Jump to content

IT-forhandler edbstore.dk + edb-shop.dk

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sad og kiggede på lidt hardware-priser og faldt over to forhandlere. Der er ret klart tale om samme firma. Samme cvr-nummer osv. Jeg har set det før men nu må jeg lige høre jer andre. Hvorfor har man to firmanavne, to hjemmesider, lidt forskellige priser osv., når der reelt er tale om et og samme firma? Det virker lidt plattenslager-agtigt og afholder mig egentlig for at bestille noget fra dem. Der er tale om disse "to" forhandlere: http://www.edbstore.dk/InfoCompany.aspx http://www.edb-shop.dk/info.aspx?q=sk:5

Besvaret

Min første tanke er at det er en virksomhed som forsøger at franarre penge fra forbrugeren uden at levere hardware. Men lige præcis de 2 kan jeg da se tilbyder betaling med Dankort, så man er da sikret mod det.

Besvaret

Et bud kunne være, at der er så mange online forhandlere af hardware at jo flere sider man har jo mere sælger man? Eller fordi de ligger forskellige steder og ikk er i stand til at kode en hjemmeside til at gennemskue hvor den skal sende ordren hen.. Men så ville de nok heller ikke være i stand til at skrive cvr nummeret korrekt da det kræver nogenlunde samme evne. Det er ikke noget jeg ved. Men er det eneste fornuftige bud jeg kan komme i tanke om hvis det ikke er for at lave numre.. Men så ville man vel have smidt dem i udlandet og som smba eller lignende.

Besvaret

Det er meget normalt med mange sider for samme hardwareoforhandler. Det samme gælder også f.eks. computersalg.dk / macsalg.dk + et hav af andre sider der dog hører til samme virksomhed. Dem kan jeg dog ikke anbefale - vi fik leveret varer derfra der ikke virkede og er endt i retten fordi vi ikke vil betale for varer der ikke virker, og i øvrigt er returnerede...

Besvaret

OK. Det er en HP skærm jeg ville købe. Tror jeg giver det par 100 kr mere og køber den fra en mere "anderkendt" forhandler der har været på markedet i mere end 1 år. Sæt nu forhandleren går konkurs og skærmen går i stykker efter HP's garanti på 1 år er slut. Så er jeg på den...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...