ani Skrevet March 9, 2010 Rapporter Skrevet March 9, 2010 Hej alle Nu står jeg i den heldige situation at jeg har fået job i sverige, og skal nu derfor til at undersøge diverse ting mht. skat m.m. En af de ting jeg skal finde ud af er indmelding til A-kasse i sverige, men jeg ved inde på arbetsförmedlingen hjemmeside, står en række a kasser, men jeg kan ikke finde hoved eller hale i hvad jeg skal tilmelde mig? Deler de virkelig op i hvilken branche man arbejder i eller findes der nogle a kasser som jeg som alm. medarbejder kan tilmelde mig og hvilken en anbefaler I? Håber I kan hjælpe mig lidt på vej..... :)
Jakriborg Besvaret March 9, 2010 Rapporter Besvaret March 9, 2010 Det mest almindelige er vel at melde sig ind i den a-kasse, som bedst kan rådgive dig for den branche, du er i. Ellers findes der jo også den generelle a-kasse, Alfa-kassan, som enhver kan blive medlem af.
SanneJ Besvaret March 9, 2010 Rapporter Besvaret March 9, 2010 Hvad med at spörge dine kolleger? De ved jo lidt mere om din branche end vi gör:)
jpc Besvaret March 10, 2010 Rapporter Besvaret March 10, 2010 Hej alle Nu står jeg i den heldige situation at jeg har fået job i sverige, og skal nu derfor til at undersøge diverse ting mht. skat m.m. En af de ting jeg skal finde ud af er indmelding til A-kasse i sverige, men jeg ved inde på arbetsförmedlingen hjemmeside, står en række a kasser, men jeg kan ikke finde hoved eller hale i hvad jeg skal tilmelde mig? Deler de virkelig op i hvilken branche man arbejder i eller findes der nogle a kasser som jeg som alm. medarbejder kan tilmelde mig og hvilken en anbefaler I? Håber I kan hjælpe mig lidt på vej..... :) Vær opmærksom på at nogle a-kasser kræver, at man har arbejdet her i Sverige inden for deres område, inden de vil optage en. Ring og spørg inden. Eneste sikre er alfa-kassen. Så kan man altid skifte senere, når man ved hvilken.
Malthe Besvaret April 16, 2010 Rapporter Besvaret April 16, 2010 A-kasser og fagforeninger Jeg har fundet en fin oversigt og vejledning omkring a-kasser og fagforeninger
Okroner Besvaret April 16, 2010 Rapporter Besvaret April 16, 2010 Malthe - læs spørgsmålet Malthe - dit indlæg ligner reklame for fagforeninger der sparer på alt inkl. service. Spørgsmålet gik på a-kasse og tilhørsforhold i Sverige - ikke på hvordan man kan "spare" penge i Danmark. "There is no free lunches". Ellers er et at de gode svar vel at spørge de nye kollegaer på jobbet. Tillykke med jobbet. Mvh Ole
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu