PJKB Skrevet July 21, 2010 Rapporter Skrevet July 21, 2010 Dette signal bliver jeg mödt med i min 3 år gamle ML 320 ca hver 100km og den er ca 80% fuld. Er det normalt? Er jo bange for at fylde for meget olie på. Tjekker olie når den er kold og står vandret............Det er ofte signalet kommer over höjbroen, men der hälder den også!! Men det kommer også når jeg körer ligeud!!
larscph Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Hvis den er 80% fuld så lyder det da til at der er noget galt med niveaumåleren....
Basse Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Hmm tjekker altid olie når bilen er varm - så jeg er sikker på der ikke er vand/kondens i skidtet. Men det er måske helt forkert ?
Juff Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Nej olien skal være varm... Mener man siger den lige skal stå 10 min så olien kan løbe helt ned...Filteret indeholder også lidt...
Lollikken Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Nej olien skal være varm... Mener man siger den lige skal stå 10 min så olien kan løbe helt ned...Filteret indeholder også lidt... Sjovt, jeg har så altid fået at vide at motoren skal være kold så er man sikker på at 'alt' er i sumpen. Det er også det mest logiske i mine øjne. Rådet har dog kun været fra Lollikker så det kan være det er et lokalt fænomen ;)
Juff Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 En ting er ihvertfald sikkert...... Hvis motoren har været i gang skal den lige stå stille så olien kan løbe ned :D
larscph Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Det er i øvrigt lettere i min BMW 3.... Den har slet ingen mekanisk oliepind... :) Efter man har startet motoren går der nogen minutter så kan olieniveauet aflæses direkte på computeren i bilen... Det er sgu ganske smart - så længe systemet ikke er defekt, that is!
Lollikken Besvaret July 21, 2010 Rapporter Besvaret July 21, 2010 Det er i øvrigt lettere i min BMW 3.... Den har slet ingen mekanisk oliepind... :) Efter man har startet motoren går der nogen minutter så kan olieniveauet aflæses direkte på computeren i bilen... Det er sgu ganske smart - så længe systemet ikke er defekt' date=' that is![/quote'] Jeps High tech solutions to low tech problems er ikke altid den rigtige løsning. så må vi jo bare håbe at check control fanger en defekt olie måler ;)
larscph Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Jeps High tech solutions to low tech problems er ikke altid den rigtige løsning. så må vi jo bare håbe at check control fanger en defekt olie måler ;) Ja præcist! Det er lidt sent at først opdage det når det er olietryks-måleren der giver advarslen.... Jeg syntes dog stadigvæk at det mest fjollede er at man har fjernet det helt almindelige reservehjul til fordel for alt det der lappe-kit og/eller runflat helvede... Grrrr.... Men det er så off-topic her :)
Juff Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Jeg vil også være med på OT. Men det letter jo vægten larscph :th2:..yderst vigtigt.... I mit tilfælde er der dog placeret en Bose sub nu.... Havde og et lappekit i type r, men der var det tomme rum ganske fint til extra opbevaring...
larscph Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Jeg ved godt det med vægten... Det hjælper dog ikke når du stopper andet gear derned, vel.. hehe... Det kan også være det er mig, jeg har bare ikke FULD tiltro til det der lappe-kit er ufejlbarligt - og det er bare øv hvis det ikke lige spiller en sen aften på en tysk motorvej.. Selv om det faktisk fungerede udmærket den ene gang jeg har haft brug for det indtil nu! Der er faktisk også et rum under "låget" i bagagerummet i BMW'en, men jeg er ikke helt sikker på at det kan rumme et hjul faktisk...
Juff Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Jeg har heldigvis ingen erfaringer med punkteringer....... måske man lige burde sætte sig ind i hvordan det kit rent faktisk fungere, så man ikke pludselig står og klør sig i håret med bilerne susende forbi =/
larscph Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 Hehe.. Ja... Jeg punkterede hos kærestens forældre - der var kørt ny grus på grusvejen inkl. én stor skarp sten der satte sig midt i det ene bagdæk.. Ppffffffffzzzzzzzzzzzzttt.... Det var nu rimelig let at bruge: 1) Ud med ventilen 2) I med det der lappelim 3) I med ventilen 4) Pump dækket op (jeg skippede den der lille skod-12-volts kompressor og lånte svigerfars rigtige kompressor - det er NOGET hurtigere) 5) Kør straks et antal km med jævn hastighed så limen fordeler sig (kan ikke huske hvor mange km... det står i vejledningen). 6) Check dæktryk - hvis den holder trykket er du good-to-go. 7) Kør forbi værkstedet ved og få checket hjulet er i balance når du har mulighed for det. Alt i alt syntes jeg dog det er hurtigere og lettere at skifte hjul... Plus man må/bør ikke køre mere end 80 km/t før dækket er kontrolleret :(
Juff Besvaret July 22, 2010 Rapporter Besvaret July 22, 2010 aaah ok... Man slipper for donkraften så.... :)
Lollikken Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 aaah ok... Man slipper for donkraften så.... :) du slipper også for visheden om at det dæk du har sat på kan klare resten af turen ;) der ofrer jeg gerne 30 sekunder på donkraften :D
Juff Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 Ellers må jeg bruger sub´en som reservehjul.... Den er mig bekendt rund :-)
larscph Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 du slipper også for visheden om at det dæk du har sat på kan klare resten af turen ;) der ofrer jeg gerne 30 sekunder på donkraften :D 30 sekunder er intet ift. den tid det tager at pumpe dækket op igen med den der minimale 12 v kompressor! ;-)
Lollikken Besvaret July 23, 2010 Rapporter Besvaret July 23, 2010 30 sekunder er intet ift. den tid det tager at pumpe dækket op igen med den der minimale 12 v kompressor! ;-) Kan måske være at biltemas cykelpumpe med manometer ville være en fordelagtig erstatning :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu