APGraph Skrevet April 21, 2010 Rapporter Skrevet April 21, 2010 hey All Er der nogle der har en beregning på hvor mange % øresundsbroen stiger/falder. beregningen skal bruges til det kommende broløb så jeg kan nå at teste stigningen på et løbebånd inden løbet. Mvh A
Rikke Rost Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 http://dk.oresundsbron.com/page/193 Kig her om der er noget du kan bruge....:)
Toft Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 Jeg ved ikke lige hvad stigningen skulle være i %, men kan af erfaring fra tidligere løb fortælle dig, at stigningen fra Peberholm og op til pylonerne på ingen måde virker lige så overvældende som det måske kan se ud. Stigningen sker over en meget lang afstand, og det føles altså ikke som at man løber op ad bakke i den forstand. Selvfølgelig går det op, men det er som sagt over et meget langt stykke med en jævn stigning, så stille og rolig med det :) Vinden kan til gengæld være noget af en satan derude, men lad os håbe på havblik og et letskyet vejr :th2: Husk at løbebånd kun bør være til vinter/dårlig vejr/intervaltræning-brug. Skal du træne op til halvmarathon, så er det udendørs det foregår, i hvert fald for langt overvejende den største del af træningen. Mht løbebånd, så løber man på en helt anden måde end når man løber i naturen, hvor man rent faktisk flytter sin krop fremad, og ikke kun står og flytter sine ben på et rullebånd. Desuden kan man som tommelfingerregel (denne "regel" er ikke alle enige i, men jeg er) betragte det som at løbe ned ad bakke i naturen, hvis løbebåndets incline er sat til 0%. Man taler om at for at kompensere for vind/vejr og det faktum at du ikke skal bruge kræfter på at flytte din krop fremad på et løbebånd, så bør man sætte incline til 1-1½% før at det svarer til at løbe på flad vej i naturen. Tyg på den ;) God løbetur, vi ses på broen
LotteB Besvaret April 21, 2010 Rapporter Besvaret April 21, 2010 Simpel matematik hey All Er der nogle der har en beregning på hvor mange % øresundsbroen stiger/falder. beregningen skal bruges til det kommende broløb så jeg kan nå at teste stigningen på et løbebånd inden løbet. Mvh A Du kan jo selv regne stigningen ud, hvis du tager udgangspunkt i Broens tal. Der er godt nok en ubekendt, men det giver da et fingerpeg. Du skal bare kende længden og stigning i meter (højdemeter). Så hvis vi tager Broens egne tal, så er længden 3560m (vestbro+halv højbro). Den ubekendte er højden, men gennemsejlingshøjden er 57m. Så regnestykket vil se ca. sådan ud: 57m/3560m x 100 = 1,6%. Det må være den størrelsesorden vi taler. Så ud over at kompensere for vejr og vind som Toft siger, skal den nok ha´ et ekstra nøk op ad. Østdelen af Broen er længere og må derfor have en hældning på <1,6%. Det er mit bud! Andre må korrigere, hvis min matematik er helt ude i skoven:scared::D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu