EBL Besvaret March 25, 2010 Rapporter Besvaret March 25, 2010 Mmmm Nordea er super - jeg er yderst tilfreds med deres service etc. Det er bare ikke så super at Nordea fungerer som mere eller mindre selvstændige virksomheder i hvert sit land og følgelig ikke kan/vil/må dele informationer med hinanden. I Danske Bank er det én koncern én platform, hvilket vil sige at det er den samme IT-platform de sidder med i alle lande, hvilket bl.a. gør at informationsformidlingen fungerer lidt bedre på tværs af grænserne. At Nordea så lige præcist har meget godt styr på Øresundsregionen, bl.a med specielle to-sprogede filialer m.v., i modsætning til Danske Bank er en anden snak.
Gio Besvaret March 25, 2010 Rapporter Besvaret March 25, 2010 Det er bare ikke så super at Nordea fungerer som mere eller mindre selvstændige virksomheder i hvert sit land og følgelig ikke kan/vil/må dele informationer med hinanden. I Danske Bank er det én koncern én platform, hvilket vil sige at det er den samme IT-platform de sidder med i alle lande, hvilket bl.a. gør at informationsformidlingen fungerer lidt bedre på tværs af grænserne.Det er lovgivningen på området, som gør at de ikke "bare kan" trække informationer på kunder i et andet land - selv indenfor samme koncern. Jeg kender ikke detaljerne, men de kan sikkert findes i en bunke knastørre paragraffer et sted, hvis man ikke har andet at bruge tiden på :)
larscph Besvaret March 25, 2010 Rapporter Besvaret March 25, 2010 Det er lovgivningen på området' date=' som gør at de ikke "bare kan" trække informationer på kunder i et andet land - selv indenfor samme koncern. Jeg kender ikke detaljerne, men de kan sikkert findes i en bunke knastørre paragraffer et sted, hvis man ikke har andet at bruge tiden på :)[/quote'] Yes - præcist... Det er også gældende bare i Danmark alene - der skriver man (med mindre man ikke vil have det) under på at Nordea Bank må udveksle informationer med de andre selskaber i koncernen. Jeg syntes egentlig også at det er ganske fornuftigt at der er lidt styr på hvad og hvornår diverse virksomheden kan trække informationer på mig uden at jeg bliver informeret om det eller eksplicit selv beder om det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu