du kan finde et par relevante tråde blandt disse: http://www.sunddebat.com/debat/search.php?searchid=1589015&pp=25
Desværre, søgningen gav intet resultat. Prøv venligst nogle andre ord. $displayCommon Desværre timer en søgning ud efter kort tid, og viser så ovenstående. Google kan med fordel bruges med "site:"-syntaks. (eksempel) Derefter kan søge-strengen kopieres og indsættes. :th2:
Besvaret

Tillykke Hr.Hansen med salget, samme her, vi har også lige fået solgt :laugh: Nå men det med vovserne ! Afsted til dyrlægen i en fart ! og få foretaget div vaciner, blodprøve mv. det tager min 4 mdr :sick: .... Vi er det selv igemmen med to hunde, men vi er klar med begge vovser inden vi kommer afsted :rolleyes: Held & lyk

Besvaret

Vi har lige været igennem det samme, det kan klares på lidt over 120 dage... Efter rabies vac skal der gå 120 dage, før det så skal bevises med en blodprøve at hunden har dannet nok anti stoffer....

Besvaret

Ind i bilen - og over broen, og hjem i det nye hjem. 15 minutter tager det ca. Og næste dyrlæge besøg hos den svenske dyrlæge, hvor du har købt hunden på landet, og så lige registere dem hos jordbruksverket til 75 kr per hund.

Besvaret
Vi har lige været igennem det samme, det kan klares på lidt over 120 dage... Efter rabies vac skal der gå 120 dage, før det så skal bevises med en blodprøve at hunden har dannet nok anti stoffer....
Ja, men pas nu på med det råd! Altså hvalpen skal väre 3 mdr inden man overhovedet kan gi den en rabbiesvaccine. Og så er det rigtigt nok, at det skal gå 120 dage efter dette, men ! (!!!!) hvis der så ikke er dannet antistoffer nok, skal man igennem samme mölle en gang til, derfor välger de fleste dyrläger at give 2 rabiesvacciner med 1 måneds mellemrum for at väre sikre på at der bliver dannet antistoffer nok i de 120 dage (der er visse undtagelser, disse kan läses på jordbruksverkets hjemmeside (for jeg kan ikke huske dem)). Når blodpröven er blevet taget går der også omkring 1 uges tid inden man får svar, så alt i alt er hunden efterhånden 8 mdr inden den er sverigesklar. Der er dog vist nok også undtagelser ved indförsel af hvalp, dette kan også findes på jordbrugsverkets hjemmeside...
Besvaret
Ja rigtig smart at sige den er købt på landet når den har en dansk chip siddende
ja precis... det er jo en dansk hund medbragt fra danmark så hvorfor ikke bare sige det? en svensk dyrläge begynder sgu ikke spörge efter rabiesvacciner, hundepas osv .. det har jeg ihvertfald aldrig prövet og min gamle hund har väret hos dyrlägen en del gange .. han har så fået alle vacciner osv jeg havde bare ikke tid til at vente derefter og tog ham så bare med over .. blev stoppet i tolden tolderen skäldte mig helt vildt ud over at jeg ikke havde hundepasset med og at det havde han fortalt mig så mange gange (til trods for at det var förste gang jeg nogensinde havde hunden med) og sagde jeg skulle gå ind på kontoret og snakke med ham der sad der hvorefter jeg så skulle köre tilbage.. efter en snak med den gamle mand som sad der spurgte han om han havde vacciner osv og jeg fortalte ham at ja det havde han men jeg havde ikke tid til at vente på blodpröve og pas, jeg viste ham vaccinekortet og han sagde at jeg skulle köre hjem(läs: sverige) og huske at gi hunden ormekur... og en dyrläge i sverige er ret så ligeglad.. de fleste jeg har snakket med synes det er en fjollet regel da rabies stort set også er ikke eksisterende i dk

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...