Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Venner... Håber nogen kan svare mig på dette spørgsmål. Har ellers søgt herinde, men kan intet finde i dette emne. Jeg købte mit helt nye Hus i 2007. I salgs opstillingen stor der : Samfällenlighet TV. Altså huset tilhørte den lokale antenneforening som nu har ca. 150 medlemmer i området. Min antenneforening udbyder ca. 15 Kanaler som jeg mener er totalt ubrugelige. Har derfor skaffet mig en Parabol, og bruger slet ikke deres antenneforeningsTV. De kræver 750,- halvårligt for antenneforeningen. Det vil jeg meget gerne undgå at betale, da jeg slet ikke bruger det. Er der nogen mulighed for at kunne slippe for det ? Jeg har selvfølgelig kontaktet formanden for foreningen flere gange, han siger antenneforeningen hører med til min matrikel eller servitut. Og at sælgeren af huset, havde tilmeldt huset til foreningen inden jeg købte det. Derfor kan jeg ikke melde mig ud... ( Antenneforeningen består af et skur med en lille mast med 3 paraboler. så signalerne kommer ikke fra andre udbyders KabelTVNet. Og Systemet er Analogt :-) ) MEN, jeg har aldrig nogensinde underskrevet nogen form for kontrakt med antenneforeningen. Kan de så tvinge mig til at være medlem alligevel ? Mange siger, så længe jeg ikke har underskrevet en form for kontrakt med foreningen, kan jeg sagtens melde mig ud af den. Så er lidt i vildrede.. Hvad mener i ? Håber nogen kan give mig svar, eller har været ude for noget ligende. På forhånd tak... :laugh:

Besvaret
Hej Venner... Håber nogen kan svare mig på dette spørgsmål. Har ellers søgt herinde, men kan intet finde i dette emne. Jeg købte mit helt nye Hus i 2007. I salgs opstillingen stor der : Samfällenlighet TV. Altså huset tilhørte den lokale antenneforening som nu har ca. 150 medlemmer i området. Min antenneforening udbyder ca. 15 Kanaler som jeg mener er totalt ubrugelige. Har derfor skaffet mig en Parabol, og bruger slet ikke deres antenneforeningsTV.
samfällighet betyder noget med at ejes i fællesskab. Om det er muligt at melde sig ud af den slags, ved jeg ikke, men det vil i så fald blive dyrere for de andre, jo færre der er med. Umiddelbart ville jeg synes, at 750 sek er en lille pris at betale for at være med på lige fod med andre og dermed ikke lægge sig ud med naboer/forening. Det er noget, jeg har lagt mærke til, betyder meget her i Sverige: at man ikke på "dansk" vis altid er kritisk og på vagt over for de regler, der gælder. Svenskerne bryder sig ikke om konflikter om den slags (har jeg oplevet).
Besvaret

Ok - Ja man må sige svenskere er meget konfliktsky. Jeg ved godt 750kr halvårligt ikke er mange penge. Men det er det, når vi begge i huset har mistet vores indtægter, da vi er blevet arbejdsløse. Så derud fra, må man finde ud af hvor der kan spares bedst. Og foreningen her er en god start ...:thumbup: Tak for svar jpc. Håber der flere som der måske ligger inde ved viden omkring dette emne...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...