tim_pedersen_ Skrevet March 4, 2010 Rapporter Skrevet March 4, 2010 Hej. Har netop læst på Skånetrafikens hjemmeside at sommerkortet nu er gyldig med et ubegrænset antal rejser inden for Skåne. Årsagen er ifølge Magnus Hedin, trafikdirektör på Skånetrafiken følgende: ---------------- Vi kompenserar resenärer - Ett mycket generöst erbjudande som vi hoppas att de skånska resenärerna ska nappa på, säger Magnus Hedin, trafikdirektör på Skånetrafiken. Våra resenärer har haft det tufft i vinter, framförallt våra trogna pendlare. Vi månar om våra kunder och detta är vårt sätt att lite betala tillbaka för den tuffa vinter som våra pendlare har och har haft. ------------- Mit spørgsmål er så, hvad med os Øresundspendlere som har haft mindst lige så store problemer igennem vinteren. Får vi ingen kompensation eller lignenden. Hvorfor ikke indføre et Sommerkort som gælder for ubegrænset antal ture over sunder under sommeren som kompensation til os. Forstår ikke Skånetrafiken gør forskel på deres kunder. Hvad mener i ? Mvh Tim LINK til Skånetrafiken vedr. denne nyhed: https://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=29737&epslanguage=SV
jolin Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Hmm, jeg har tænkt lidt det samme. SJ giver også deres kunder kompensation. Bla. får folk med årskort en måned ekstra gratis som undskyldning for vinterens kaos. Hvad får vi Øresundspendlere? Ikke andet end prisstigninger og en lang næse! Men jeg tror nu også det er lidt mere kompliceret at give gratis togture for Øresundspendlere end som så. Der er flere aktører der skal ind over det. Bla. Trafikstyrelsen i Danmark (som er ansvarlige for driften på den danske side) og ikke mindst store stygge Øresundsbrokonsortiet der jo "ejer" broen. De får penge i kassen hver gang du passerer broen, uanset om det er i bil eller tog. De går næppe med til det...
swoop Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Nu kører jeg ikke selv med toget, men er det ikke DSB First som kører strækningen? Og dermed også dem som skal lave sådanne en kompensation?
jolin Besvaret March 4, 2010 Rapporter Besvaret March 4, 2010 Nu kører jeg ikke selv med toget' date=' men er det ikke DSB First som kører strækningen? Og dermed også dem som skal lave sådanne en kompensation?[/quote'] Nej, ikke nødvendigvis. I Skåne er der flere operatører der kører tog bla. også Arriva. Men overordnet set er det Skånetrafiken der er ansvarlige for kørslen. Det er også dem du køber billet af og et det er dem der udbetaler kompensation via den alminelige rejsetidsgaranti. Ikke operatøren.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu