Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle, Jeg er meget frustreret og vred, derfor vil jeg dele denne historie med jer. :mad: En kold og mørk aften i Januar mdr. kom jeg kørende ad en privat fælles vej, I valby, der var en indsnævring i vejen som manglede de 2 pæle som normalt er at finde på sådan nogen "øer" der er bygget til at indsnævre vejen med. Vejen var sne fyldt, og det var mørkt, det var derfor næsten umuligt at se denne indsnævring. Jeg kørte derfor ligeud over den og dette medførte at min frontspoile knækket nedefra. Efter henvendelse til kommunen pr. telefon får jeg kontakt til en jurist som siger at jeg skal snakke med en lokal bebor da de er ansvarlige for at vejen er i korrekt og forsvarlig stand, fordi det er en privat fællesvej, beboerne i området skulle også fortælle mig hvem det er der administrere skade sager i følge hende. Jeg tager så kontakt til flere beboer i området, hvor de selvfølgeligt ikke aner hvad det er juristen snakker om, herefter ringer jeg tilbage til juristen, hvor hun lover at undersøge tingene og vende tilbage. Da jeg ikke høre fra hende i nogen dage, tager jeg kontakt til hende endnu engang hvor hun så siger at jeg skal sende en mail med skade anmeldelsen til en anden afdeling i kommunen, da det er åbenbart dem der administrere den type sager og dette gør jeg. Jeg har billede dokumentation af hændelsen, hvor jeg kan påvise at vejen ikke er i forsvarlig stand. Jeg sender så billederne samt skade anmeldelsen til personen som sidder i den pågældende afdeling, hvor han starter med at rose mig fordi jeg har billede dokumentation og fortæller mig at min sag ser godt ud, da jeg spørge om hvordan min sag står med den dokumentation jeg har sendt ham. Der går noget tid hvor jeg kontakter ham og her er han vendt 180 grader på en tallerken og spørge mig hvorfor jeg først henvender mig 20 dage efter at skaden er sket, jeg forklare ham så at jeg fik forkert info fra deres jurist og derfor er der gået flere dage med at undersøge ting som var irrelevant. Han siger så nu at han ikke vil accepter min krav, jeg sagde at det kan jeg ikke forstå, selvom der skulle være gået 20 dage og det egentlig var kommunens skyld det er da total irrelevant i forhold til sagen hvornår jeg anmelder den, så siger han at hvis jeg skal videre med sagen så skal jeg have fat i en uvildig vidne. Jeg har både en uvildig vidne samt en der sad med mig i bilen, jeg sender ham så oplysningerne på den uvildige vidne. Han skriver så til mig nogen dage efter pr. brev hvor han afviser min sag pga.. manglende bevisførelse fra min side !? Jeg spørge ham så hvad er det for noget dokumentation han ønsker at få yderligere, jeg har sendt ham billeder af selve skaden samt billeder af selve øen med de manglende pæle, yderligere har jeg også sendt ham oplysningerne på den uvildig vidne som havde overværet hændelsen. (I øvrigt har han ikke engang ringede til vidnet) Han ved ikke hvad det er jeg skal dokumentere mere end det jeg allerede har gjort, men han ligger vægt på at jeg først henvender mig 20 dage til kommunen efter at skaden er sket, dette er ikke korrekt da jeg henvender mig telefonisk og snakker med beboerne i området som jeg fik at vide jeg skulle inden vi blev enige om at der skulle sendes en mail til ham, jeg forklare ham dette men det vil han heller ikke accepter !? Er der nogen herinde der har oplevet mage til flue knepperi ? Skal jeg virkeligt til at få advokat hjælp og jeg skal komme efter dig pga.. en stodder der syntes det er fedt at køre sager i langdrag! Mvh. En meget meget frustreret billist. /Caleb

Besvaret

Nogen vil sikkert tænke "ok, det er ham i kommunen som beslutter sagen" og gider ikke bruge tiden på at kæmpe for sagen, det sparer de helt sikkert en del penge på.... Prøv at høre ham hvor tidsfristerne mht erstatningspligt er skrevet henne...

Besvaret

muligt at der ik er "päle" men dte er faktisk heller ikke krävet hvis feks kantsten er malede eller lign. ikke for at forsvare kommunen men ffs det er jo ret tydeligt det der .. hvis du ikke engang lägger märke til den slags på vejen så er du i min verden selv ude om at bilen går i stykker... man kan jo bare håbe at du ikke overser mere vigtige ting...

Besvaret
muligt at der ik er "päle" men dte er faktisk heller ikke krävet hvis feks kantsten er malede eller lign. ikke for at forsvare kommunen men ffs det er jo ret tydeligt det der .. hvis du ikke engang lägger märke til den slags på vejen så er du i min verden selv ude om at bilen går i stykker... man kan jo bare håbe at du ikke overser mere vigtige ting...
Læg mærke til at billederne er taget om dagen og hændelsen skete aftenen før sådan som jeg læser det.
Besvaret
Læg mærke til at billederne er taget om dagen og hændelsen skete aftenen før sådan som jeg læser det.
ok men stadigväk det er jo en ret så betydelig höjdeforskel ved den farthindring .. og så er der jo intet märkeligt i at de ikke vil betale... hvis ens "beviser" ikke engang er fra händelsestidspunktet
Besvaret
Hej Michael, Kamera vinklen gør at det ser nemt ude at se selve kantstenen, men her uploader jeg et billede hvor det er taget lidt på afstand så kan du selv se hvor svært det er at opdage, og som sagt så skete det om aftenen og ikke om dagen hvor billedet er taget. Desuden så sidder man lavere når man sidder i bilen, jeg stod op og var tæt på da jeg tog billedet. Sneen gjorde at det så ud som om kantstenen løb ud i et med vejen, næsten umuligt for mig at opdage, og at der mangler pæle til at advare en om at der ligger en kantsten der er jo helt tydeligt. 12874658.jpg
Besvaret

Du kan jo starte med at skrive endnu et brev til klovnen, hvori du fyldestgørende forklarer og indsætter datoer samt hvem du har talt med på de pågældende datoer. Vedlæg endnu engang billedemateriale samt alt materiale, du har på skrift og bed om at få svar på skrift (man skal altid have ALT på skrift!) Hvis han endnu engang afviser (på skrift), må du jo gå højere op, det vil sige, at du skal tale med den pågældende borgmester på området. Bed klovnen om at levere kontaktoplysninger til hans overordnede, som nok er borgmesteren. Borgmestrene har - så vidt jeg ved - ugentlig træffetid eller noget i den stil. De skal i hvert fald høre på borgerne, selvom det måske godt kan tage lidt tid at komme til at tale med vedkommende... På et møde med den pågældende borgmester/forvaltning kan du jo lufte ideen om at blande et eller andet medie ind i detm hvis de bliver ved med at være så stejle... Når du så har brugt en hulens masse tid og kræfter på det, vil du opdage, at det var langt hurtigere at tage kontakt til en advokat og lade ham/hende om besværet :rolleyes: Om ikke andet kan du jo starte hos advokatvagten, hvor du medbringer alt materiale og forhører dig om du overhovedet har en sag - det er jo ganske gratis... God fornøjelse! :th2:

Besvaret
Du kan jo starte med at skrive endnu et brev til klovnen, hvori du fyldestgørende forklarer og indsætter datoer samt hvem du har talt med på de pågældende datoer. Vedlæg endnu engang billedemateriale samt alt materiale, du har på skrift og bed om at få svar på skrift (man skal altid have ALT på skrift!) Hvis han endnu engang afviser (på skrift), må du jo gå højere op, det vil sige, at du skal tale med den pågældende borgmester på området. Bed klovnen om at levere kontaktoplysninger til hans overordnede, som nok er borgmesteren. Borgmestrene har - så vidt jeg ved - ugentlig træffetid eller noget i den stil. De skal i hvert fald høre på borgerne, selvom det måske godt kan tage lidt tid at komme til at tale med vedkommende... På et møde med den pågældende borgmester/forvaltning kan du jo lufte ideen om at blande et eller andet medie ind i detm hvis de bliver ved med at være så stejle... Når du så har brugt en hulens masse tid og kræfter på det, vil du opdage, at det var langt hurtigere at tage kontakt til en advokat og lade ham/hende om besværet :rolleyes: Om ikke andet kan du jo starte hos advokatvagten, hvor du medbringer alt materiale og forhører dig om du overhovedet har en sag - det er jo ganske gratis... God fornøjelse! :th2:
Hej Cath, Tak for din råd, jeg henvender mig til KBH's Retshjælp i dag for at høre hvad de kan gøre, håber at de kan hjælpe, og skriver en brev til kommunen. /Caleb
Besvaret

Alternativt kan du forsøge at skrive et brev direkte til chefen for området - så plejer der at ske noget for han/hun vil sætte sine medarbejdere til at undersøge sagen.

Besvaret
CalebLarue ---> Mine forældre bor i det område, og jeg kender til vejomgivelserne ret godt der ude da jeg har boet der selv i 10 år. Kørte du hurtigt da "ulykken" skete?
Hej Goldman, Nej bestemt ikke, jeg kørte under det tilladte som var 30 km/t. Tror at jeg kørte omkring 25 km/t. Den eneste grund til at jeg kørte ligeud i den var at den var umulig at se om aften, sneen gjorde at det så ud som om det løb ud i et med vejen.
Besvaret
Alternativt kan du forsøge at skrive et brev direkte til chefen for området - så plejer der at ske noget for han/hun vil sætte sine medarbejdere til at undersøge sagen.
Hej Mads, Jeg har nu taget kontakt til retshjælpen og de mener at jeg har en meget god sag, at jeg bare skulle føre sag an via domstolene hvis det når såvidt. Det agter jeg selvfølgeligt at gøre, men vil i første omgang tage kontakt til hans overordnede, har skrevet til ham i fredags hvor jeg beder om kontakt oplysninger på hans overordnede, men har ikke hørt fra ham endnu. Mvh. Caleb
  • 2 months later...
Besvaret
Hvad endte det med ? :)
Hej Sali, Det endte med at de har afvist min sag, de påstår at jeg ikke har kørt efter forholdende siden ulykken skete, hvis jeg havde kørt efter forholdende og ellers var opmærksom på at der var andre vej chikaner i vejen så havde jeg ikke kørt galt :rolleye: Jeg er igang med at udfylde en stævnings blanket, og agter at stævne dem i retten og lad os se hvad domstolene har at sige til det, har snakket med en advokat som mener at jeg har en god sag. Mvh. Caleb

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...