Menace Skrevet March 22, 2010 Rapporter Skrevet March 22, 2010 Læste dette her på epn "snyder du dig selv i skat" Jeg tænker at at jeg som IT-faglig kan fratrække nyindkøb/opgradering af PC hvis den er med til at vedligeholde min faglighed ? Og hvilken post på selvangivelsen skal jeg fylde beløbet i ? http://epn.dk/samfund/politik/article2017501.ece Et eksempel på en lønmodtager, der snyder sig selv, kunne være en musiklærer, der køber en guitar. Hun kan ofte efterfølgende trække udgiften til guitaren fra i skat. "Der kan være en del, som ikke er klar over mulighederne for fradrag," medgiver specialkonsulent Lars Henrik Christensen fra Skat. Det er kun beløb over 5.500 kr., der kan trækkes fra. De udgifter, man angiver, skal ifølge Skat have været "nødvendige for at erhverve, sikre, eller vedligeholde indkomsten". "Man behøver altså ikke bevise, at udgiften er hamrende nødvendig for at kunne beholde sit job. Kan man argumentere fornuftigt for, at et kursus, noget udstyr, eller et magasin er med til at dygtiggøre sig og dermed vedligeholde sin faglighed, så kan man få fradrag,"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu