Emmi Skrevet March 27, 2010 Rapporter Skrevet March 27, 2010 Er der nogen bmw ekspert herinde eller bar har forstand på biler. jeg har fundet denne bil hvad syns i om den. er det penge værd? og hvad med km'erne? er det fint iforhold til prisen
larscph Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 BMW's 6 cyl diesel er super lækker... Minus er at det er den gamle model hvor instrumentbrædt, navigation osv er fra den gamle 5-serie så det virker måske lidt "gammeldags", specielt navigationen er nok ikke helt up to date. Ellers ser den fin ud syntes jeg :) Og 140.000 km er i sig selv ikke noget problem syntes jeg hvis bilen bare er passet og i øvrigt i fin stand. Check for pixelfejl i instrumentbrædtet, det er en klassisk fejl i dem...
Don A Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 Chefen har en 530D. den har kørt over 400.000km og køre endnu. Der er kun en bunke af tekniske fejl på den. mener det er en 04.. Så har den kørt meget tjek extra for tekniske fejl siger mig engen erfejning mig. En kollega har en 530 fra 02 og dne har køre 200.000 km + og køre faktis skide godt :-) tror det er samme motor men dog kun med 192HK.. er ikke sikker
Kvalm Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 Chefen har en 530D. den har kørt over 400.000km og køre endnu. En kollega har en 530 fra 02 og dne har køre 200.000 km + og køre faktis skide godt Uden tvivl, men problemet i Sverige er det faktum, at køberkredsen svinder ind, når bilen passerer 100.000 km (heldigvis er den viste svensksolgt). Bilen er sikkert fin nok og kan klare mange km, men der er "ingen / få", der vil overtage bilen efter 10.000 mil. Helt galt går det, hvis den er importeret. Jeg har selv prøvet at eje en importeret 530d, som skulle sælges med 150.000 km på klokken - svært.
Don A Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 Uden tvivl, men problemet i Sverige er det faktum, at køberkredsen svinder ind, når bilen passerer 100.000 km (heldigvis er den viste svensksolgt). Bilen er sikkert fin nok og kan klare mange km, men der er "ingen / få", der vil overtage bilen efter 10.000 mil. Helt galt går det, hvis den er importeret. Jeg har selv prøvet at eje en importeret 530d, som skulle sælges med 150.000 km på klokken - svært. jep har du ret i,, Har dog aldrig forstået det.. Bilen køre jo ikke meget dårliger af den grund.
Kvalm Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 jep har du ret i,, Har dog aldrig forstået det.. Bilen køre jo ikke meget dårliger af den grund. Helt enig og jeg kører stadig i importerede biler. Man skal blot være indstillet på, at salgsbetingelserne er således - eller beholde bilen i mange år, hvilket må siges at være et fåtal i dette forum :D
Emmi Besvaret March 27, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 27, 2010 men nogen der kender til dens standard sygdomme, hvad skal jeg holde øje med. har tænkt mig at tage ud og kigge på den tirsdag evt prøve køre den hvis jeg kan og må
Kvalm Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 men nogen der kender til dens standard sygdomme, hvad skal jeg holde øje med. har tænkt mig at tage ud og kigge på den tirsdag evt prøve køre den hvis jeg kan og må Autopower.se har desværre ikke X5 E53 i deres buyers guide, men måske du den vej (E39 f.eks.) kan finde fejl iøvrigt... Et alternativ kunne være at hente en X5 i DK, hvor den slags biler er blevet usælgelige. At få afgiften retur er piece of cake :)
Emmi Besvaret March 27, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 27, 2010 Autopower.se har desværre ikke X5 E53 i deres buyers guide, men måske du den vej (E39 f.eks.) kan finde fejl iøvrigt... Et alternativ kunne være at hente en X5 i DK, hvor den slags biler er blevet usælgelige. At få afgiften retur er piece of cake :) men hvordan gøre man lige det.., da i dk går de til 500.000ddk, kræver det så ikke jeg har de penge ;) og derefter hive afgift fra?
michael k Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 har tænkt mig at tage ud og kigge på den tirsdag evt prøve køre den hvis jeg kan og må hvorfor skulle du ikke få lov til det?
PJKB Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 Lige et sidespörgsmål: Dynamic Drive = luftfjedring??
