Kim H Skrevet March 11, 2010 Rapporter Skrevet March 11, 2010 Jeg står og skal købe 4 nye dæk. Bilen skal mindst have dæk med hastighedskode H - max 210 km/t. Det er mere eller mindre besluttet, at det skal være Goodyear F1. Nu til spørgsmålet :th2: Jeg kan til samme pris vælge mellem hastighedskode H og V. Hvad mener alle de bil- og dækkyndige her på stedet, at jeg skal købe - og hvorfor :) Størrelsen er 195/50 15 - ikke fordi jeg tror, at det betyder noget - men hvis nogle nu vil vide det.
RS6 Besvaret March 11, 2010 Rapporter Besvaret March 11, 2010 Jeg står og skal købe 4 nye dæk. Bilen skal mindst have dæk med hastighedskode H - max 210 km/t. Det er mere eller mindre besluttet, at det skal være Goodyear F1. Nu til spørgsmålet :th2: Jeg kan til samme pris vælge mellem hastighedskode H og V. Hvad mener alle de bil- og dækkyndige her på stedet, at jeg skal købe - og hvorfor :) Størrelsen er 195/50 15 - ikke fordi jeg tror, at det betyder noget - men hvis nogle nu vil vide det. http://www.xn--nye-dk-tua.dk/hastighedskoder_nye_daek.asp Hvis din bil er opgivet til at kunne køre 220km/t og du kører til Tyskland, og møder en emsig betjent, kan du med et H mærket dæk risikere at skulle hjem på ryggen at en autotransporter. Eller hvis du er involveret i en ulykke kan ende i en tysk arrest i et par dage.... Et dæk der kører "for hurtigt" kan risikere at blive varmt og eksplodere, men tror ikke at det er et problem ved de hastigheder...210-220km/t kører du 260 på et H mærket dæk ville jeg være meget bekymret!
Rene Larsen Besvaret March 11, 2010 Rapporter Besvaret March 11, 2010 Ja, køb dæk efter hvad din bil har af top hastighed - det kan sjældent betale sig at købe et dæk der kan køre op til 300 km/t, hvis bilen kun kan køre 200 km/t - der er typisk en pris foreskel.
Kim H Besvaret March 11, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2010 Bilen skal mindst have dæk med hastighedskode H - max 210 km/t. Det er mere eller mindre besluttet, at det skal være Goodyear F1. Det var jo det jeg skrev Spørgsmålet er så, om det har nogen nytteværdi at købe V-mærkede dæk i stedet - til præcis samme pris :)
Breznew Besvaret March 11, 2010 Rapporter Besvaret March 11, 2010 Det var jo det jeg skrev Spørgsmålet er så, om det har nogen nytteværdi at købe V-mærkede dæk i stedet - til præcis samme pris :) i teoerien burde de være lidt mere slidstærke, men kan sagtens finde på bare at larme mere pga. den hårdere blanding af sod og tjære og hvad de ellers propper i
Rikke Rost Besvaret March 11, 2010 Rapporter Besvaret March 11, 2010 Ikke korrekt med de tyske betjente..... Du skal bare ha' et mærke siddende i forruden, såfremt din bil har en tophastighed der er større end dækkets. Problemet opstår først i det tilfælde, at det kan bevises at du har kørt stærkere end det dækket kan klare og der derfor er sket et uheld. Køb et V godkendt dæk, således vil du ha' en sikkerhedsmargen, du ikke har på et H dæk. Hyggeligt at møde dig ellers Kim. :)
Basse Besvaret March 11, 2010 Rapporter Besvaret March 11, 2010 Jeg køber altid dæk der er mærket ZR W Y - men har aldrig haft en bil med en topfart på mindre end 250 km/t her i Sverige(hvilket ikke helt passer, for har haft en Golf GTI i 5 måneder 243 km/t). Med andre ord, køb dæk der matcher din bils tophastighed, så matcher de også din bils egenskaber mindst.
Kim H Besvaret March 11, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2010 OK så - meget peger i retning af H-udgaven Jeg takker for jeres kommentarer. Tydeligvis har jeg haft svært ved at præcisere, hvad jeg spurgte om. H-udgaven af dækkene - med max-hastighed 210 km/t - rækker rigeligt til bilens tophastighed. Det er desuden hvad fabrikken og alle andre "autoriteter" anbefaler - så det ender nok med at jeg vælger 195/50 R 15 H. Udfordringen var jo, at jeg til eksakt samme pris kunne købe 195/50 R 15 V.
Rikke Rost Besvaret March 12, 2010 Rapporter Besvaret March 12, 2010 Hvis bilen er opgivet til 220 fra fabrikken Kim, så rækker H dæk ikke.... Køb nu et V dæk. Du behøver ikke køre 240 fordi dækket kan...:D
Don A Besvaret March 12, 2010 Rapporter Besvaret March 12, 2010 Hvis bilen er opgivet til 220 fra fabrikken Kim, så rækker H dæk ikke.... Køb nu et V dæk. Du behøver ikke køre 240 fordi dækket kan...:D hehe, JO :D
Rikke Rost Besvaret March 12, 2010 Rapporter Besvaret March 12, 2010 Du må slet ikke blande dig i snakken om fart Martin.....Du kører Jetta fra 86. Så du har ingen idé om hvad fart ér.......hehe' date=' JO :D[/quote']
Kim H Besvaret March 12, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2010 Tydeligvis har jeg haft svært ved at præcisere, hvad jeg spurgte om. H-udgaven af dækkene - med max-hastighed 210 km/t - rækker rigeligt til bilens tophastighed. Nå ja - bilens tophastighed er med henvisning til typegodkendelsen: 191 km/t :)
Rikke Rost Besvaret March 12, 2010 Rapporter Besvaret March 12, 2010 Så er H fint Kim. Ingen is på koen så....:)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu