Jump to content

Supplement til selvang. Dokumentation for ingen indtægt i Sverige

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sidder og skal udfylde supplement til selvangivelse for første gang for at blive beskattet efter grænsegængerreglerne. De skriver man skal medsende dokumentation fra skattemyndighed i bopælslandet. Jeg har ikke fået den fra Skatteverket endnu (hvor jeg forresten kun har angivet renteindtægter). Min kone har slet ikke aflveret noget til Skatteverket da hun ikke arbejder nu. Hvad har I andre sendt afsted som dokumentation ?

Besvaret

Jeg har haft medsendt opgørelsen man får sammen med selvangivelsen de sidste år - alt andet lige har jeg ikke modtaget noget brok for det, ej heller yderligere spørgsmål... Så prøv det... Min svenske årsopgørelse kom dog præcist og netop i dag!!

Besvaret

Hvor stod det med "Dokumentation for ingen indtægt"? Vi har lavet angivelsen i hånden i år, da vi flyttede sidste år, men jeg mener ikke at der stod andet på supplement siderne der skulle udfyldes, end om man havde været gift hele året. (Og muligvis var det også her man skulle fradrage udgifter til kapitalpension - samme rubrik var på hoved-angivelsen og supplementet, dejligt forvirrende.)

Besvaret

Det står under Indsendelse på side 1. At man skal dokumentation fra udelandsk skattemyndighed med oplysning om indkomst. Ellers kan de vel ikke se om mindst 75 % af indkomst stammer fra Danmark

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...