hansi1 Besvaret August 2, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 2, 2010 Sambo? Kan det give mig øko problemer? Nu er sagen den, at jeg engang mødte en sød Brazilliensk kvinde i Italien. Vi blev forelsket i halvt års tid og alt det der med langdistance forhold blev vi træt af. Jeg bor i Sverige og boede også i Sverige før at jeg mødtes med hende. Vi beslutter os for at lave en sambo hos skatteverket og hun flytter her til Sverige sammen med mig. 2 måneder senere ringer det Italienske politi og får at vide at hun er efterlyst af det Italienske politi. Det skal siges, at det Italienske politi ikke ved hvor hun er, fordi at hun tog sit Italienske mobil nr. med sig. Jeg beslutter mig så at slå op med hende og vi har kun været sammen i 2 måneder. Fordi at jeg har anskaffet hende sambo, fik hun 2 års visum her i Sverige. Hun vælger så at flytte til en vendinde i Stockholm og senere er hun i fastforhold med en anden. Nu er der en masse regler ang. sambo som gør mig bekymret. Når jeg sælger min lejlighed i Sverige og flytter til Danmark, vil hun få noget af boligens værdi? Kan jeg blive gjort erstatsningsansvarlig økonomisk for hende? Hun påstår selv at hun har afbrudt samboet efter 2 måneder med hos skatteverket og hos migrationsverket. Jeg fandt også ud af at hun havde oplyst nogle ukorrekte oplysninger om mig via sambo erklæring. Det skal siges at vi slå op for ca. 1 år siden og har intet hørt fra migrationsverket, så jeg tror på at hun har opsagt samboet, men har fået en ny sambo hos en anden.
Gio Besvaret August 2, 2010 Rapporter Besvaret August 2, 2010 Forkert forumNej - det er egentlig et skatteteknisk spørgsmål. Så det passer fint herinde.
Lollikken Besvaret August 2, 2010 Rapporter Besvaret August 2, 2010 Spændende sag (som ikke indvolveret =)). Jeg mener at have læst på Nils' guide at det er kun et problem hvis din lejlighed blev købt med henblik på at I to skulle bo der sammen. IKKE hvis du boede der i forvejen og hun flyttede ind i to måneder. Du kan evt. prøve at skrive til ham (brugeren Nils herinde). Det kan være han kan huske hvor han fandt det henne =) Held og Lykke!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu