Pendleren Skrevet September 11, 2010 Rapporter Skrevet September 11, 2010 Så køber vi sgu ny dyt :) Vi har længe drøftet om vi skulle sige Q7 3.0TDI eller BMW 535d Sedan (Ingen af os er meget for STW). Valget er faldet på denne.. http://www.blocket.se/goteborg/BMW_535_d_Aut_M_Sport___Navi_27746305.htm?ca=23_11&w=3 Hvad er jeres mening om denne og prisen?
Jalibath Besvaret September 11, 2010 Rapporter Besvaret September 11, 2010 Ser jo rigtig fin ud. Selv er jeg AUDI fan, men slet ikke i Q-klassen. Jeg ved at 535D er en super rost motor, men jeg mener at have hørt/læst et sted noget om BMW's dieselmotorer. Prøv at cheke Bilmagasinet i DK eller google det.
larscph Besvaret September 11, 2010 Rapporter Besvaret September 11, 2010 Den ser super fin ud! Dog syntes jeg prisen måske er et nøk i overkanten hvis du fx sammenligner med den her http://www.bytbil.com/bilar/bmw/535/avqsb3dg/?criterias=EUWRUDIAAYkB8v68MATA4AEgWgA_! (og ja ved godt du ikke vil have en STW) som godt nok er en årgang ældre men til gengæld har kørt 30.000 kortere... Og så har den fjernstyret motorvarmer (=meget meget nice om vinteren!!)
Lollikken Besvaret September 11, 2010 Rapporter Besvaret September 11, 2010 Ang 'STW' / Touring så er det mit indtryk at en touring er lidt lettere at sælge igen når den tid kommer, men nu er jeg ikke vant til at købe biler i den prisklasse så det kan godt være folk har en anden preference :D
Don A Besvaret September 11, 2010 Rapporter Besvaret September 11, 2010 Ang 'STW' / Touring så er det mit indtryk at en touring er lidt lettere at sælge igen når den tid kommer' date=' men nu er jeg ikke vant til at købe biler i den prisklasse så det kan godt være folk har en anden preference :D[/quote'] tror du har ret. især når det gælder bmw.
Don A Besvaret September 11, 2010 Rapporter Besvaret September 11, 2010 Den ser super fin ud! Dog syntes jeg prisen måske er et nøk i overkanten hvis du fx sammenligner med den her http://www.bytbil.com/bilar/bmw/535/avqsb3dg/?criterias=EUWRUDIAAYkB8v68MATA4AEgWgA_! (og ja ved godt du ikke vil have en STW) som godt nok er en årgang ældre men til gengæld har kørt 30.000 kortere... Og så har den fjernstyret motorvarmer (=meget meget nice om vinteren!!) den her har også komfort sæder :-)
samson Besvaret September 12, 2010 Rapporter Besvaret September 12, 2010 Jeg syntes du skulle tage og komme og male mit gulv - så skal jeg nok fortælle dig min mening....... Jasper
Pendleren Besvaret September 12, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2010 Jeg syntes du skulle tage og komme og male mit gulv - så skal jeg nok fortælle dig min mening....... Jasper PM sendt! Glæder mig til at høre din mening :)
Pendleren Besvaret September 12, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2010 Den ser super fin ud! Dog syntes jeg prisen måske er et nøk i overkanten hvis du fx sammenligner med den her http://www.bytbil.com/bilar/bmw/535/avqsb3dg/?criterias=EUWRUDIAAYkB8v68MATA4AEgWgA_! (og ja ved godt du ikke vil have en STW) som godt nok er en årgang ældre men til gengæld har kørt 30.000 kortere... Og så har den fjernstyret motorvarmer (=meget meget nice om vinteren!!) Den er SUPER fin, den der STW. Avs! Den jeg selv kiggede på er på papiret en 2008, men blev taget ibrug Dec. 07, så er det egentlig ikke en 2007? Konen er ikke glad for Touring, så det bliver det nok ikke :) Dog kan jeg godt se hvad i mener med gensalgsværdi.. Kender i til steder som kunne have en 535d Sedan stående til salg ala den jeg først kiggede på? Kunne måske være der fandtes en bedre deal ;) Skal også lige sige at de UMÅDELIGE dårlige til at besvare spørgsmål (Vidste ikke om denne havde været skadet og ej heller hvilken garanti der kommer med bilen) samt at ringe tilbage hos Göteborg Bilia Group, som nu denne vil erhverves fra. Nogen der før har handlet med dem?
larscph Besvaret September 12, 2010 Rapporter Besvaret September 12, 2010 Ja helt generelt er en stw i den bilklasse nok lettere at sælge igen. Det skader heller ikke den har trækkrog - der har BMW heldigvis et fint et der kan klappes væk når man ikke bruger det - ude af øje :) Det har den hvide stw jeg linkede til dog ikke! Og det er KONEN der ikke vil have en touring? Så skal du da bare fortælle hende hvor let det er at hælde en masse IKEA indkøb ind bag i den... Eller hvor simpelt det er at køre på loppis og købe alle mulige nødvendigheder direkte med hjem.. Eller hvad der nu passer til hende - den slags argumenter kan de godt lide :) Det der med årgange - det er sådan mener jeg helt bestemt at bilproducenten begynder at rulle fx årgang 2008 af samlebåndet til salg i 2007, således at modellen er en 2008 model - men ibrugstagningdatoen er jo stadig 2007. Hvis forhandleren ikke ved/kan svare på så simple spørgsmål om bilen - tja - så ville jeg finde en anden forhandler!
Wallaroo Besvaret September 14, 2010 Rapporter Besvaret September 14, 2010 Den vil jeg satme ikke købe. For det første så er den hvid - det er dårlig stil og et stort prismæssigt minus ved en større nyere bil, medmindre man kan selvfølgelig li farven. man bør efter min mening også holde sig væk fra biler der har kørt i storbyer som gøteborg, da de har mange flere køretimer bag sig. tænk selv på - hvor lang tid tager det at køre 30 km i en storby og hvor lang tid tager det på landet? - tjek derfor tidligere ejers bopæl og køb en anden hvis han er fra gøteborg
mickiii Besvaret September 14, 2010 Rapporter Besvaret September 14, 2010 Den vil jeg satme ikke købe. For det første så er den hvid - det er dårlig stil og et stort prismæssigt minus ved en større nyere bil' date=' medmindre man kan selvfølgelig li farven. man bør efter min mening også holde sig væk fra biler der har kørt i storbyer som gøteborg, da de har mange flere køretimer bag sig. tænk selv på - hvor lang tid tager det at køre 30 km i en storby og hvor lang tid tager det på landet? - tjek derfor tidligere ejers bopæl og køb en anden hvis han er fra gøteborg [/quote'] Blot til din information, så har jeg netop solgt min 2009 Audi A4 Avant i hvid, desuden med alt i udstyr (manglede vis kun soltag). Min var mere attraktiv i markedet på grund af udstyret, men langt de fleste interesseret lagde vægt på at den var hvid, og at det var det som de var på jagt efter... sååh. Men klart, det er en modefarve, og moden kan gå den anden vej, men lige p.t. så er min vurdering at det stadig er attraktivt i markedet. Derudover, så er min nye Z4 sort, og jeg havde helt glemt hvor hurtigt en sort bil kommer til at se beskidt ud. Der holder en hvid sig overraskende nok pænere længere.
Don A Besvaret September 14, 2010 Rapporter Besvaret September 14, 2010 ja lige P.T er hvid ikke nogen dum farve
Pendleren Besvaret September 14, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2010 Den vil jeg satme ikke købe. For det første så er den hvid - det er dårlig stil og et stort prismæssigt minus ved en større nyere bil' date=' medmindre man kan selvfølgelig li farven. man bør efter min mening også holde sig væk fra biler der har kørt i storbyer som gøteborg, da de har mange flere køretimer bag sig. tænk selv på - hvor lang tid tager det at køre 30 km i en storby og hvor lang tid tager det på landet? - tjek derfor tidligere ejers bopæl og køb en anden hvis han er fra gøteborg [/quote'] Så fik man da en mening ;) Er dog meget uenig i det med farven hvid da biler i denne farve pt. sælger som varmt brød. Dette er både verificeret hos MB og BMW i henholdsvis Malmö, Helsingborg og Stockholm. Endvidere er den hvide pt. dyrere uanset hvilken anden farve man sammenligner med. Vedr. bykørsel, så har du helt ret, men om ejeren har kørt bykørsel 90000km på 2 år, så har han nærmest kørt i cirkler.. ;)
Pendleren Besvaret September 14, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 14, 2010 Den her er også fin!!! http://www.blocket.se/malmo/BMW_335_d_29141924.htm?ca=23_11&w=0&last=1
Don A Besvaret September 14, 2010 Rapporter Besvaret September 14, 2010 men noget helt andet end en 535D .. Og opdateret de ikke 3 serien i 07 ligesom 5 serien?? tanker på gearknop.. den har den gamle. ?? ikke sikkert de gjore.
Wallaroo Besvaret September 14, 2010 Rapporter Besvaret September 14, 2010 Så fik man da en mening ;) Er dog meget uenig i det med farven hvid da biler i denne farve pt. sælger som varmt brød. Dette er både verificeret hos MB og BMW i henholdsvis Malmö' date=' Helsingborg og Stockholm. Endvidere er den hvide pt. dyrere uanset hvilken anden farve man sammenligner med. Vedr. bykørsel, så har du helt ret, men om ejeren har kørt bykørsel 90000km på 2 år, så har han nærmest kørt i cirkler.. ;)[/quote']hvid var også på mode i 80erne men da den gik af mode var nyere hvide luxusbiler op til 30t billigere end metalfarvede, og sådan blir det vel igen? med sølvmetal går man dog aldrig galt i byen hvis man også ser det som investering. ja bilen har nok også været brugt til pendling med det km tal, men hvor meget der har været bykørsel er jo ikke til at sige. jeg vil skønne at det i gennemsnit tar mindst 3 gange så lang tid at nå fra a til b i en storby som det gør udenfor en storby - så en storbybil har vel alt andet end lige kørt 3 gange længere tid :-)
Perfekt_g Besvaret September 30, 2010 Rapporter Besvaret September 30, 2010 Har lige købt bil i samme klasse og endte med en A4 3,0 Tdi - og det kan VIRKELIG anbefales! Det er ganske enkelt en fantastisk bil/motor og kabinen med Valcona læder, S-line osv. kan slet ikke sammenligned med BMW's.. 535D'eren er en fed bil, men alderen begynder at vise sig. 335D er et skidt køb - der kommer en ny inden for et års tid..
Pendleren Besvaret September 30, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 30, 2010 Har lige købt bil i samme klasse og endte med en A4 3,0 Tdi - og det kan VIRKELIG anbefales! Det er ganske enkelt en fantastisk bil/motor og kabinen med Valcona læder, S-line osv. kan slet ikke sammenligned med BMW's.. 535D'eren er en fed bil, men alderen begynder at vise sig. 335D er et skidt køb - der kommer en ny inden for et års tid.. Vil nu ikke kalde det samme klasse ;) Har prøvet Audi'en og var skuffet da jeg altid har holdt af Audi. Ny 335d? 2011?
dannemare Besvaret September 30, 2010 Rapporter Besvaret September 30, 2010 hvid var også på mode i 80erne men da den gik af mode var nyere hvide luxusbiler op til 30t billigere end metalfarvede' date=' og sådan blir det vel igen? [/quote'] Det kommer vist helt og aldeles an på bilen... ;) Nu er min måske ikke en "luksus"-bil, men dens hvide ydre klæder den mere end nogen anden farve. Bilens former træder perfekt igennem i hvid, hvilket ikke i samme grad er tilfældet i de mørke farver (blå, sort). En hvid 335i coupé ville helt sikkert også falde i god jord hos mig. :)
Perfekt_g Besvaret October 6, 2010 Rapporter Besvaret October 6, 2010 Vil nu ikke kalde det samme klasse ;) Har prøvet Audi'en og var skuffet da jeg altid har holdt af Audi. Ny 335d? 2011? Prismæssigt er det samme klasse... Og bilerne er reelle alternativer.. Var ude og prøve flere 335d'ere og en 535d'er inden jeg besluttede mig for Audi'en. Med fare for at blive uvenner med mange her på forummet, så synes jeg simpelthen ikke at 535d'eren kører godt. Der er en del støj i den over 160 km/t og over 200 km/t "vandre" den. Derimod er 335d'eren en helt anden sag - den kører fantastisk, men kabinen er kedelig, man kan kun få den med aut. gear og frem for alt så bliver den et meget dyrt bekendtskab rent afskrivningsmæssigt når den nye model ankommer. Mht. Audien så tjek lige det her link: Den er kedelig i std. udgaven, men med Dynamic stering, Audi Drive Select, S-line pakke etc. så kører den mindst lige så fedt som 335d'eren - det er en anden oplevelse pga. firehjulstrækket, men mindst en lige så sjov oplevelse (fordelingen er 40/60 på den nye model, så nu kan man faktisk styrer den med speederen som på en baghjulstrækker). Mht. den nye 3-serie så kan du læse lidt her: http://www.inautonews.com/2011-bmw-3-series-first-images http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/BMW-3-series-the-new-2011-F30/
dannemare Besvaret October 6, 2010 Rapporter Besvaret October 6, 2010 Prismæssigt er det samme klasse... Og bilerne er reelle alternativer.. Var ude og prøve flere 335d'ere og en 535d'er inden jeg besluttede mig for Audi'en. Med fare for at blive uvenner med mange her på forummet, så synes jeg simpelthen ikke at 535d'eren kører godt. Der er en del støj i den over 160 km/t og over 200 km/t "vandre" den. Derimod er 335d'eren en helt anden sag - den kører fantastisk, men kabinen er kedelig, man kan kun få den med aut. gear og frem for alt så bliver den et meget dyrt bekendtskab rent afskrivningsmæssigt når den nye model ankommer. Well, kan det tænkes, at 535d'eren, du prøvekørte, måske kunne trænge til en 4-hjulsudmåling? Måske var dækkene skævslidte, eller måske var dæktrykket bare helt, helt galt? Who knows, der kan formentligt være mange grunde til din oplevelse, men jeg kan ikke umiddelbart forestille mig, at en 535d skulle være et komfortmæssigt skridt ned ad stigen sammenlignet med en 335d.
Perfekt_g Besvaret October 7, 2010 Rapporter Besvaret October 7, 2010 Well' date=' kan det tænkes, at 535d'eren, du prøvekørte, måske kunne trænge til en 4-hjulsudmåling? Måske var dækkene skævslidte, eller måske var dæktrykket bare helt, helt galt? Who knows, der kan formentligt være mange grunde til din oplevelse, men jeg kan ikke [i']umiddelbart forestille mig, at en 535d skulle være et komfortmæssigt skridt ned ad stigen sammenlignet med en 335d. Jeg har ikke skrevet at 535d'eren havde ringe komfort (ud over støjen - og det var mærkeligt nok primært vindstøj) men derimod at jeg ikke synes den kører godt... Den 535d'er som vi prøvede havde 5 tkm. på klokken, stod med alt i udstyr og var et halvt år gammel. Jeg har været med ude og kører i andre 5-serier (dog primært bensin) og støjen har været nogenlunde tilsvarende. Det er en fin bil og sammenlignet med den gamle E-klasse er den væsentligt mere dynamisk, men sammenlignet med hvad du ellers kan få for 350-450.000 sek., så er den langt bagud på mange væsentlige områder. A4'eren er i den høje ende af prisskalaen, men eftersom jeg selv lige har stået i samme situation som tråd starter så synes jeg, at jeg ville give ham mit bidrag med. Man er jo så velkommen til at være uenig, men lidt forskellige meninger gør nok ikke trådstarters beslutningsgrundlag dårligere..
dannemare Besvaret October 7, 2010 Rapporter Besvaret October 7, 2010 Jeg har ikke skrevet at 535d'eren havde ringe komfort (ud over støjen - og det var mærkeligt nok primært vindstøj) men derimod at jeg ikke synes den kører godt... Køreegenskaber kan i min bog så afgjort også spille ind på den komfortmæssige del af køreoplevelsen. Hvis jeg køber en stor, lækker 535d vil jeg helt automatisk gå ud fra, at jeg kan glide ned ad autobahn med 200 i timen, mens jeg styrer bilen med en lillefinger (at jeg så personligt altid har to hænder på rattet, er en helt anden sag). Hvis jeg skal sidde og korrigere for vandring hele tiden, er det hos mig et hak i den samlede komfortoplevelse. Komfort er ikke kun et spørgsmål om, hvorvidt bilen er udstyret med fuldautomatisk aircon og sædevarme. Komfort er for de fleste også et spørgsmål om, hvorvidt bilen giver en behagelig og afslappende køreoplevelse i høj fart såvel som kørsel på den elendige og hullede asfalt inde i de fleste byer, uden at hele kabinen ryster.
larscph Besvaret October 7, 2010 Rapporter Besvaret October 7, 2010 Komfort er for de fleste også et spørgsmål om' date=' hvorvidt bilen giver en behagelig og afslappende køreoplevelse i høj fart såvel som kørsel på den elendige og hullede asfalt inde i de fleste byer, uden at hele kabinen ryster.[/quote'] Der vil jeg så lige indsparke at en 3-serie på den hullede asfalt / skæve brosten som vi har her i København bestemt ikke er en komfortabel oplevelse... ;) I det mindste ikke i min E90 330i på 18" hjul... Til gengæld glider den 200 uden den mindste tøven :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu