Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hep.. Jeg har lige fået nyt legetøj - en super fin Lenovo ThinkPad T510... Den har også indbygget 3G modem, der er drivers installeret til det og den kan se de ikke er enabled i ThinkVantage... Jeg har installeret ThinkPad Mobile Broadband som skulle kunne aktivere 3G modemet, men det er ingen udbydere for DK. Er der nogen der har haft held til at få det til at fungere med 3 ved at købe et abonnement hos dem og smide SIM kortet i ThinkPad'en? Det ville jo være ret nice med indbygget internet :)

Besvaret

Ah - nu fandt jeg ud af det... :) Fordi den ikke var leveret med / låst til en udbyder er det bare at stoppe et SIM kort på plads i soklen til det inde bag batteriet. Det er ikke nødvendigt at starte Lenovo Broadband Connect - det virker nemlig ikke (eller rettere - det skal kun bruges ved de dér bundled løsninger). Så det er bare at fistre i Network and Sharing centre, angive APN'en hos 3 - done deal - herefter kan den connecte. Smart :)

Besvaret

Helt bestemt - den her er også meget tiltalende, god og hurtig. Og selv om jeg er rigtig glad for min MacBook til hjemmebrug så er det af flere grunde mere optimalt med en Windows PC til arbejdsbrug. Fin lille maskine - 2.66 Ghz i7 CPU, 4 GB RAM, 1600x900 15" skærm, 9 cellers Li-Ion batteri... Lige nu er den fuldstændig lydløs da jeg har et 128 GB SSD drev som den primære disk.... Men der kommer en 320 GB 7200 RPM sekundær disk i i stedet for DVD drevet når skuffen til den ankommer - det var i restordre. Jeg har haft en del ThinkPads efterhånden og har faktisk altid været rigtig fint tilfreds med dem. I øvrigt virker det som om man lige har løftet kvaliteten af maskinen ét niveau i forhold til den T61 jeg havde som og som T510'eren afløser. Den virker bare en smule mere robust.

• 1 month later...
Besvaret

Hvis nogen får tilbudt billige ThinkPads her de næste par uger - så pas på.... Min T510 og et par håndfulde andre laptops (T510/T500/T400/T61) blev stjålet fra min arbejdsplads i nat... Tak for til de idioter der stjal dem... Held i uheld - jeg satte i går System Backup op i Windows 7 ... Som blev kørt i går inden jeg tog hjem. Så efter jeg fik skaffet en ny T510: Boote på restore-CD og så "restore system image"... Tog en halv times tid - så var hele computeren restored inklusive programmer og indstillinger. Se dét var da noget der virkede! Det skal siges at replace-maskinen var identisk med den jeg fik stjålet på nær skærmen der lige har fået et hak op i opløsning - 1920x1080... Men restore fungerede 100% helt ned til mindste detalje, fingerprint-logon og alt... Very nice!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...