everett Skrevet October 4, 2010 Rapporter Skrevet October 4, 2010 Hej Vi er en familie på 5, som flytter til Landskrona til december. I første omgang lejer vi et hus, men planlægger at købe det på længere sigt... Er der andre herinde, som bor i Landskrona? Tænkte, at det kunne være fint lige at kende til et par stykker i byen, inden vi flytter over:p Vores hyresværter har fortalte os, at der bor en dansk familie lidt længere nede af vejen, såååå... Jeg ved i er her!
Thomas Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Bor 20 km. Fra landskrona. Hvorfor vil i bo i landskrona? Troede ikk man frivilligt flyttede dertil.
everett Besvaret October 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2010 Hej Thomas Vi har valgt at flytte til Landskrona, fordi vi har tilbragt en del tid i byen - og ikke er blevet afskrækket af diverse udtagelser herinde omkring kriminaliteten i byen, indvandrerne osv. Vi har set kriminalstatistikkerne igennem, og kan jo se, at der faktisk er mere kriminalitet i Malmø! (ud fra gennemsnitstal osv.) Vi ved at det er Sverige Demokraternes højborg - men føler også, at de griber enhver lejlighed til at gøre byen værre end den egentlig er:-) Selvfølgelig er der nogen, som ikke er glade for at bo der - men vi har talt med en del svenskere, som rent faktisk trives der! Samtidig syntes vi, at det er en usædvanlig smuk by - i behagelig pendlerafstand til DK - og med fine grønne områder osv. Ved ikke hvorfor folk ikke frivilligt flytter dertil - måske fordi man ikke får sine egne oplevelser i byen, men vælger at tilslutte sig diverse udtagelser i medierne osv.?! Men - du bor altså 20 km derfra:-)
newport Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Øhh hvad sagde jeg i den tidligere tråd - stort set samme som Thomas. Og jeg har boet ganske længe i byen. Men du drager jo nok samme erfaringer hen ad vejen. (men synd for dine børn)
newport Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 den her kan underholde et stykke tid http://www.landskrona.se/Documents/Landskrona/Documents/Projekt/stadsdirektorens_rapport_femitolv.pdf
everett Besvaret October 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2010 Newport - altid rart når du kommer på banen med dine altid positive tilkendegivelser. I denne sammenhæng går du dog overstregen! I denne tråd spørger jeg til, om der er nogen herinde som bor i Landskrona. Jeg spørger ikke til dem, som ikke bor i Landskrona. Det står dig dog alligevel frit for at svare, men - du skal ikke bryde dig om at dømme mig i forhold til mine børn, for lige præcis dér har jeg nok en del mere kendskab end du har! Tag ikke fejl - jeg kender mine børn - og jeg er altså ikke blevet afskrækket af at færdes i Landskrona, tale med skoler osv. Kunne aldrig drømme om, at beslutte at flytte derover, med mindre jeg følte mig tryg i forhold til børnenes dagligdag. Du/i har haft nogle dårlige oplevelser - og det er rigtig ærgeligt for dig, men derfor behøver du altså ikke at sætte alle mulige vilde skræmmebilleder op hver gang talen falder på Landskrona - det er fuldstændig vildt. Virker nærmest som om du har et gammelt had til byen, som du ikke rigtig kan slippe igen?! Samtidig er du ikke konkret - overhovedet! Så jeg vil da gerne udfordre dig til, én gang for alle at fortælle om dine oplevelser i byen. Hvad var du udsat for af hærværk? Hvordan og af hvem blev dine børn moppet, og hvilken skole? Hvilke rædselsfulde oplevelser havde du i byen, som førte til at du ikke kunne færdes ude efter kl. 21? For umiddelbart er der en hel del danskere i byen som har valgt at blive tilbage - sammen med en helt masse svenskere, som umiddelbart trives! Du kan bare sende en privat besked herinde, jeg hører gerne nærmere, men - hvis dine udtryk bunder i en indvandrerkristisk indgangsvinkel i stil med Sveriges Demokraterne og Dansk Folkeparti, så er det ganske unødvendigt at du skriver - for så har det ingen relevans overhovedet for mig hvad du mener;-)
newport Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Først og fremmest - ikke en skid med racisme eller Sveriges Demokraterne og Dansk Folkeparti. Jeg er selv indvandrer i både sverige og danmark. Mine oplevelser der er mine private - du bad om oplysninger fra bruger som kendte til Landskrona - OG det gør jeg; har trods alt boet 8 år der. Desværre siger jeg ikke det du gerne vil høre! Tænk dig selv om - ja byen er dejligt, dvs huse etc. Men hvorfor tror du den er døende og flere flytter væk??? Men det er historie nu - nu skal du gøre dig/jer egne erfaringer.
fdhin Besvaret October 26, 2010 Rapporter Besvaret October 26, 2010 everett, du er velkommen til at sende en PM hvis du vil.
ronny85 Besvaret September 16, 2011 Rapporter Besvaret September 16, 2011 bor stadig i landskrona. En hyggelig lille by. Bor i centrum. Bor du stqdg her
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu