Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har prøvet at komme igennem til vores vårdcentral i går og idag. Hvis jeg overhovedet kommer igennem til køen, skal jeg vente over en time til pladsen bevæger sig fra eks nr 15 til 10. Er det standarden her i Sverige ? Pt er jeg tilknyttet Gullviksborg Vårdcentral

Besvaret

Jeg forsögte at få fat i dem i går morges og på Skurups vårdcentral er der heldigvis en "ring mig op" funktion (ikke standard på alle?), som jeg benyttede mig af. Jeg var nr. 4 i kö, så troede ikke det skulle tage så lang tid, men blev ringet op efter 1 time!!! Dog sagde receptionisten at der var problemer med telefon- og computersystemet i hele regionen, så alt var fuldständigt håblöst. Der er åbenbart stadig problemer... Jeg synes det värste ved deres bookningssystem er, at man kun kan booke til samme dag, og er der ikke plads den dag, kan man pänt ringe igen dagen efter, gå igennem hele kömöllen igen for at forsöge få en tid den dag. AAARRRRGGGHHH, sådan noget har jeg ikke tålmodighed til! Så ja, jeg synes også det af og til er håblöst, men det lader til at det ikke kun er den enkelte vårdcentrals fejl i öjeblilkket...

Besvaret

Ja, du kan sagtens bruge DK nummer (gør vi selv). Kan heller ikke forstå det kan tage så pokkers lang tid men ikke unormalt med 30-45 min. kø fra nummer 8-10 stykker. Derfor ganske smart med opringnings-funktionen.

Besvaret

Telefon växel Det er sådan at mange (Hvis ikke alle) vårdcentraler er tilkoblet en central i Nord Sverige. Så selvom man er nr 1 iköen kan man vente i 100 år. Man er nr 1 til Skurup ja, men der er i virkeligheden måske flere 100 foran en i köen. Sygt. Men Sanne det er en af grundende til at jeg har haft familjhälsen i Rydsgård siden den åbnede. De er nemlig ikke tilkoblet den central. Ja, så klart andre grunde også, den er bedre end vårdcentralen. Isär mange med små börn välger den.QUOTE=SanneJ;221983]Jeg forsögte at få fat i dem i går morges og på Skurups vårdcentral er der heldigvis en "ring mig op" funktion (ikke standard på alle?), som jeg benyttede mig af. Jeg var nr. 4 i kö, så troede ikke det skulle tage så lang tid, men blev ringet op efter 1 time!!! Dog sagde receptionisten at der var problemer med telefon- og computersystemet i hele regionen, så alt var fuldständigt håblöst. Der er åbenbart stadig problemer... Jeg synes det värste ved deres bookningssystem er, at man kun kan booke til samme dag, og er der ikke plads den dag, kan man pänt ringe igen dagen efter, gå igennem hele kömöllen igen for at forsöge få en tid den dag. AAARRRRGGGHHH, sådan noget har jeg ikke tålmodighed til! Så ja, jeg synes også det af og til er håblöst, men det lader til at det ikke kun er den enkelte vårdcentrals fejl i öjeblilkket...

Besvaret

Jeg har prövet det samme, da vi boede inde i Malmö. Men måske var/er der bare mere drön på i de "tätbefolkede" områder? Her i Oxie bliver jeg ofte ringet op 5-10 minutter efter, og det, synes jeg, er service :D Der er også stor forskel på VC'ernes kompetence og velvillighed til at hjälpe syge mennesker desvärre, det er min erfaring. Jeg har (i hvert fald med mig selv som patient) for sidste gang sat mine ben inde på jour-VC'en på Värnhem (tidligere södervärn)!!! Men det er da altid noget, at de har sat deres priser ned ;) Og nu kan man få högkostnadskort i efterskot ;) Sanne; Du kan sagtens bestille en tid til senere på ugen eller ugen derefter, hvis det handler om skavanker, der kan vente. De tider, du kan få om morgenen er akute-tider, som först bliver "frigivet" den pågäldende dag, og har man brug for at blive tilset af en läge samme dag, er det med at stå tidligt op og ringe, når de åbner.

Besvaret
Sanne; Du kan sagtens bestille en tid til senere på ugen eller ugen derefter' date=' hvis det handler om skavanker, der kan vente. De tider, du kan få om morgenen er akute-tider, som först bliver "frigivet" den pågäldende dag, og har man brug for at blive tilset af en läge samme dag, er det med at stå tidligt op og ringe, når de åbner.[/quote']Ja ja, men det gør da ikke systemet bedre???? Når jeg ringer til en læge er det for at få en tid, ikke for at sidde i telefon konstant! :-( Jeg synes da ihvertfald personligt at det ville gøre min dagsplanlægning LIDT lettere, hvis jeg kunne vide hvornår jeg kunne få en tid -også selvom det er til dagen efter eller dagen efter... DONT CARE, men gider ikke sidde i telefonkø mere end højst nødvendigt!
Besvaret

At få fat i en vårdcentral er noget af en bedrift her i Sverige. Og sådan har det desværre været i årevis. Ved ikke om det er lettere bare at troppe op og bede om at få en tid frem for at hænge i telefonen i timevis dag efter dag...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...