Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej med jer... Jeg går rundt med tanken om købe en ny brugtbil. BMW 03 Cab. Har kigget på et par stykker på blocket.. Har fået at vide af en ven at men ikke skal købe en bil som er Svensksåld pga forsikring og at komme af den sener Har han ret???

Besvaret

Det er mit indtryk at biler som er Svensksåld (betyder købt/solgt i Sverige, dvs. IKKE en import bil) har en højere brugt bils værdi end import biler. Så Ikke svensksåld er godt hvis du vil have en lidt billigere bil, men kan så også give en dårligere pris når du skal sælge igen :)

Besvaret

Jeg har haft masser af importbiler, og aldrig haft problemer med forhandlerne ikke vil tage dem i bytte. Og en lavere salgspris gør jo intet, når man selv har givet en lavere købspris for bilen ?

Besvaret

jeg har også haft en importbil - da jeg totalskadede den fik jeg kun det halve af forsikringsselskabet i forhold til hvis den havde været svensksåld. Det mener jeg er ekstremt unfair, da jeg jo ikke kan skaffe en tilsvarende for det gældene beløb. Skide nationalister det er hvad de er............... Så hvis du vil have et stort værditab så køb import - lille værditab svensksåld

Besvaret
jeg har også haft en importbil - da jeg totalskadede den fik jeg kun det halve af forsikringsselskabet i forhold til hvis den havde været svensksåld.
Hvilken bilmodel, hvilket km-tal og hvilken årgang? Hvorledes ved du, at du kun fik "det halve"? - er det din egen vurdering?
Besvaret
Jeg mente han sagde jeg skulle holde mig væk fra biller som ikke var svensk såld... Sorry Hvad med forsikring er det dyre end hvis det er en Svensk såld??
Jeg kører i importerede biler og er glad for det :) Jeg ka godt se fordelen i, at man via Transportstyrelsens web kan hente alle oplysninger om bilen inkl. den tidligere ejerkreds. Hos IF Försäkring koster det mig 1.000 SEK exstra - no problem :cool:
Besvaret

Eneste jeg ville købe svensk såld var en fabriksny bil, grundet de åbenlyse fordele omkring billig forsikring og service aftaler :-) Brugt, har jeg altid handlet som import. Snak med din forhandler, nogle gange har de et ganske godt samarbejde med en forsikringsmægler eller med et forsikringsselskab, og med forhandleren i ryggen er de ligeglade om det er import eller ej. Er et spoørgsmål om kunde tilgang og at overholde samarbejdsaftaler etc. Det samme gælder finansieringen, som regl har forhandleren et godt kort på hånden der - som i alle mine tilfælde - har slået bankens tilbud.

Besvaret
Hvilken bilmodel, hvilket km-tal og hvilken årgang? Hvorledes ved du, at du kun fik "det halve"? - er det din egen vurdering?
MB E270 CDI avantgade combi årgang 2000 med 180000 på tælleren, med alt i udstyr så som massagesæder, store navi m.m. Skaden skete i år 2006 i efteråret jeg fik 50000 SEK og kunne umuligt købe en tilsvarende bil hverken svensksåld eller import på daværende tidspunkt for det beløb
Besvaret
MB E270 CDI avantgade combi årgang 2000 med 180000 på tælleren, med alt i udstyr så som massagesæder, store navi m.m. Skaden skete i år 2006 i efteråret jeg fik 50000 SEK og kunne umuligt købe en tilsvarende bil hverken svensksåld eller import på daværende tidspunkt for det beløb
Det lyder helt sort, at du kun fik 50k i erstatning. Der må være mere til historien?
Besvaret

Nej den var desværre ikke længere lige meget hvor meget jeg brokkede mig til dem (AURO som for øvrigt er ejet af danske Codan) Taksator gav mig blot adresse på det der svarer til forsikringsankenævnet (har glemt hvad det hed) og så var jeg da velkommen til at klage, men så måtte jeg være klar over at der kunne være en ventetid på op til to år. I samme omgang fik jeg at vide at hvis bilen havde været svensksåld ville jeg nok have fået i omegnen af de 100-120. Jeg havde fuld historik på bilen fra Tyskland, samt fuld historik på alle service og reparationer udført i den tid jeg havde ejet bilen. Men lige lidt hjalp det.

Besvaret

Så skal der squ da bare klages, de er jo købmænd, så hvis de kan slippe med det halve er det da det de gør. Jeg fik stjålet en gammel volvo 850 t5 som var fra italien fik en fin pris af forsikringen det var länsförsäkringar.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...