Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er der nogle som ved hvad en kobling til en porsche 997 4s årg 2007 koster i reservedel. Nogen som ved om det kan betales sig at få den skiftet i tyskland i stedet for sverige? MVH Qlyx!

Besvaret

Ærgeligt med koblingen. Jeg fik skiftet min for et halvt år siden i en Boxster S og gav dengang lidt under 8000 sek i reservedele. Mon ikke det er déromkring? Jeg tror der er lidt at spare i reservedele i Tyskland men inkl. transport derned, så er der nok ikke den store forskel.

Besvaret
Sorry for offtopic' date=' men har den spist en kobling på 3 år? Lyder da helt vildt..[/quote'] Lyder som noget, man relativt ofte ser på AWD-biler med rigtigt mange igangsætninger for FULD pedal i rygsækken. Mange Evo- og STI-ejere (især de der elsker 1/4-mile) skifter gerne kobling nærmest årligt. :)
Besvaret
Er det ikke reservedelsprisen han spørger om. Inkl. arbejde ville prisen for mig være 17K.
Og har man som jég et Porsche Mastercard (få en folder hos forhandleren eller find linket på nettet), får man 10% på ALT hos Porsche. (værkstedsbesøg, reservedele, you name it...)
Besvaret
Check også lige priserne hos 3*Larsson i Fosie. De skulle efter sigende være autoriseret Porsche værksted til halv pris.
Jeg har hørt at "Myggan" i Tommellia er god. Han er dog ikke Porsche certificeret men har arbejdet med det i 30 år, og skulle være mere ærlig end fx Porsche Syd, som jeg ikke er duperet af.
Besvaret

Så kom prisen Porsche i Kalmar skal have 18.000 kr SEK. MLA i københavn skal have 13,000 dkk de giver 30% på regningen når bilen er o 4 år gl. Det synes jeg nu er fair nok. Smutter svinghjulet så er det dyrt dertil kan erlægges yderligere 7000 kr i reservedel og 10.000 med arbejdsløn. 20.000 totalt for kobling og svinghjul inkl. moms. så det håber vi ikke også ryger.

Besvaret

"Sorry for offtopic, men har den spist en kobling på 3 år? Lyder da helt vildt.." Hehe, nu er det jo ikke en morfar gynge jeg har, hehe. Den får jo lov til at blive luftet på banen en gang imellem. Og som de der kører bane sikkert ved, så er motorbremsning den bedste måde kan bremse i inden kurver. Det er desværre også det der slider mest på koblingen meget moment skal bremses ned.

Besvaret
"Sorry for offtopic, men har den spist en kobling på 3 år? Lyder da helt vildt.." Hehe, nu er det jo ikke en morfar gynge jeg har, hehe. Den får jo lov til at blive luftet på banen en gang imellem. Og som de der kører bane sikkert ved, så er motorbremsning den bedste måde kan bremse i inden kurver. Det er desværre også det der slider mest på koblingen meget moment skal bremses ned.
Øhhh? motorbremsning er det bedste ? - det er sarkasme ikke? :-) Du bruger vel heal/toe når du gearer ned inden svinget - ellers skal du sørme igang med at lære den teknik.
Besvaret
Jeg har hørt at "Myggan" i Tommellia er god. Han er dog ikke Porsche certificeret men har arbejdet med det i 30 år' date=' og skulle være mere ærlig end fx Porsche Syd, som jeg ikke er duperet af.[/quote'] Det er helt sikkert - de er nogle røvere. De mistede lige mig som kunde i forgårs. Skulle have dem til at koble servicecomputeren til, trykke på 2 knapper og gemme ny PCM konfiguration. "Det er lavt prioriteret - du kan få en tid om en måned". HVAD FANDEN? Sikke en service istedet for lige at gøre det ind i mellem og få en glad kunde. Brugte tidligere Johnny der arbejdede hos VW - men som nu er på PC Malmö. Så vil rigtig gerne høre hvad i andre bruger.
Besvaret
Hehehe - tror basse har ret her. På banen findes der kun 2 muligheder - enten har du speederen i bund eller du står på bremsen. Ikke noget med motorbremsning her :-D
Hørt! Og det, der slider på koblingen, er ikke "meget moment skal bremses ned" (kan du, porsche4s, i øvrigt ikke uddybe, hvad du helt præcis mener med dette??), men derimod manglende rev-matching - eller heel'n'toe (hvori rev-matching indgår), hvis man er så avanceret, og pedalernes placering i forhold til hinanden gør det nemt.
Besvaret

Husk det er billigere at skifte bremser, end gearkasse og/eller kobling ( i værste tilfælde ny bil, når du ryger af i svinget og i barrieren pga ukontrolleret fart/masse ændring). Så drop den motorbremsning og tryk hårdere på bremsen samtidig med du lære en eller anden form for heel/toe / rev matching. Der er flere metoder.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...