Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min kæreste og jeg har nu for 3. gang på 1 år haft indbrud i nogen af vores biler.. vi mener selv vi bor i et fredeligt område (Lindeborg) og er godt skræmt efterhånden.. så meget at vi leder efter hus nu... på landet!! Er vi meget uheldige eller sker det også for jer? og hvor bor i? Vi prøver at skabe os en ide om hvor der evt. ku være sikkert.. Hilsen en TRÆT Malmö-boer.

Besvaret
Min kæreste og jeg har nu for 3. gang på 1 år haft indbrud i nogen af vores biler.. vi mener selv vi bor i et fredeligt område (Lindeborg) og er godt skræmt efterhånden.. så meget at vi leder efter hus nu... på landet!! Er vi meget uheldige eller sker det også for jer? og hvor bor i? Vi prøver at skabe os en ide om hvor der evt. ku være sikkert.. Hilsen en TRÆT Malmö-boer.
Tror du seriøst selv på at der ikke findes tyve på landet:/ jeg bor i en lille flække 40 km. Nord for Malmø. Og har fået stjålet min mc. Fra min låste garage mens vi lå og sov.
Besvaret

.. Nej Thomas... men forstå mig ret?!? Der er voldsomt mange billige lejeboliger godt fordelt over hele byen som tiltrækker en bestemt type mennesker.. 2+2=4!

Besvaret
Nej Thomas... men forstå mig ret?!? Der er voldsomt mange billige lejeboliger godt fordelt over hele byen som tiltrækker en bestemt type mennesker.. 2+2=4!
Det er jeg klar over, og er super glad for at väre flyttet fra malmö. Men de fandt mig sku alligevel:)
Besvaret

... Ja jeg glæder mig også STORT! .. og ja det kan ske overalt og trist du så blev ramt selvom du flygtede, men bliver lækkert i det mindste at kunne skærpe sikkerheden selv... :fight: boligforeningen her gør ikke det store andet end erstatte de samme slappe døre med nye slappe døre til garagen.

Besvaret

Malmö er ekstremt belastet af kriminalitet, arbejdslöshed, bander etc........ Udefra ser Malmö inbydende ud med alle de nye byggerier langs vandet og udbygningen af Hyllie mv., MEEEN 10-tusindvis af mennesker lever på offentlig forsörgelse og integrationen er uoverskuelig specielt i Malmö selvom Sverige er bedre end danskerne generalt.... Röverier, overfald etc. er langt höjere end f.eks KBH, procentvis pr. indbygger Det er min fornemmelse at man mere kan have bilen i fred og chancen for at blive overfaldet mindre hvis man rykker ud i de lidt pänere forstäder som Limhamn, Bunkeflo, Klagshamn, Vellinge, Höllviken og den anden vej mod Lomma!! Intet er selvfölgelig sikkert nogle af stederne, men udbud af lejeboliger og boligpriserne på ejerboliger giver som regel en god indikation af området!! Men husk - Det värste er FRYGTEN. 99% af alt frygt er ubegrundet!!

Besvaret

.. Ja.. frygten er det værste.. forsikringen har dækket det meste osv.. men.. to af mine biler står nu fast hos Shurgaard, og der bliver de stående til et hus med ordentlig garage en dag kommer på tegnebrættet. Man bliver sku træt af det.. Nogen der kender til Staffanstorp? er det et lækkert område?

Besvaret
Malmö er ekstremt belastet af kriminalitet, arbejdslöshed, bander etc........
Det er korrekt at den sydlige del af inner-cityring-Malmö er der mest kriminelle bydel i Sverige målt på al kriminalitet, det var i hvertfald tilfældet i 2007, hvor hver tredie borger i disse bydele blev ramt af kriminalitet minimum én gang årligt. Men lige netop kriminalitet rettet mod biler er faldet i hele Sverige med 60 % iforhold sidste år og idag har man den laveste risiko nogensinde for tyveri mod/af sin bil. Tallene for Malmö kender jeg ikke. Ifølge kriminalstatistiken har du helt ret i de bydele du nævner i Malmö som de sikreste, eller er mest trygge som jo faktisk er det politiet måler på.
Besvaret

Vi bor i Västra Innerstaden nærmere betegnet ved Fridhemstorget. Her er dejlig fredeligt ,tæt på vandet og parker. Her er børnevenligt og med to børn er det en ideel kombination af at være tæt på det centrale Malmø, og alligevel er der rekreative områder. Meget anbefalelsesværdigt.

Besvaret

den slags finder man alle steder og at flytte i et bestemt område er ingen garanti. Jeg har boet flere steder i Malmø, da vi boede inde i gamla Stadan havde vi p-kælder og kan da huske en morgen vi kom ned også en nabo's Mercedes stå på 4 træ kasser i stedet for dens eller ganske fede fælge. Da vi boede i Borgmester gården(et fredeligt nærmest dødsygt pensionist kvater) så vi mindst ugentligt indbrud i biler og havde selv indbrud i bilen et par gange. Nu er vi lige flyttet fra södarkulla, skod kvater, her har været 2-3 skud episoder og 1 bil bombe mens vi har boet her i 3 år, og vi aldrig været udsat for noget som helst eller følt os utrykke. Man kan altid blive udsat for en forbrydelse og der er ikke rigtig noget man kan gøre for at sikre sig. Så det kan slet ikke betale sig at gå og være bange for den slags, for så kan man ikke være andet;)

Besvaret
Hvor bor I henne? Jeg har selv haft fornøjelsen her til aftens nede ved Koristgatan/Statistgatan. En nabo, så med hans ord, 3 lakristomter i en sølvfarvet merc'er der uden en skam i livet vinkede til naboen =/ Udbyttet blev en simpel cd afspiller, men ingen smadret ruder.
Besvaret

det sker på landet men imeget mindre omfang da naboer på landet ofte våger over hinanden og mange har hunde osv og ´som nävnt inden i tråden kan man selv sikre sit hus ordentligt ... samtidigt er det svärere at snige sig op til et hus som ligger i åbent landskab uden at nogen lägger märke til det ... og thomas du bor jo ikke på landet du bor i et villakvarter hehe den boligområdetype der er flest indbrud i overalt

Besvaret
det sker på landet men imeget mindre omfang da naboer på landet ofte våger over hinanden og mange har hunde osv og ´som nävnt inden i tråden kan man selv sikre sit hus ordentligt ... samtidigt er det svärere at snige sig op til et hus som ligger i åbent landskab uden at nogen lägger märke til det ... og thomas du bor jo ikke på landet du bor i et villakvarter hehe den boligområdetype der er flest indbrud i overalt
Men det ligger på landet:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...