Ole_Gunner Skrevet May 1, 2010 Rapporter Skrevet May 1, 2010 Hej, nu er tiden kommet til at jeg flytter tilbage til kbh da min kæreste ikke vil bo i det skønne malmø .. Så det er deværre også tid til at skille mig af med min bil da jeg ikke har råd til den danske afgift ! Så jeg ville høre om der var nogle problemer ved at jeg fx solgte min bil uden afgift i dk? Nogen der evt kender proceduren? Skal bilen afmeldes i se osv?' takker på forhånd ole gunner
sup3rior Besvaret May 2, 2010 Rapporter Besvaret May 2, 2010 Bilen kan godt sælges i DK, men medmindre den er meget speciel tror jeg ikke du skal satse på det kan lade sig gøre... Reglerne kan du læse her: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/Export-av-fordon/
Ole_Gunner Besvaret May 3, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret May 3, 2010 Nej det er ikke nogen specielbil.. men proceduren på export ser nu noget omstændig ud, så nu må jeg se om jeg ikke bare dropper det takker for linket anyways :)
Kvalm Besvaret May 3, 2010 Rapporter Besvaret May 3, 2010 men proceduren på export ser nu noget omstændig ud, så nu må jeg se om jeg ikke bare dropper det Det er lige så let som at klø sig selv i r**** !
JubA/S Besvaret May 6, 2010 Rapporter Besvaret May 6, 2010 Det er faktisk (som nævnt) super nemt, spørgsmålet er (som altid) bare om det kan betale sig. Jeg undersøgte det selv i sin tid, og salgspriserne i DK uden afgift var latterligt lave - grænsende til det fornærmende. Lidt lommefilosofisk tror jeg især det er fordi det er "svært" at værdifastsætte bilens markedsværdi i DK eksakt uden at sætte hele indfortoldningsmøllen i gang hvilket mange (forhandlere i hvert fald) bruger som afsæt til at sætte købsprisen ekstremt lavt. Så er de i hvert fald på den sikre side.. (At det så omvendt fungerer ret godt med de tommelfingerregler der er for afgiftsberegningen, det er noget helt andet..) Oveni det har du den relativt stærke svenske krone, som giver lidt flere skejsere når du skal veksle fra SEK til DKK, det skal også lægges til argumenterne om at sælge i Sverige... Anyway - for begge scenarier må det vel siges, at kan du ikke tage bilen med, så find en privat køber.. Det er aldrig nemt at sælge en bil uden at tage noget i bytte.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu