Jump to content

Varmer varmeluftspumpen som den skal?

Recommended Posts

Skrevet

Til de af jer der har varmeluftspump(er) som opvarmningskilde i jeres boliger: Hvordan opfører de sig i det kolde vejr vi har haft her til vinter, kan blæseren varme op til den temperatur i sætter den til? Mine den ene ligger 5-10 grader under den temperatur jeg har indstillet den til og det virker ikke som om den ikke kan blive helt så varm, den luft der kommer ud, i forhold til normalt. Den anden blæser jeg har derimod (i kælderen) lader til at virke fint nok, men det er svært at bedømme, når de rum blæserne er i ikke har samme temperatur. Men måske den skal virke sådan (eller rettere ikke virke) når det er pisse koldt udenfor ???

Besvaret
Til de af jer der har varmeluftspump(er) som opvarmningskilde i jeres boliger: Hvordan opfører de sig i det kolde vejr vi har haft her til vinter, kan blæseren varme op til den temperatur i sætter den til? Mine den ene ligger 5-10 grader under den temperatur jeg har indstillet den til og det virker ikke som om den ikke kan blive helt så varm, den luft der kommer ud, i forhold til normalt. Den anden blæser jeg har derimod (i kælderen) lader til at virke fint nok, men det er svært at bedømme, når de rum blæserne er i ikke har samme temperatur. Men måske den skal virke sådan (eller rettere ikke virke) når det er pisse koldt udenfor ???
hvor stort er huset den skal varme og hvor mange kw kan den varme med? er den lavet til nordisk klima? virkningsgraden bliver ekstremt meget frorringet når det bliver de her minus 10 grader så varmer de ikke meget mere end 1:2 eller lign..
Besvaret
hvor stort er huset den skal varme og hvor mange kw kan den varme med? er den lavet til nordisk klima?
Det to stk Panasonic CS-XE9DKE og de kan så vidt jeg kan læse mig til hver varme med 3,6 kW. Huset de skal varme er 280 km2 i 3 etager. Blæserne er i trappeopgangene imellem 2 etager hver. brugermanual til Panasonic CS-XE9DKE P.s. De skal heldigvis ikke klare det hele selv, der er også el-varme apparater til at supplere.
Besvaret
Det to stk Panasonic CS-XE9DKE og de kan så vidt jeg kan læse mig til hver varme med 3,6 kW. Huset de skal varme er 280 km2 i 3 etager. Blæserne er i trappeopgangene imellem 2 etager hver. brugermanual til Panasonic CS-XE9DKE P.s. De skal heldigvis ikke klare det hele selv, der er også el-varme apparater til at supplere.
Med så stort et hus skal der sku også noget varme til;) 280Km2 det er da seriøst:)
Besvaret
har en siddende her som installere den slags og han griner hånligt ad dig :) han siger at til 280 m2 skal du nok närmere ha 4-5 af de pumper for at få det nogenlunde varmt og selv der vil du få problemer om vinteren med 280m2 i 3 etager ... det er ALt for lidt ... jeg har 250m2 og jeg skal bruge ca 11kw varme til at varme det og det er med elementer og gulvvarme .. luftvarmepumper kan ikke varme så stort et hus ordentligt medmindre det er et stort rum på hver etage så ville de måske kunen men ikke så små pumper...
Besvaret

Jeg har ikke samme problem som dig jeg har to Fujitsu ASYA 14 LCC, dog hvis det er rigtigt koldt så køre de en del og de ligger 2-3 grader under det indstillitet hvis vi kommer under -12 Jeg har dog et problem med den ene den iser meget til det er afløbet i udedelen som stopper til af is så den kan ikke komme af med vandt, brugt 1½time igår på at tø den op, andre der har dette problem? Om skylden til at det falder 2-3grader nå det er koldt og de køre meget skyldes nok ligeså meget dårligt isoleret hus hvor man også kan kigge ud mellem vindue og mur, og næsten igen isolering på loft eller i væggen...

Besvaret
dine pumper kan levere max 5kw og det er ca halveret i denne kulde.. dvs du har 5kw varme ca til 280m2 ... når vi snakker luftvarmepumper er det ca 10-12kw for lidt... i denne kulde vil du med luftvarmepumper skulle bruge ca 60w pr m2 .. og selv der får du ikke jävn varme medmindre der er åbne rum.. når dine pumper körer på max bruger de tilsammen ca 3kw ström og så har du en stak elementer ved siden af som sikkert ikke er på under 1500w pr stk og jeg gätter på at du har en vandvarmer også? 2000w oveni minimum så har du jo et enormt el forbrug .. jeg havde nok overvejet at bytte til vandbåren varme med elementer eller gulvvarme og så et luft/vand-varmepumpe anläg.. der vil du kunne varme dit hus + ha varmt tapvand og bruge ca 4-5kw el om vinteren og langt mindre i de knap så kolde måneder ... jeg varmer 250m2 ret dårligt isoleret hus med et sådant anläg og inkl husholdsel har jeg her i de rigtig kolde måneder brugt 100-110kw i dögnet og her er FOR varmt min udetempmåler sidder forkert så jeg har helt op imod 24-25 grader nogle gange og ikke under 22
Besvaret

Jeg har jordvarme og vattenbåret varme i huset (ca. 250 kvm gammel utæt skånelænge). og sidste måned brugte jeg omkring 95 kw i døgnet, incl varmt vand og almindeligt el-forbrug, hvor jeg altid har et højt forbrug

Besvaret
Jeg har jordvarme og vattenbåret varme i huset (ca. 250 kvm gammel utæt skånelænge). og sidste måned brugte jeg omkring 95 kw i døgnet' date=' incl varmt vand og almindeligt el-forbrug, hvor jeg altid har et højt forbrug[/quote'] ja jordvarme er billigere .. de siger dog at når det er rigtigt koldt så er det ikke .. men dete r noget mere omständigt at få installeret jordvarme

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...