Marraffay Skrevet October 4, 2010 Rapporter Skrevet October 4, 2010 Hej alle. Ville lige høre jeres input i denne sag før jeg tager en beslutning. For ½ års tid siden lykkedes det mig at få en p-bøde foran palads i kbh. Min billet udløb 20:36 men inden da smuttede jeg ud fra biografen og købte ny billet til 21:06 da filmen trak ud. Kommer ud fra biografen og finder ingenting mistænkeligt hvorefter jeg kører hjem mod SE. Et par måneder senere kommer der så en rykker fra Eurocredit som gerne vil have nogen penge. Det synes jeg er mærkeligt for jeg kan ikke huske nogen bøde. Men den er god nok, jeg har fået en bøde åbenbart den pågældende dag 20:45 eller sådan. Det var bare underligt tænkte jeg, og rodede bilen igennem og fandt min gamle p-billet blandt alle de andre gamle p-billetter som jeg lægger i rummet ved døren. Jeg scanner begge billetter ind og sender til Eurocredit som så dernæst henviser mig til Københavns Kommune. Jeg sender dem de scannede billetter og får så som svar at de efter nærmere gennemgang bliver nød til at holde på deres, nemlig at jeg skal betale. Spørgsmålet er så bare, kan det være rigtigt når nu jeg kan fremvise en gyldig billet i det tidspunkt jeg fik udstedt en bøde? Af de fotos som Eurocredit sendte til mig som bevis for min ulovlige parkering, fremgår det godt nok at den gyldige billet ikke lå i forruden, men måske var faldet ned på gulvet eller sædet eller hvad ved jeg? Jeg mindes at have set i Kontant vist nok, at hvis en billet ligger på passagersædet så er den god nok. Hvad siger I og hvad skal jeg gøre? Betale eller holde på at jeg intet ulovligt har gjort?
SanneJ Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Det bliver nok svärt når eurocredit har et billede der tydeligt viser at parkeringsbilletten ikke findes i forruden som den skal. Du kan jo läse lidt om höjestrerets afgörelser i lignende sager her: http://www.nordjyske.dk/erhverv/forside.aspx?ctrl=10&data=4,3549005,2805,3
mealth Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Er der ikke noget med at digitale billeder ikke kan bruges som bevis.? Hvis du betalte p billeten med dit dankort kan du nemt bevise at det er dig der har købt biletten. Under alle omstændigheder ville jeg ikke betale bøden hvis det var mig.
Gio Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Er der ikke noget med at digitale billeder ikke kan bruges som bevis.?Jeg tror ikke de ville besvære sig med at tage digitale billeder' date=' hvis de ikke kunne bruges i sags-sammenhæng senere.Hvis du betalte p billeten med dit dankort kan du nemt bevise at det er dig der har købt biletten.Det er jo fint nok han har købt en billet - men det nytter jo bare ikke alverden, hvis den ikke har ligget umiddelbart synligt i bilen.
skipperarm Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Hmm...bare en tanke Hvad sker der hvis du ikke betaler P-bøden? Jeg tænkte hvis du bor i Sverige, kan de vel dårligt komme efter dig. Det er vel ikke ligesom en fartbøde hvor det svenske politi kommer og banker på din dør.
Lollikken Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Hmm...bare en tanke Hvad sker der hvis du ikke betaler P-bøden? Jeg tænkte hvis du bor i Sverige, kan de vel dårligt komme efter dig. Det er vel ikke ligesom en fartbøde hvor det svenske politi kommer og banker på din dør. Jeg blev opkrævet 20 kr fra Norge (plus seriøse afgifter). Det er bare lettere at finde ejeren af en Svensk bil :) Betal bøden og slug de 510 DKK, alt andet er ikke pengene værd. Især hvis de har billeder af hele forruden med ingen billet så har du stort set tabt på forhånd.
Gio Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Hmm...bare en tanke Hvad sker der hvis du ikke betaler P-bøden? Jeg tænkte hvis du bor i Sverige, kan de vel dårligt komme efter dig. Det er vel ikke ligesom en fartbøde hvor det svenske politi kommer og banker på din dør.Glem det. Den ryger til Inkasso i Sverige.
Marraffay Besvaret October 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2010 Inkasso eller få prøvet sagen ved fogedretten... Sidste betalingsdag idag, tror sku jeg sluger kamelen og sørger for at lime p-billetten fast til instrument brættet næste gang. Jeg har bare hverken tid eller lyst til at skændes med diverse inkassofirmaer, parkerings selskaber eller fogedretten. Selvom jeg stadig holder på min uskyld, må man nok se det i den store sammenhæng. Men hvor er det bare åndssvagt egentlig... borgeren mod systemet. Jeg har skam hørt historier om folk der vinder sagen og får slettet deres bøder, men det er nok desværre ikke særlig mange i den sidste der sejrer over systemet.
Lollikken Besvaret October 4, 2010 Rapporter Besvaret October 4, 2010 Samtlige kroner værd. Kan også købes hos Merkonomen hvis man ikke vil ses nær Biltema ;) http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Interior-tillbehor/Biljetthallare/
Marraffay Besvaret October 4, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 4, 2010 Kunne være man skulle ønske sig sådan en i julegave så!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu