Carlos santos Skrevet July 20, 2010 Rapporter Skrevet July 20, 2010 Hej allesammen Jeg har tænkt mig skifte mit Tyske statsborgerskab ud med det Svenske "hvis det er muligt" Grund til jeg vil gøre det er at, jeg er flyttede fra Tyskland for 20 år til Dk har har hellere ingen tilknytning til Tyskland Jeg har boede i Sverige 3 år Sammen med min kone og min kommende Barn:) Det vil være en rigtigt STORT hjælp hvis nogen herinde i forum, kan fortæller om hvis de ved om regler eller har selv erfaring med det. Har prøvet surfe om det på nettet uden det store Hjælp På forhånd tak og gode sommer til alle
Jakriborg Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Som tysker skal du have boet i Sverige i mindst 5 år, før du kan blive svensker. Du kan læse alt om at erhverve svensk statsborgerskab på www.migrationsverket.se
Carlos santos Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 Har hørt at er man statsb. fra et EU land . skal man kun have boede i Sverige i 3 tre år for skiftet det . Det passer måske ikke?
Jakriborg Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Det står der i hvert fald ikke noget om på www.migrationsverket.se, men du kan jo spørge dem ad. Nordiske statsborgere kan blive svenske efter 2 år. Statsløse kan blive svenske efter 4 år. Alle andre kan blive svenske efter 5 år i Sverige.
Jakriborg Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 P.S. Der er vist også noget om, at man kan blive svensker hurtigere, hvis man er gift eller bor sammen med en svensk statsborger. Men det skrev du jo ikke noget om, at du er.
Ann Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Du kan blot udfylde guiden her, så får du svar på om du kan blive svensk medborger: http://www.migrationsverket.se/info/456.html ... men fandt også svaret. Det er 5 år, med mindre din kone er svensk. Så er det kun 3 år: Kortare tid om du lever tillsammans med en svensk medborgare Är du gift, lever i ett registrerat partnerskap eller är sambo med en svensk medborgare sedan minst två år tillbaka kan du söka svenskt medborgarskap redan efter tre år i Sverige. Har din make, maka, partner eller sambo tidigare haft ett annat medborgarskap (eller varit statslös) måste han eller hon ha varit svensk medborgare i minst två år. Det räcker inte att ni är t.ex. gifta — ni måste också bo tillsammans.
Carlos santos Besvaret July 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2010 Mange tak til jer det var et stort hjælp. god sommer,
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu