Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jeg blev stoppet idag af den svenske tull. pga mistanke om narko. de gennem tjekket bilen og mig. da de ikke fandt noget, blev han lidt mopset og begyndte at truede mig med at give bøde fordi jeg bor i sverige og køre i dansk bil. kan det passe at det forbudt at køre i dansk indreg bil i sverige..? han påstod at forsikringen ikke dækkede.. selvom jeg havde talt med tryg i dk hvor bilen er reg. og de sagde der ikke skulle være nogen problemer med, at køre den i sverige af mig (2 år siden).

Besvaret
jeg blev stoppet idag af den svenske tull. pga mistanke om narko. de gennem tjekket bilen og mig. da de ikke fandt noget' date=' blev han lidt mopset og begyndte at truede mig med at give bøde fordi jeg bor i sverige og køre i dansk bil. kan det passe at det forbudt at køre i dansk indreg bil i sverige..? han påstod at forsikringen ikke dækkede.. selvom jeg havde talt med tryg i dk hvor bilen er reg. og de sagde der ikke skulle være nogen problemer med, at køre den i sverige af mig (2 år siden).[/quote'] han har nok röget for meget narko selv... hn ville aldrig kunne gi dig en böde det er politiets job .. derudover tror jeg ikke det er forbudt for en svensk bosat at köre en dansk indregget bil i sverige .. kun omvendt og hvis det endeligt skulle väre sådan at forsikringen ikke däkker kan det aldrig blive hans problem han er tolder.. ikke politimand selvom visse af dem tror det
Besvaret
han har nok röget for meget narko selv... hn ville aldrig kunne gi dig en böde det er politiets job .. derudover tror jeg ikke det er forbudt for en svensk bosat at köre en dansk indregget bil i sverige .. kun omvendt og hvis det endeligt skulle väre sådan at forsikringen ikke däkker kan det aldrig blive hans problem han er tolder.. ikke politimand selvom visse af dem tror det
Så jeg kan forsat køre i min dansk indreg bilen uden at være bange og hele tiden skal kigge mig over "skuldrene"
Besvaret
Så jeg kan forsat køre i min dansk indreg bilen uden at være bange og hele tiden skal kigge mig over "skuldrene"
Så længe din bil er minimum ansvars-forsikret, så er det ikke et problem. Men i praksis må du kun, som boende i Sverige, køre i en dansk indregistreret bil i ét år. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=11491&highlight=danske+plader (Link's i tråden er dog sidenhen flyttet til www.transportstyrelsen.se, så dem der ér er døde. Men tråden i sig selv burde også være nok)
Besvaret

:) kan sgu heller ikke se det smarte i at have en dk indreg.bil i sverige...er det ikke lidt spild af penge. Med mindre man selvfølgelig ikke har råd til at skaffe sig et nyere køtj, pga. evt. kredit anmærkninger i sverige :)

Besvaret
Så længe din bil er minimum ansvars-forsikret, så er det ikke et problem. Men i praksis må du kun, som boende i Sverige, køre i en dansk indregistreret bil i ét år. http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=11491&highlight=danske+plader (Link's i tråden er dog sidenhen flyttet til www.transportstyrelsen.se, så dem der ér er døde. Men tråden i sig selv burde også være nok)
Da jeg spurgte transportstyrelsen om jeg måtte købe en dansk campingvogn og køre med den i SE med en SE-indregistreret vogn (brugte campingvogne er sjovt nok en del billigere i DK end i SE, ved ikke hvorfor - der er måske flere af dem og mindre efterspørgsel i DK), fik jeg dette svar: "You may use a vehicle that has been brought into Sweden permanently for one week from the date of entry, provided it has a valid foreign registration. " Når de skriver vehicle, antager jeg, at det også gælder biler. I Danmark må du dog ikke som dansk bosiddende køre med en udenlandsk indregistreret bil i bare en brøkdel af et sekund... med mindre du har rigtig, rigtig mange penge til bøden og registreringsafgiften, hvis du bliver taget. Der er vist nogle undtagelser med transit gennem landet osv., men det er vist ret besværligt. I øvrigt fandt jeg ud af, at man heller ikke må køre med en dansk trailer efter en svensk indregistreret bil - med mindre traileren er registreret til udlejning eller hele vogntoget er synes af Statens Bilinspektion - selvom vogntoget i øvrigt på forhånd er godkendt til synsfri sammenkobling! Forbudsdanmark. Det med at man ikke må køre med en dansk indregistreret bil i SE er jo nok at SE gerne vil have indtægter i form af vejskat osv., hvilket vel er ok... Men som nogle siger her, er der vist ret få situationer, hvor man har lyst til at beholde sin bil på DK-plader, når man har mulighed for at få SE-plader på. Vh, Lars.
Besvaret
Da jeg spurgte transportstyrelsen om jeg måtte købe en dansk campingvogn og køre med den i SE med en SE-indregistreret vogn (brugte campingvogne er sjovt nok en del billigere i DK end i SE, ved ikke hvorfor - der er måske flere af dem og mindre efterspørgsel i DK), fik jeg dette svar: "You may use a vehicle that has been brought into Sweden permanently for one week from the date of entry, provided it has a valid foreign registration. " Når de skriver vehicle, antager jeg, at det også gælder biler. I Danmark må du dog ikke som dansk bosiddende køre med en udenlandsk indregistreret bil i bare en brøkdel af et sekund... med mindre du har rigtig, rigtig mange penge til bøden og registreringsafgiften, hvis du bliver taget. Der er vist nogle undtagelser med transit gennem landet osv., men det er vist ret besværligt. I øvrigt fandt jeg ud af, at man heller ikke må køre med en dansk trailer efter en svensk indregistreret bil - med mindre traileren er registreret til udlejning eller hele vogntoget er synes af Statens Bilinspektion - selvom vogntoget i øvrigt på forhånd er godkendt til synsfri sammenkobling! Forbudsdanmark. Det med at man ikke må køre med en dansk indregistreret bil i SE er jo nok at SE gerne vil have indtægter i form af vejskat osv., hvilket vel er ok... Men som nogle siger her, er der vist ret få situationer, hvor man har lyst til at beholde sin bil på DK-plader, når man har mulighed for at få SE-plader på. Vh, Lars.
Du må også køre med fx en svensk indreg. bil i DK - med bopæl i DK i op til 14 dage (så vidt jeg husker) - i forbindelse med at du flytter tilbage til DK ;) men dette er også et særtilfælde...
Besvaret
Du må også køre med fx en svensk indreg. bil i DK - med bopæl i DK i op til 14 dage (så vidt jeg husker) - i forbindelse med at du flytter tilbage til DK ;) men dette er også et særtilfælde...
14 dage fra datoen du er registreret flyttet, præcis.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...