Emmi Besvaret March 27, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret March 27, 2010 hvorfor skulle du ikke få lov til det? sidst mdr jeg var ude for at se og test kørt bilen gav sælger ikke lov. ingen ordenlig begrundelse. selvom jeg var interesseret i bilen, så jeg gik bar min vej.
michael k Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 sidst mdr jeg var ude for at se og test kørt bilen gav sælger ikke lov. ingen ordenlig begrundelse. selvom jeg var interesseret i bilen' date=' så jeg gik bar min vej.[/quote'] du må se skummel ud eller ha en helt speciel attitude ... jeg er stor skaldet og tatoveret en del ... går ofte i jogginbukser og en hullet t-shirt eller lign. og jeg har aldrig fået et nej selv ikke med biler i 1mio kr klassen
Miriam Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 jeg er stor skaldet og tatoveret en del ... går ofte i jogginbukser og en hullet t-shirt eller lign. og jeg har aldrig fået et nej selv ikke med biler i 1mio kr klassen Det er sgu da fordi de er bange for dig ;) Jeg startede nu også med at få nej til en bil jeg var ude og prøve i torsdag, han sagde at deres forhandler forsikring ikke duede da jeg havde dansk kørekort, og så gav han mig nøglerne 5 min efter så......ved sgu ik rigtigt om jeg skal tro på det :)
michael k Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 Det er sgu da fordi de er bange for dig ;) Jeg startede nu også med at få nej til en bil jeg var ude og prøve i torsdag, han sagde at deres forhandler forsikring ikke duede da jeg havde dansk kørekort, og så gav han mig nøglerne 5 min efter så......ved sgu ik rigtigt om jeg skal tro på det :) hahah ... hmmm mon det virker i banken også...
Don A Besvaret March 27, 2010 Rapporter Besvaret March 27, 2010 hahah ... hmmm mon det virker i banken også... man har lov at håbe,, men så grum syntes jeg nu ikke du ser ud så det skulle være begrundelse for et nej.. Og hvis de ikke vil lade en prøve bilen.. Ja så vil de heller ikke sælge skulle jeg mene,.
michael k Besvaret March 28, 2010 Rapporter Besvaret March 28, 2010 man har lov at håbe' date=', men så grum syntes jeg nu ikke du ser ud så det skulle være begrundelse for et nej.. Og hvis de ikke vil lade en prøve bilen.. Ja så vil de heller ikke sælge skulle jeg mene,.[/quote'] nej men ligner alligevel en bölle og som bilsälger ville jeg ikke overlade en 1 mio kr bil til mig uden selv at fälge med ihvertfald hehe
Kvalm Besvaret March 28, 2010 Rapporter Besvaret March 28, 2010 Dynamic Drive = luftfjedring?? Aktiv undervogn: www.bmw.dk/dk/da/insights/technology/innovation_lounge/allfacts/phase_3/dynamic_drive.html
PJKB Besvaret March 28, 2010 Rapporter Besvaret March 28, 2010 Aktiv undervogn: www.bmw.dk/dk/da/insights/technology/innovation_lounge/allfacts/phase_3/dynamic_drive.html Men hvad BMW´s svar på MB´s Airmatic???
Kvalm Besvaret March 29, 2010 Rapporter Besvaret March 29, 2010 Men hvad BMW´s svar på MB´s Airmatic? www.bmw.dk/dk/da/newvehicles/5series/gran_turismo/2009/allfacts/engine/rearaxle.html Som at køre på skyer. Integral V-bagaksel og luftaffjedring i BMW 5-serie Gran Turismo. Kørekomforten i en Gran Turismo måles også på kørestøj. Den patenterede integrale V-bagaksel holder svingninger fra hhv. vejen og motor/gearkasse helt adskilt uden at gå på kompromis med kørestabilitet og affjedringskomfort. I BMW 5-serie Gran Turismo er bagakslen som standard udstyret med luftaffjedring, som automatisk niveauregulerer bagenden. Resultatet er en undervogn, der arbejder optimalt uanset vægtbelastning.
GoldMan Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 www.bmw.dk/dk/da/newvehicles/5series/gran_turismo/2009/allfacts/engine/rearaxle.html Som at køre på skyer. Integral V-bagaksel og luftaffjedring i BMW 5-serie Gran Turismo. Kørekomforten i en Gran Turismo måles også på kørestøj. Den patenterede integrale V-bagaksel holder svingninger fra hhv. vejen og motor/gearkasse helt adskilt uden at gå på kompromis med kørestabilitet og affjedringskomfort. I BMW 5-serie Gran Turismo er bagakslen som standard udstyret med luftaffjedring, som automatisk niveauregulerer bagenden. Resultatet er en undervogn, der arbejder optimalt uanset vægtbelastning. SHIT hvor er den bare grim den bil!
Lollikken Besvaret April 22, 2010 Rapporter Besvaret April 22, 2010 SHIT hvor er den bare grim den bil! Enig! De burde tage sig sammen med den front :th2: Og ved nærmere eftertanke så også snittet fra siden (ser lidt komisk ud på den hjemmeside) Jeg er dog tosset med røven og at BMW også tør at lave praktiske løsninger til mere praktiske tider. tænker lykkeligt mmmm SAAB 9000 CS halv combi mmmmm Okay .. er der nogen som ejer eller har prøvet denne BMW grand tourismo? Alle de gadgets tiltaler virkeligt nørden i mig, men pessimisten vil gerne vide om bilen nogen sinde holder kæft? :)
CAC Besvaret March 28, 2013 Rapporter Besvaret March 28, 2013 Jeg genopliver lige denne tråd. Jeg har kigget en del på blocket efter 3-4 år gamle dieselbiler med motorer over 200HK, og ser faktisk ofte BMW 530/535 d modeller til rimelige priser, hvilket i min verden er under 250K SEK. Er der en grund til at jeg ser dem så ofte, og her tænker jeg på om de har kvalitetsproblemer, eller bare er dyre at vedligeholde når de får over 100K på tælleren ? Thanks
sup3rior Besvaret April 1, 2013 Rapporter Besvaret April 1, 2013 Jeg genopliver lige denne tråd. Jeg har kigget en del på blocket efter 3-4 år gamle dieselbiler med motorer over 200HK, og ser faktisk ofte BMW 530/535 d modeller til rimelige priser, hvilket i min verden er under 250K SEK. Er der en grund til at jeg ser dem så ofte, og her tænker jeg på om de har kvalitetsproblemer, eller bare er dyre at vedligeholde når de får over 100K på tælleren ? Thanks De har noget knas med flaps på de motorer når det ikke er et facelift så vidt jeg husker... Så er det ikke gjort inden du køber, så kører du den bare direkte på værksted for at få det lavet... Derudover skulle moment-omformerne være "svage", men det kan du nemt mærke når du kører en tur. Rykker den i gearkassen og kan ikke holde omdrejninger når du cruiser ved lavere hastigheder er den også dårlig... Derudover er de naturligvis de "generelle" problemer som alle luksusbiler over en hvis alder kan slås med, nemlig elektronikken... Men det er nu ikke noget BMW specifikt fænomen...
larscph Besvaret April 1, 2013 Rapporter Besvaret April 1, 2013 Jeg har en 2009 530xd touring. 3-4 år gamle - så er det LCI modellerne og det skulle problemet med swirl flaps være løst så vidt jeg har kunne læse mig til. Momentomformer og gearkasse er den samme på 530d/535d og kraftigere end den som sidder i 525d. Jeg er ikke faldet over specielt mange med problemer med momentomformeren på 530d på de svenske sites syntes jeg, men det er nok ikke uhørt at de kan gå i stykker. Det er primært 530d jeg kiggede nærmere efter inden jeg købte en og der er ikke nogen store problemer så vidt jeg kan finde. Et typisk problem er noget termostat halløj der går i stykker som gør at klima anlægget "løber løbsk" og giver fuld skrue til luften når den står i auto. Men det er vist ikke så dyrt at udbedre. Jeg har også set nogen stykker (inklusive min egen) hvor styremotoren til x-drive systemet står af - og så kobler den DSC/4WD/ABS fra - ret ufedt hvis det sker midt om vinteren. Desuden er det ret dyrt (10.000+ sek) at udbedre hvis det ikke går på garantien. En af grundene er nok at bilerne generelt falder lidt ekstra i pris når de runder 100.000 km - der er en del som syntes det er for meget. Og specielt med diesel køber man dem måske ofte fordi man kører mange km, og hvis man kører mange km så køber man typisk ikke en bil som har rundet 100.000 km. Så det er måske en medvirkende årsag. Vær også opmærksom på at direktimportede biler typisk er billigere end svensksolgte, men også billigere når du sælger den igen. Vær også ekstremt opmærksom på at der fra tid til anden findes rigtig gode tilbud på Blocket - som ER for gode og hvor km-tælleren skruet tilbage. Sørg for god styr på historik inden du køber. Som andre også skriver så er det meget elektronik i sådan en bil og det kan være helt ekstremt dyrt hvis noget går i stykker. Men det gælder som sagt for alle luksusmærkerne og jeg tror ikke BMW er hverken bedre eller værre end andre. Til gengæld syntes jeg den er ret rimelig at servicere. Hvis du er nervøs for dyr elektronik som bryder sammen så undgå for mange af de mere fancy features som f.eks. fartpilot der tilpasser afstanden til forankørende, kurvelys, Head-Up Display, osv. Hvis du kigger efter en model med navigation så se efter modeller fra sidste halvår 2009 eller senere, så har de nemlig det nye CIC system som også er i F10/11 med markant bedre skærm, det er hurtigere, og har kort på harddisk i stedet for DVD'er. Det sidste er en fordel fordi BMW har valgt at placere DK og SE på hver sin DVD :-/ Af andet udstyr så ville jeg også prøve at finde en model med komfort sæder som bare er super lækre og gode at sidde i. Er i flere der kører i bilen er det også et plus at der er memory til indstilling af sæderne som er kædet sammen med nøglen. Hvis du hører musik så sørg for at købe en som har opgraderet lydsystem, Hifi Professionel som minimum. Standard lyd systemet er mildt sagt elendigt. Ellers er det en super lækker og komfortabel bil som man altid glæder sig til at køre en tur i.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu